Zmiana języka sterownika, błędy wydruku na udostępnionym urządzeniu - Konica-Minolta Bizhub 211

Witam wszystkich.

Mam dwa problemy z drukarką/ksero Konica-Minolta Bizhub 211

 

  1. Jak można zmienić język sterownika? Problem polega na tym, że zainstalowałem sterownik nie z poziomu “Setup” tylko z poziomu sprzętu. Przy instalacji podałem ogólny katalog ze sterownikami,

    a ten zainstalował pierwszy język z brzegu czyli arabski. Może jest jakaś aplikacja do całkowitego odinstalowania sterowników Minolty? Zwykłe usunięcie sterownika i zainstalowanie polskiej wersji, nie zmienia

    języka.

  1. Problem dotyczy tej samej drukarki/ksero. W/w urządzenie jest udostępnione w sieci LAN przez komputer do którego podłączone jest przez kabel USB 1,8m.

    Niestety, co 4-5 wydruk dokumentu z innego komputera wyskakuje “błąd drukowania”. Aby móc wydrukować stronę trzeba, albo wyłączyć i włączyć urządzenie, albo odłączyć i przyłączyć na nowo kabel USB.

    Komputer do którego podpięta jest drukarka posiada system Windows 7 Pro x64, tak samo jak komputery które korzystają z jego udostępnienia. Myślałem o zakupie karty sieciowej, ale tj wydatek w wysokości

    od 400-600 zł.

 

Carpath, proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie, używając opcji EDYTUJ , później Użyj pełnego edytora , popraw tytuł tematu, tak aby mówił konkretnie o problemie. W przypadku zignorowania prośby temat poleci do śmietnika.

Hej,

Robisz to z poziomu menadżera urządzeń? I tam zaznaczasz, by usunął sterownik?

  • Czy to samo dzieje się, gdy drukowany jest materiał z komputera, do którego drukarka podłączona jest bezpośrednio?
  • Czy po odłączeniu i podłączeniu kabla USB brakujący wydruk jest drukowany automatycznie, czy trzeba jeszcze raz wysłać go do drukarki?

Pozdrawiam,

  1. Ok w MMC odinstalowałem drukarkę i sterowniki i teraz jest po polsku, ale drugi problem pozostał

  2. Bezpośrednio z tego komputera do którego jest podpięta drukarka drukuje bez problemu.

  3. Jeżeli wypnę USB i włoże na nowo i dam komendę “ponów drukowanie” zaczyna drukować dokument wysłany z innego komputera.

  4. Czasami wystarczy tylko wypiąć i wpiąć kabel USB by sam zaczął drukowanie.

Hej,

 

Czyli bardzo dobrze. :slight_smile:

 

Taki błąd może pojawiać się też w sytuacji, gdy pojawiają się błędy po stronie sieci lokalnej. Jakiego routera używa się w sieci?

 

Na dowolnym komputerze, który korzysta z udostępnionej drukarki (ale nie ma jej fizycznie podpiętej) wejdź w aplet Urządzenia i drukarki , kliknij na drukarkę i z menu kontekstowego wybierz polecenie Właściwości drukarki. Pokaż na screenach ustawienia zakładek Udostępnianie , Porty oraz Zaawansowane.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus

Używamy rootera TP-Link TL-R480T+

 

 

 

Hej,

Na początek spróbuj wyłączyć obsługę dwukierunkową w zakładce porty. Daj znać, czy to rozwiązało problem.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam. Rozumiem, że obsługę dwukierunkową należy wyłączyć na komputerze klienckim nie podłączonym bezpośrednio do drukarki.

Dziś nie jestem w pracy, ale poleciłem by to zrobiono, niestety podobno nie można zatwierdzić zmiany gdyż pojawia się komunikat, że nie można wykonać operacji.

Hej,

Dokładnie - tylko na komputerach, do których bezpośrednio drukarka nie jest podłączona. Dodatkowo można też na komputerze z podłączoną drukarką odznaczyć pole, by wydruki były renderowana na komputerach klienckich.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Niestety, wczoraj wyłączyłem ta opcję jak radziłeś, a dziś znów to samo. Parę stron wydrukuje i stoi. Wyłączyłem w komputerze do którego podpięta jest drukarka, gdyż np w innym komputerze podpiętym do niego ta opcja w ogóle była zaciemniona.

Hej,

Generalnie małe uszczegółowienie - wyłączenie renderowania wydruków na komputerach klienckich robimy na komputerze, na którym jest zainstalowana i podłączona przez USB drukarka. Komunikację dwukierunkową wyłączamy natomiast na pozostałych komputerach korzystających z drukarki.

Pozdrawiam,

Dimatheus