Znikły napędy


(Sylwia Marcinek) #1

Witam,

zainstalowałam program Daemon Tools i znikły mi oba moje napędy (CD-ROM i nagrywarka). Odinstalowałam ten program a napędów nadal nie ma. W Menedżerze urządzeń pod "Stacje dysków" jest tylko cos takiego - ST340016A. Szukałam już wszędzie pomocy i postanowiłam poprosić jeszcze tu, może znajdzie się osoba, która zechce mi pomóc. Znalazłam wcześniej taką poradę:

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

W nim zlokalizuj klucze UpperFilters oraz LowerFilters i je usuń

U mnie w tym miejscu nie ma kluczy UpperFilters i LowerFilters. Znajduję je w rejestrze ale całkiem gdzie indziej. Jestem już załamana i nie wiem co robić. Przywracanie systemu nic nie daje... :((


(JNJN) #2

A bios przy starcie kompa widzi napędy poprawnie?

A w menadżerze urządzeń nie ma żadnych znaków zapytania - wszystko gra.

Brak pozycji stacji dysków CD/DVD.

Menadżer urządzeń i pozycja kontrolery IDE ATA i pozycja pomocniczy kanał IDE i go odinstaluj,restart kompa i niech ponownie zainstaluje i zobacz.

Zainstaluj sterowniki do płyty głównej lub przynajmniej do kontrolera IDE.


(Sylwia Marcinek) #3

Bios chyba nie wykrywa napędów, kiedy chciałam ustawić rozruch z płyty widzę tam tylko stację dyskietek i ST340016A, nie ma tamtych moich napędów. W Menedżerze znam zapytania jest tylko przy "Inne urządzenia". Teraz powinnam zrobić to?:

Menadżer urządzeń i pozycja kontrolery IDE ATA i pozycja pomocniczy kanał IDE i go odinstaluj,restart kompa i niech ponownie zainstaluje i zobacz.

Wolę najpierw się upewnić abym czegoś nie popsuła. Nie wiem też jak zainstaluję sterowniki bo napędy nie działają a jak zaczne szukać w necie to boję się, że zainstaluję nie to co trzeba.


(JNJN) #4

To tu musisz być pewna - przy starcie kompa procedura POST powinny się pokazać zainstalowane napędy CD/DVD.

Sprawdź założenie taśmy sygnałowej na napędach i ustawienie zworek na napędach i resztę.

Reset biosu zworką, baterią ustawienie i zapisanie Save.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=42381


(CZiPEN) #5

Porady Microsoftu dla Windows XP:

Metoda 1: usuń wpis Rejestru

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe wykorzystanie Edytora Rejestru może stać się przyczyną poważnych problemów, które spowodują, że konieczna będzie ponowna instalacja systemu operacyjnego. Firma Microsoft nie może zagwarantować, że rozwiązanie problemów spowodowanych niepoprawnym użyciem Edytora Rejestru będzie możliwe. Możesz używać Edytora Rejestru na własną odpowiedzialność.

  1. Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Uruchom.

  2. W polu Otwórz wpisz polecenie regedit, a następnie kliknij przycisk OK.

  3. Odszukaj następujący podklucz Rejestru:

HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Curretcontrolset/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

  1. W menu Plik kliknij polecenie Eksportuj.

  2. W polu Nazwa pliku wpisz nazwę savedkey, a następnie kliknij przycisk Zapisz.

  3. Kliknij typ danych UpperFilters klucza REG_MULTI_SZ, a następnie kliknij polecenie Usuń w menu Edycja. Po pojawieniu się monitu o potwierdzenie usunięcia kliknij przycisk Tak. UWAGA: Jeżeli brakuje tego typu danych, przejdź do następnej metody.

  4. Kliknij typ danych LowerFilters klucza REG_MULTI_SZ, a następnie kliknij polecenie Usuń w menu Edycja. Po pojawieniu się monitu o potwierdzenie usunięcia kliknij przycisk Tak.

  5. Zamknij Edytor Rejestru, a następnie ponownie uruchom komputer.

Metoda 2: zastąp istniejący sterownik

1.

Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Panel sterowania.

  1. Jeżeli Panel sterowania jest w widoku kategorii, kliknij kategorię Wydajność i konserwacja, a następnie kliknij ikonę System.

lub

Jeżeli Panel sterowania jest w widoku klasycznym, kliknij dwukrotnie ikonę System.

  1. Na karcie Sprzęt kliknij przycisk Menedżer urządzeń.

  2. Kliknij dysk, obok którego jest wyświetlony znak zapytania.

  3. W menu Akcja kliknij polecenie Odinstaluj. Po pojawieniu się monitu o potwierdzenie usunięcia kliknij przycisk OK.

  4. Powtórz kroki od 4 do 5 dla wszystkich innych dysków ze znakami zapytania.

  5. W menu Akcja kliknij polecenie Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu.