Zniknęła mi ikona stacji dysku dvd?

(Staszek P G) #1

problem polega na tym ze niewiem jak to się stało ale zniknęła mi ikona stacji dysku dvd no i jak włoże płyte to nic sie nie dzieje...co mogło się stać i jak to naprawic?pilnie potrzebuje pomocy bo muszę ważne notatki nagrać na płytke!z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc!

(Homik1983) #2

Na początek sprawdź czy BIOS widzi ten napęd.

(Staszek P G) #3

może to głupio zabrzmi ale ja jestem laikiem w tych sprawach dlatego tutaj sie zawsze pytam co gdzie i jak a w czoraj jeszce normalnie nagrywałem płytke a dzisiaj chce cosik nagrać a tu nic niema?zadnej ikonki nawet jak płytke wrzucam to nic nie reaguje

(Klossj23) #4

A zrobiłeś, o co prosił kolega Narv ? Do BIOSU możesz się dostać wciskając DEL podczas uruchamiania komputera (może to być innym przycisk) przed rozpoczęciem ładowania systemu operacyjnego. A potem instrukcja od płyty do ręki i szukaj czegoś takiego jak "Primary IDE slave, Secondary IDE Master, Secondary IDE Slave". Spróbuj je przestawić na "Auto" i zobacz czy napęd się pojawi.

W menedżerze urządzeń usuń napęd (pod warunkiem, że jet on tam w ogóle widoczny)i uruchom ponownie komputer. Zobacz, co z tego wyszło. Czy po włożeniu płyty napęd daje jakiś znak życia ? (słychać, że pracuje ?) Jeśli tak to włóż jakąś płytę CD z zawartością i wklep w pasku adresu Eksploratora Windows literę przydzieloną dla tego napędu.

Jak nie pomoże, to próbuj podmienić napęd na inny. Sprawdź też zasilanie napędu i taśmę IDE.

(Staszek P G) #5

nic nie pomogło

(popula) #6

Przeczytaj TEN artykuł, może dzięki niemu rozwiążesz problem.

(michall36) #7

Próbowałeś tego:

Mój komputer->prawo klik->właściwości->sprzęt->menadżer urządzeń

rozwijasz kontrolery IDE/ATA/ATAPI i wszystko co pojawi się w rozwiniętej liście klikasz prawo klik odinstaluj wszystko po kolej potem restart i poczekaj aż komp zainstaluje sterowniki sam od nowa, powinno pomóc

(Cookies23) #8