Zniknęła mi ikona stacji dysku dvd?

problem polega na tym ze niewiem jak to się stało ale zniknęła mi ikona stacji dysku dvd no i jak włoże płyte to nic sie nie dzieje…co mogło się stać i jak to naprawic?pilnie potrzebuje pomocy bo muszę ważne notatki nagrać na płytke!z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc!

Na początek sprawdź czy BIOS widzi ten napęd.

może to głupio zabrzmi ale ja jestem laikiem w tych sprawach dlatego tutaj sie zawsze pytam co gdzie i jak a w czoraj jeszce normalnie nagrywałem płytke a dzisiaj chce cosik nagrać a tu nic niema?zadnej ikonki nawet jak płytke wrzucam to nic nie reaguje

A zrobiłeś, o co prosił kolega Narv ? Do BIOSU możesz się dostać wciskając DEL podczas uruchamiania komputera (może to być innym przycisk) przed rozpoczęciem ładowania systemu operacyjnego. A potem instrukcja od płyty do ręki i szukaj czegoś takiego jak “Primary IDE slave, Secondary IDE Master, Secondary IDE Slave”. Spróbuj je przestawić na “Auto” i zobacz czy napęd się pojawi.

W menedżerze urządzeń usuń napęd (pod warunkiem, że jet on tam w ogóle widoczny)i uruchom ponownie komputer. Zobacz, co z tego wyszło. Czy po włożeniu płyty napęd daje jakiś znak życia ? (słychać, że pracuje ?) Jeśli tak to włóż jakąś płytę CD z zawartością i wklep w pasku adresu Eksploratora Windows literę przydzieloną dla tego napędu.

Jak nie pomoże, to próbuj podmienić napęd na inny. Sprawdź też zasilanie napędu i taśmę IDE.

nic nie pomogło

Przeczytaj TEN artykuł, może dzięki niemu rozwiążesz problem.

Próbowałeś tego:

Mój komputer->prawo klik->właściwości->sprzęt->menadżer urządzeń

rozwijasz kontrolery IDE/ATA/ATAPI i wszystko co pojawi się w rozwiniętej liście klikasz prawo klik odinstaluj wszystko po kolej potem restart i poczekaj aż komp zainstaluje sterowniki sam od nowa, powinno pomóc

Ja kiedyś tak miałem i po formacie było dobrze, tak samo u mojego kolegi.

staszek0207 , przeczytaj TUTAJ.

Zastosuj się do tamtej porady, a na pewno rozwiążesz problem.