Zmiana pliku jpeg na wektorowy

Witam,``
Potrzebuje pomocy. W drukarni proszą mnie o logo
w wersji wektorowej (pdf, sfg, eps, cdr) .
Nie znam się na grafice ani trochę. Dla mnie to czarna magia.
Czy może ktoś mi pomóc i czy w ogóle z mojego amatorskiego logo da się to zrobić?

Plik JPG jest obrazem rastrowym. Plik wektorowy, o który jesteś proszony, to plik, który gwarantuje zachowanie jakości obrazu podczas manipulacji jego rozmiarami. Nawet jeżeli przekonwertujesz zwykły obraz rastrowy do formatu wektorowego, to nie uzyskasz pliku bezstratnego w jakości.

Dla najlepszej oceny sytuacji, powinieneś zamieścić logo.

Proces przekształcenia bitmapy w wektor nazywa się trasowaniem. Ale -> zwykle najlepsze efekty, najszybciej, osiąga się rysując wektor od nowa.
ps. zobacz ten konwenter online: https://convertio.co/pl/jpg-svg/

2 polubienia

Może wypróbuj Inkscape (jest na DB) - darmowy program do grafiki wektorowej. Ma również funkcje importu rastra.

W GIMP masz możliwość “wydrukowania do pliku”, zapisze Ci wtedy obraz jako pdf.
Może to wystarczy.

1 polubienie

Nie, nie wystarczy. Co najwyżej drukarz będzie się pukał zgiętym palcem wskazującym w czoło :wink:

5 polubień

Tutaj wszystko rozbija się o stopień skomplikowania loga i z jakiej jakości pliku JPG będzie to robione. Jeśli jest proste to zamiana na wektor to kilka minut roboty np. w Inkscape. Jeśli skomplikowane - to dłużej.
Możesz popróbować konwertery online, ale jeśli logo to coś więcej niż podstawowe geometryczne kształty to pewnie efekt nie będzie idealny.
Jak już ktoś tu pisał - najlepiej wklej tu logo i wtedy można coś sensownego o tym powiedzieć.

2 polubienia

konwenter online niestety nie dał rady:frowning_face:

No to trzeba ręcznie narysować. Wrzucasz obrazek w Inkscape jako tło i na wierzchu na nowej warstwie wektorowo rysujesz kolejne elementy :slight_smile: Zobacz choćby https://www.youtube.com/watch?v=cyclCDN4IdE