Zmniejszona prędkość internetu na jednym komputerze

Witam,

w dniu dzisiejszym pojawił się następujący problem:
na jednym z komputerów znacząco spadła prędkość internetu (obecnie około 3 Mb/s).
Po wyjęciu kabla z komputera i podłączeniu go do laptopa prędkość wyniosła 115 Mb/s.
Komputer podłączony jest do routera poprzez switch. Do swicha jest także podłączony dekoder telewizyjny (dostawca - Orange). Podczas pobierania czegokolwiek na komputerze spada także prędkość na dekoderze.

Załączam także raporty:
FIRST - https://pastebin.com/jtfZbLrt
Addition - https://pastebin.com/X4cF4cuC

Może chwilowy problem?

Shortcut - https://pastebin.com/P1TQJ2Aw

Może zbyt restrykcyjnie podkręcony Avast.

Może ktoś Ci sieje po kanale Wi-FI, którego aktualnie używasz? Bo na to wygląda.

Nie wygląda na to. Problem występuje już od 20 godzin.

Problem występuje pomimo wyłączenia wszystkich osłon Avasta

Sprawdzając prędkość przez telefon lub laptopa podłączonego po wi-fi jest wszystko ok. Problem występuje tylko i wyłącznie na komputerze stacjonarnym.

Dodatkowo wg. speedtesta: ping w okolicach 7 ms a prędkość wysyłania 10 Mb/s…

Przeskanuj komputer za pomocą malwarebytes antimalware ponieważ załadował się do systemu podejrzany sterownik “C:\Users\micha\AppData\Local\Temp\ALSysIO64.sys”

tak wyszło:
Malwarebytes

-Szczegóły raportu-
Data skanowania: 24.06.2018
Czas skanowania: 08:57
Plik raportu: d1ed737c-777b-11e8-b047-d8cb8aebe74d.json
Administrator: Tak

-Informacje o oprogramowaniu-
Wersja: 3.5.1.2522
Wersja komponentów: 1.0.374
Aktualna wersja pakietu: 1.0.5607
Licencja: Wersja próbna

-Informacje o systemie-
System operacyjny: Windows 10 (Build 16299.492)
Procesor: x64
System plików: NTFS
Użytkownik: DESKTOP-R9A9M6U\micha

-Wyniki skanowania-
Typ skanowania: Pełne skanowanie
Skan zapoczątkowany przez: Ręcznie
Wynik: Ukończono
Obiekty przeskanowane: 370048
Wykryte zagrożenia: 9
Zagrożenia poddane kwarantannie: 9
Czas, który upłynął: 1 min, 34 s

-Opcje skanowania-
Pamięć: Włączony
Autostart: Włączony
System plików: Włączony
Archiwa: Włączony
Rootkity: Wyłączony
Heurystyka: Włączony
PUP: Wykrywanie
PUM: Wykrywanie

-Szczegóły skanowania-
Proces: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Moduł: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Klucz rejestru: 4
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\ITUNES.EXE, Dodano do kwarantanny, [6534], [249279],1.0.5607
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\ITUNES.EXE, Dodano do kwarantanny, [6534], [249279],1.0.5607
PUP.Optional.IFEO, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\STEAM.EXE, Dodano do kwarantanny, [7132], [239347],1.0.5607
PUP.Optional.IFEO, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\STEAM.EXE, Dodano do kwarantanny, [7132], [239347],1.0.5607

Wartość rejestru: 4
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\ITUNES.EXE|DEBUGGER, Dodano do kwarantanny, [6534], [249279],1.0.5607
RiskWare.IFEOHijack, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\ITUNES.EXE|DEBUGGER, Dodano do kwarantanny, [6534], [249279],1.0.5607
PUP.Optional.IFEO, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\STEAM.EXE|DEBUGGER, Dodano do kwarantanny, [7132], [239347],1.0.5607
PUP.Optional.IFEO, HKLM\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\CURRENTVERSION\IMAGE FILE EXECUTION OPTIONS\STEAM.EXE|DEBUGGER, Dodano do kwarantanny, [7132], [239347],1.0.5607

Dane rejestru: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Strumień danych: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Folder: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Plik: 1
PUP.Optional.InstallCore, C:\USERS\MICHA\DOWNLOADS\SPEEDTEST FOR DESKTOP_2761891459.EXE, Dodano do kwarantanny, [393], [300908],1.0.5607

Sektor fizyczny: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

WMI: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

(end)

Jednak sprawdziłbym tego avasta, radziłbym zmniejszyć jego ingerencję w system poprzez ustawienia w zakładce komponenty usuń wszystkie oprócz ochrona WWW, plików i poczty. Na pierwszej stronie odznacz Usługi Reputacyjne i CyberCapture. Powinno to przyczynić się do zwiększenia wydajności. Uruchom ponownie komputer i sprawdź czy coś dało

A w jaki sposób sprawdzałeś prędkość internetu?

Próbowałem odinstalować wszystkie komponenty ale:

  1. po odinstalowaniu któregoś podczas restartu komputera pojawił się bluescreen o_O
  2. teraz nie mogę odinstalować reszty bo co chwilę avast krzyczy że trzeba ponownie uruchomić komputer (uruchamiany ponownie kilkukrotnie, nie mam możliwości zjechania paskiem w dół).

Pomimo deistalacji większości komponentów problem pozostał.
A co jakbym zainstalował jakiś inny antywirus a avasta się pozbył?

Co to za switch?

To spróbuj odinstalować avasta(na zamianę proponuję kaspresky free) i po ponownym uruchomieniu komputera uruchom polecenie w konsoli cmd z uprawnieniami administratora “chkdsk /f” i “sfc /scannow” - powinno przynajmniej częściowo zmniejszyć ilość bluescreenów

Switch nie jest problemem:

  1. laptop przez switcha działa dobrze
  2. komputer z pominięciem switcha działa źle…

Odinstalowałem avasta, zainstalowałem esetNOD

Zastanawiam się czy to nie jest czasem jakieś fizyczne uszkodzenie karty sieciowej - podczas pobierania manager zadań pokazuje użycie sieci ethernet >90% (pobieranie do 10 Mb/s).

Jaka masz prędkośc w statusie połączenia sieciowego w windowsie, między PC, a switchem?

Wczoraj była prędkość 10/10 Mbs.
Dzisiaj się samo naprawiło a prędkość wzrosła do 100/100… o_O

A jaki switch? Model k.sieciowej?

switch: tp-link TL-SF1005D
karta sieciowa: Realtek PCIe GBE Controller - zintegrowana z płytą główną: MSI Z170M Mortar (7972-001R)