Złośliwe oprogramowania ave.exe


(Dan13all) #1

Witam! Wiem, że było już parę tematów na ten temat ale nic z nich nie rozumiem i każdy jest inny:( Chodzi oczywiście o złośliwe oprogramowania zwane ave.exe. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak krowie na rowie jak się tego pozbyć? Będę bardzo wdzięczy. Pozdrawiam Mikołaj

Edit: Ludzie pomóżcie...nie chcę, żeby mi się jakiś koleś włamał na konto bankowe czy poczte:/


(jessica) #2

Przede wszystkim Ty pomóż: my nie jesteśmy w stanie nikomu pomóc, jeśli nie da on żadnych logów.


(Dan13all) #3

Proszę, mam nadzieję, że to jest to;)

http://wklej.org/id/301388/

(jessica) #4

Uruchom OTL i w oknie Custom Scans/Fixes wklej to:

Kliknij w Run Fix. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.

Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij "Run Scan".

Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania.

jessi


(Dan13all) #5

OTL uruchamiam wpisując coś w to puste pole czy tak na czysto?


(jessica) #6

Bez wpisywania, już widziałam, co potrzeba.

jessi


(Dan13all) #7

Czyli nie muszę robić skanu?

BTW:

raport: http://wklej.org/id/301461/


(jessica) #8

Źle mnie zrozumiałeś: nowy log masz dać, ale dodatkowe ustawienia przy jego robieniu nie są już konieczne.

Ewentualnie możesz :

W pole Custom Scans/Fixes wklej:

i dopiero wtedy kliknij "Run Scan".

jessi


(Dan13all) #9

Proszę, log z wpisanym tekstem, który podałaś:

http://wklej.org/id/301486/


(jessica) #10

Uruchom OTL i w oknie Custom Scans/Fixes wklej to:

Kliknij w Run Fix. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.

Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij "Run Scan".

Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania.

jessi


(Dan13all) #11

raport:

http://wklej.org/id/301510/

skan:

http://wklej.org/id/301512/


(jessica) #12

Teraz jest OK.

W OTL kliknij na przycisk "CleanUp" - to go usunie razem z jego Kwarantanną.

Usuń kopie szkodników z folderu "System Volume Information" poprzez chwilowe wyłączenie "Przywracania Systemu":

jessi


(Dan13all) #13

Jest problem. Nie ma stacji DVD w moim komputerze. Podobnie jest z firefoxem - gdy wejdę przez start i chce otworzyć przeglądarkę wyskakuje okno z wyszukiwaniem listy programów. O co chodzi?


(jessica) #14

No to daj znowu log z OTL, ale robiony z dodatkowym ustawieniem:

W pole Custom Scans/Fixes wklej:

i dopiero wtedy kliknij "Run Scan".

Dodatkowo daj log z SRENG

Czyżby infekcja się odrodziła?


(Dan13all) #15

SRENG:

http://wklej.org/id/301550/

OTL: (wyskoczyły 2 pliki)

http://wklej.org/id/301551/

http://wklej.org/id/301552/


(jessica) #16

Nie, na szczęście infekcja nie powróciła, jest czysto.

Jeśli to tylko Firefox ma problemy z uruchamianiem, to go całkowicie usuniesz.

A teraz zajmiemy się "CDROM'em":

Uruchom OTL i w oknie Custom Scans/Fixes wklej to:

Kliknij w Run Fix. Zatwierdź restart komputera.

Następnie:

Sprawdź, czy w lokalizacji C:\WINDOWS\system32\drivers\ jest plik "cdrom.sys".

Jeśli jest, to:

>>Panel Sterowania>>System>>Menedźer Urządzeń>Stacje Dysków CD/DVD>>zaznacz nazwę dysku (np. "TSSTC...CD/DVD SH...) >>prawoklik>>Odinstaluj.

Zrestartuj komputer. System sam zainstaluje od nowa CDROM, wprowadzi zmiany w Rejestrze i wyszuka sterownik.

jessi


(Dan13all) #17

Pliku "cdrom.sys" nie było ale musiałem odinstalować cały napęd. Sterowniki trzeba ściągnąć ręcznie bo po prostu komp nie załapie ot całe rozwiązanie. Co do Firefoxa...odinstalować i zainstalować go od początku? Czy jakiś lepszy pomysł na działanie tej "ikonki" :slight_smile:


(jessica) #18

Jeśli dalej tam nie ma tego pliku "cdrom.sys", to sam go skopiuj z C:\ do C:\WINDOWS\system32\drivers. Bez tego pliku napęd nie będzie działał.

A System powinien samoczynnie wyszukać sterownik, po odinstalowaniu, wg sposobu podanego w moim poprzednim poście.

Jeśli tak się nie dzieje, to znaczy, że System jest uszkodzony i trzeba go wgrać od nowa.

Tak, spróbuj.

Jeśli to nic nie da, to zainstalujesz sobie http://www.dobreprogramy.pl/SeaMonkey,P ... 12891.html

SEAMONKEY jest lepsza od Firefoxa, choć producent ten sam.

jessi


(Dan13all) #19

Wszystko pięknie działa:)a na Firefoxa pomogła reinstalacja:) dziękuje bardzo za pomoc jesteś WIELKA :slight_smile: