Zmiana regulaminu operatora a zerwanie umowy


(krzysiekx) #1

Cześć,

Ktoś kiedyś powiedział mi, że jak operator np. play wysyła do każdego abonenta informację o zmianie jakiegoś regulaminu to można z tym operatorem zerwać umowę bez płacenia kary. W liście takim jest informacja o tym, że kary dalej obowiązują. Jak to wygląda w praktyce?


(Drobok) #2

Każdy by tak chciał, by dostać nowy telefon :slight_smile: A kara w tym wypadku to akurat zwrot kasy za w/w telefon. Mógłbyś zrezygnować w wypadku gdyby podnieśli ci abonament itd. Dla pewności idź z tym na forum prawne :slight_smile:


(Cedar) #3

Kiedyś tak było, że nawet najmniejsza zmiana regulaminu/cennika (nawet korzystna dla abonenta) w czasie trwania umowy zezwalała na jej zerwanie bez konsekwencji - skorzystało na tym tysiące abonentów.

Od pewnego czasu to już tak nie funkcjonuje - nie pamiętam szczegółów ale możliwe jest zerwanie bez konsekwencji tylko w przypadku zmian znaczących/niekorzystnych dla abonenta, które powodują np. zwiększenie kosztów.


(Rradek22) #4

u mnie w plusie byla zmiana regulaminu (jakis czas temu juz) juz nie pamietam dokladnie ale zmienili ze za rozmowe z jakims tam biurem w plusie bylo darmowe a oni wprowadzili oplate... przyszlo pismo ze jest zmiana regulaminu... ja ide do plusa, pytam i oczywiscie ze moge zerwac umowe, wiec decyzja byla prosta


(system) #5

Do mnie też przyszedł list od Play, że coś tam zmieniają, dzwoniłem do Rzecznika Konsumentów i ten powiedział, że nie można zerwać umowy bez ponoszenia kary. Szkoda, bo bym sobie przeszedł gładko na abonament z nowym telefonem :frowning:

Powiedział mi również, że zerwanie umowy może nastąpić wtedy kiedy zmiany będą dla mnie nie korzystne np. podniesienie stawki za rozmowę bądź smsa.


(spencer5) #6

Ja zerwałem umowę z Playem ponieważ blokowali mi połączenia z numerami bezpłatnymi (800). W regulaminie promocji napisane było ze mam mieć te połączenia aktywne po zapłaceniu pierwszej faktury. Po dwóch pisemnych reklamacjach trzecie moje pismo to było już wypowiedzenie umowy z winy operatora i do dziś mam spokój.