Zmiana systemu windows 8.1 na xp

Witam,

Mam taką sprawę. Chciałabym zainstalować windowsa xp (mam na płycie) na laptopie z windowsem 8.1 (kupiony był z wgranym 8). Nie wiem tylko jak. W tym temacie jestem całkowicie zielona, więc prosiłabym by ktoś wytłumaczył mi - jak laikowi co mam zrobić krok po kroku. Na drugim laptopie instalowałam ubuntu zamiast 8.1 i poszło bez problemów, tutaj niestety nigdzie nie znalazłam instrukcji jak to zrobić - wszędzie albo porady jak zmienić xp na 8 lub jak zainstalować xp obok drugiego systemu. Sęk w tym, że chcę się całkowicie pozbyć 8.1 i mieć tylko xp. Uprzedzając wszelkie wiadomości o braku wsparcia itp. - laptop ma popsutą kartę sieciową, więc z internetem łączy się tylko przez kabel. Do internetu i wszystkich innych spraw używam nowszego laptopa z zainstalowanym ubuntu. Ten z xp potrzebny mi jest tylko do obsługi kilku starszych programów, które chodzą na starszych windowsach (niektóre testowałam na 7 w trybie zgodności i niekoniecznie chciały współpracować, za to na xp śmigają). Xp mam na płytce, jest to dokładnie wersja Windows XP Media Center Edition z 2005 roku. Laptop kupiony był z 8, jakiś czas temu na siłę zakualizował mi się do 8.1, kilkakrotnie cofałam tą aktualizację bo 8.1. W paru miejscach czytałam, że kupując komputer z wgraną 8 nie można się jej pozbyć. Nie wiem ile w tym prawdy, bo ubuntu bez problemu zainstalowało się na drugim laptopie, który też miał wgraną 8. Doszperałam się informacji, że aby pozbyć się całkowicie 8 i wgrać starszego windowsa muszę zmienić kilka dodatkowych opcji w Biosie. Jakich? I na jakie?

Bardzo proszę o szybką pomoc i jak najprostsze wytłumaczenie.

Pozdrawiam!

Zacznij od podstaw, i podaj przynajmniej model laptopa. Co do braku wsparcia - to nie tylko jest to kwestia karty sieciowej, ale i pozostałych urządzeń - konkretnie - sterowników do nich. Ostatnia wątpliwość - to Windows XP Media Center. To trochę wygląda tak, jakbyś chciała wejść z deszczu pod rynnę …