Prawo telekomunikacyjne:
Art. 61.
- Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych ustala ceny usług
telekomunikacyjnych, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
- Ceny usług telekomunikacyjnych są ustalane na podstawie przejrzystych, obiektywnych
i niedyskryminujących kryteriów.
- Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych określa w cenniku
usług telekomunikacyjnych, zwanym dalej „cennikiem”, ceny za przyłączenie
do sieci, za usługi, za obsługę serwisową oraz szczegółowe informacje dotyczące
stosowanych pakietów cenowych oraz opustów.
- Cennik jest podawany przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
do publicznej wiadomości oraz jest dostarczany nieodpłatnie abonentowi
wraz z umową o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
a także na każde jego żądanie.
5. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych doręcza abonentowi
na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść każdej zmiany w cenniku,
z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany
o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji
zmiany w cenniku.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, abonent powinien zostać poinformowany
także o tym, że w razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy w przypadku
braku akceptacji podwyższenia cen dostawcy publicznie dostępnych
usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także
zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6.
6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której
mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa.
- Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do
przedłożenia cennika Prezesowi UKE, na każde jego żądanie, w terminie przez
niego określonym oraz każdorazowo po dokonaniu zmian w cenniku.
Kwestia jaka to zmiana cennika.