Zmiana Win7 na XP

Witam,

na początek chciałbym się przywitać, bo jestem nowy i zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o sprawy związane z komputerem :P, a dokładniej moja wiedza kończy się na tym jak zainstalować grę/ program i go użyć (jeśli jest łatwy w obsłudze ;)).

Wracając do istoty tego o co mi chodzi, zwracam się do Was z prośba o pomoc, w sprawie zmiany Windowsa 7 na Windowsa XP.

Chodzi dokładnie o to, że ponad 2 lata temu kupiłem laptopa firmy DELL, w którym był fabrycznie zainstalowany Win 7 Home Edition 64 bit. Były z tym systemem problemy, które poprzednio ( na Win XP) rozwiązywałem formatem kompa, jednak w tym przypadku nie było to możliwe ze względu na brak płyty z systemem, więc musiałem się bawić w usuwanie wszystkich plików i przywracanie systemu do stanu fabrycznego z obrazu systemu ( nie usuwało nawet plików zainstalowanych programów, stad kasowanie plików).

Z braku lepszej możliwości bawiłem się tak przez 1,5 roku, potem zepsuł się dysk twardy, który został wymieniony na nowy z wgranym systemem Win 7 HE 64 bit (w ramach gwarancji). Przez pół roku było ok, ale w tej chwili znowu coś szwankuje, system muli, złapałem jakiegoś wirusa (ponoć usunięty- tak mówi antywir).

Ogólnie chciałem znowu przywrócić system, ale "ynteligenci"z firmy DELL, wgrali mi wersje systemu bez możliwości “przywrócenia systemu z obrazu systemu”, płytki jak się można łatwo domyślić też nie dostałem.

Po tym przydługim wstępie chce zadać zasadnicze pytanie: Czy mogę sformatować dysk twardy, aby usunąć wszystko wraz z tym parszywym Win 7 i wgrać Win Xp z płyty ?

Zadając to pytanie jestem świadom, że prawdopodobnie istnieje taka techniczna możliwość, moje wątpliwości budzi jednak to, czy będzie ten system pracował stabilnie na nowszym sprzęcie (będzie czytał/widział wszystkie podzespoły)? Ogólnie rzecz ujmując, czy są jakieś przeciwwskazania, aby uczynić coś takiego, czy może to negatywnie wpłynąć na prace kompa itp. ?