Zdecydowanie wolniejszy komputer

witam wszystkich , na początku chciałbym zaznaczyć iz w sprawach komputerowych jestem typowym laikiem. nie potrafię nawet przeinstalować windowsa

do rzeczy od kilku dni komp mi strasznie zamula, oto dane kompa toshiba

intel core 2 duo cpu p8400 2,26

pamiec 4 gb windows vista

kompa używam tylko do internetu , nie ściągam muzyki , filmów tylko do chodzenia po stronach , maili nieznanych nie otwieram i nic nie zapisuje zalacznikow od nieznajomych

używam moziila

czasami oglądnę mecz na żywo na stronie i to tyle lecz od pewnego czasu strasznie mi zamula chodzenie po internecie , otwierają sie o wiele wolniej strony , jak pisze teraz ten post to pisze szybciej niż literki sa pokazywane w poscie czyli ( widoczne zamulenie ) jak kasuje czesc wiadomosci to musi uplynac kilka sek by czesc ta zostala usunieta

możecie mi poradzic co zrobic ? i prosze bardzo o tlumaczenie prostym jezykiem , z gory dziekuje!!

Witam,

Na początku chciałbym zaznaczyć, iż identyczny problem pojawiał się już chyba z 5 razy, ale raz jeszcze odpowiem.

Może to mieć na prawdę wiele czynników, zwłaszcza, iż sprzęt nie masz wcale taki zły.

  1. Brak robienia defragmentacji (podkreślam, dobry program= dobra defragmentacja)

  2. Brak miejsca na “wirtualną pamięć” czyli oddzielny dysk z małą pojemnością na potrzeby Windowsa.

  3. Brak czyszczenia ze “śmieci wirtualnych” gorąco polecam Ccleaner.

  4. Złapania ewentualnie “złośliwego oprogramowania” co wyklucza naturalnie, jeśli posiadamy dobry Anty Wirus.

Pozdrawiam.

ok rozumiem

ale od czego zaczac czy najprosciej na nowo dac windowsa?

defragmentacje robilem wchodzac w moj komputer w dysk c i wlasciwosci i tam robilem defragmentacje …

Hymm,

Jeżeli defragmentacja, Ccleaner oraz optymalizacja nie pomaga, radzę od nowa format i tym razem zrobić owy dysk o którym mówiłem (wystarczy 1Gb spokojnie) na który nic nie wrzucać, ma to być na potrzeby Windowsa. Co do optymalizacji, polecam TuneUp Utilities.