loki_82
(Lborun82)
7 Październik 2008 02:07
#1
witam
mam 5 kompow polaczonych w siec LAN.Sa na nich rozne systemy operacyjne win2000, xp, vista.
Chce kupic dysk sieciowy zeby zrobic backup i przy okazji zeby dzialal jako serwer, wymiana plikow, drukowanie itp.
Interesuja mnie pojemnosci 1TB.
Polaczenie przez USB 2.0
Frog
(Frog)
7 Październik 2008 03:43
#2
loki_82 , na forum używamy polskich znaków (ż, ź, ć, ą, ś itp.). Korzystając z przycisku
niezDarek
(niezDarek)
7 Październik 2008 08:30
#3
loki_82
(Lborun82)
7 Październik 2008 22:01
#4
witam
jaz ktos kupil za mnie: jest to dysk sieciowy maxtor shared storage II 1TB nie wiem czy to byl dobry wybor no ale trudno stalo sie:)
mysle ze wszystkie maja podobne parametry kwestia tylko:
jaka pojemnosc
jakie polaczenie czy przez usb czy fire wire
i z jakiego poziomu sie zarzadza czy przez zainstalowanego softa czy z poziomu przegladarki
tyle tylko wiem o tym
ale dzieki za rade
Prawda jest taka ze znajomy ma biuro i prosil mnie zeby zajac sie podlaczeniem tego
czy moglby mi dac jakies wskazowki?
wiem tylko tyle ze podlacza sie do routera a pozniej dalej idzie na wszystkie kompy instaluje softa…
tylko jak administrowac tym…
loki_82
(Lborun82)
8 Październik 2008 03:42
#5
chodzi mi o to ze dysk jest podlaczony soft jest zainstalowany wszytsko smiga
jak ustawic zeby wszystkie kompy laczyly sie z dyskiem sieciowym podczas laczenia sie z www, drukowania, zeby pracowal jako serwer…jakiego uzyc programu do tego?
niezDarek
(niezDarek)
8 Październik 2008 12:25
#6
podam ci to co znalazłem na internecie niestety chyba tylko po angielsku sa instrukcje więc abys nie popełniła jakiejś gafy
pierwsze dwa kroki możesz ominąć, bo to banał
Krok 1. Podłącz dysk 1. Jeden koniec dostarczonego kabla Ethern podłącz do sieci, routera lub przełącznika. 2. Drugi koniec kabla Ethernet podłącz do po Ethernet dysku Shared Storage II. Podłączanie zasilania 1. Podłącz okrągłe żeńskie złącze zasilacza złącza zasilania dysku. 2. Podłącz do zasilacza dwupinowe żeńskie złącze przewodu zasilania. 3. Podłącz do gniazda zasilania standardową wtyczkę kabla zasilania. Krok 2.Uruchamianie dysku 1. Naciśnij okrągły czarny przycisk na panelu tylnym dysku Maxtor Shared Storage II. Na środku przycisku zasilania zaświeci się zielona dioda LED (lampka). 2. Dysk zostanie uruchomiony. Proces uruchamiania może potrwać około jednej minuty. Uwaga: Więcej informacji o znaczeniu diod LED zasilania/stanu zawiera Podręcznik użytkownika dysku Maxtor Shared Storage II. Krok 3. Skonfiguruj dysk 1. Włóż instalacyjny dysk CD z oprogramowaniem dysku Maxtor Shared Storage II. Wybierz język i kliknij przycisk OK. 2. W głównym menu kliknij opcję Install Software (Zainstaluj oprogramowanie). 3. Po wyświetleniu monitu kliknij przycisk Yes (Tak), aby kontynuować. Oprogramowanie zostanie przygotowane do instalacji. 4. Na ekranie powitalnym kliknij przycisk Next (Dalej). Aby ukończyć proces instalacji, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. 5. Po zakończeniu instalacji kliknij przycisk Finish (Zakończ), aby ponownie uruchomić komputer PC. 6. Po ponownym uruchomieniu komputera program Maxtor EasyManage wyszuka dyski Shared Storage dostępne w sieci. Po znalezieniu widoczne będą identyfikatory sieciowe oraz adresy IP wykrytych dysków. Przykład: MSS-000338 (192.168.0.5). Uwaga: Jeśli zostanie wyświetlony komunikat „No Shared Storage drives were found” (Nie znaleziono dysków Shared Storage), kliknij przycisk Click here (Kliknij tutaj), aby uzyskać więcej informacji oraz łącze do wskazówek umożliwiających rozwiązywanie problemów. 7. Po wykryciu dysku zostanie wyświetlone okno z informacją, że dla funkcji administracyjnych dysku Shared Storage II nie ustawiono hasła zabezpieczającego. Aby ustawić hasło dla dysku, kliknij przycisk Manage (Zarządzanie). Zostanie uruchomiony oparty na sieci Web interfejs użytkownika. Aby skonfigurować dysk Shared Storage, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w oknie przeglądarki. 8. Po zakończeniu zamknij przeglądarkę i wróć do ekranu Settings (Ustawienia) programu EasyManage, a następnie kliknij przycisk Home (Domowe). 9. Gdy zostanie wyświetlony ekran Home (Domowe), kliknij przycisk Create a user account (Utwórz konto użytkownika). 10. Wybierz typ konta — Public Account (Publiczne) lub Private Account (KPrywatne), Home (Domowe) lub Business (Służbowe), a następnie wprowadź niezbędne dane i kliknij przycisk Create (Utwórz). Oprogramowanie EasyManage utworzy nowe konto użytkownika wraz z odpowiednimi folderami. Po zakończeniu na pulpicie zostanie utworzony skrót dla zasobu udostępnionego tego użytkownika.