Zmiana DX 11 na DX10

Jak zmienić wersję Directx? Bo mam 11, a chciałbym zmienić na 10. Bo z tego co wiem HD5770 nie jest aż tak mocny by obsługiwać DX 11. Jak to zamienić zmienić ?

I czy HD5770 obsługuje Pixel Shader ? Bo zainstalowałem sterowniki do grafy a Pixel Shader sie nie zainstalował.

Niestety jest to nie realne, próba kombinowania z directx może zakończyć się formatem. i po co miał byś takie rzeczy robić kożystarz z takiego directx’a z jakiego ci pozwala karta i jakiego używa dana gra.

Ale czy przez DX 11 nie bede miał mniej fps w grach ?

Jeżeli nie masz takiej opcji w ustawieniach graficznych w danej grze to DX 11 jest i MUSI być używany. DX10 możesz włączyć w grach, które pozwalają na przełączanie między nimi np Max Payne 3. Jeżeli tej opcji wyboru nie ma gra odpala się w najwyższym dostępnym i obsługiwanym DX nie ważne czy karta sobie z tym radzi czy nie.

5770 poradzi sobie z DX11. Co do Pixel shader to tego się nie instaluje to po prostu jest w układzie karty graficznej czyli jak karta obsługuje DX11 to obsługuje jednocześnie Pixel Shader 5.0.

Pobrałem GPU-Z i przy napisie Shader pisze mi N/A(czyli że niedostępne) Dlaczego ?

Bo to pewnie było taktowanie jednostek cieniujących, w radeonach jest ono takie samo jak taktowanie gpu.

Zależy to od gry,gra domyślnie używa takiego DX pod jaki została napisana,chyba że jest opcja wyboru w ustawieniach graficznych,domyślnie z Windowsem nic nie kombinuj,chyba,że chcesz być za moment zmuszonym do reinstalacji.

DirectX da się usunąć tylko wtedy,gdy są takie opcje w panelu sterowania Programy i Funkcje->odinstaluj program i da się wybrać wersję DirectX.Apropos mam Windows 7 64 bit i DirectX 11,problemów z DirectX zero,nie widzę,żeby jakieś gry wolniej działały,tylko karta grafiki może być słaba do nowych gier i wtedy tylko i wyłącznie wymiana i wtedy nic ci nie da kombinowanie - sprzęt wtedy nie spełnia wymagań,stare gry używają DirectX 9.0c bo pod taki były pisane.Same programy takie jak GPU-Z są darmowe,ale mogą nie podawać pełnych informacji o karcie graficznej

A jak myślicie HD5770 poradzi sobie z DX 11 ?

Poradzi sobie spokojnie może nie tak jak lepsze karty, ale na przyzwoitym poziomie.

Ale w jakiej grze?

Poza tym większość gier pozwala na ustawienie używanej wersji directX w opcjach, lub podczas uruchamiania.

Chodzi mi o DX 11 w nowych grach. Czy wtedy już będe musiał mniejsze detale ustawiać ?

Zobaczysz wszystko zależy od gry i poziomu efektów DX11 jak będą śladowe to nawet tego nie poczujesz jak będzie festyn efektów no to wtedy pewnie o jedno oczko w dół w detalach.

Np: Taki FarCry 3 pójdzie na średnich z DX 11 ?

FC3 pozwala wybierać między 10, a 11.

Poza tym pójdzie bez problemu.

To widzę że chyba ta HD5770 nie jest taka zła :wink: Chyba dobrego zakupu dokonałem :wink:

Nie jest zła, ale do super też nie należy, ale do średnio wysokich starczy póki co jak nie będziesz przesadzał z rozdzielczością.

Gram w 1280x1024 - większej mój monitor nie obsługuje :wink:

To karta na długo Ci starczy skoro tak na fajnych detalach :slight_smile:

Witam. Dziś zakupiłem karte HD5770. Wszystkie testy przeszła pozytywnie, sterowniki najnowsze z amd.com. Ale zastanawia mnie jedna rzecz czy w AMD Shader Model przedstawiony jest jako inaczej? Bo zawsze z programie GPU-Z pisało Shader i wersja Shadera. Teraz przy tym pisze mi N/A. Pobrałem Everesta i zainteresowała mnie jedna rzecz: Czy tam gdzie pisze Unifield Shaders 800 (v5.0) - to 5.0 to wersja Shader Model?

7142206000_1357161660_thumb.jpg

TAK

Jak już pisałem wcześniej jeżeli karta jest zgodna z DirectX 11 to automatycznie obsługuje Pixel Shader 5.0.

800 to ilość jednostek cieniujących, które są zamontowane na karcie i to one za te efekty odpowiadają wszystko jest w porządku.