Zrywanie łączności z siecią - router Tenda Wireless-N

Witam,

Otóż od kilku dni(a dokładnie od 4) mam problem z Internetem.

Polega on na tym, iż 2-3 razy dziennie po około 30-40 minutach korzystania z Internetu, przestaje on działać - nie ładują się strony, przy grach zrywa połączenie.

Internet mam dostarczany przez kabel, a następnie rozdzielany przez router Tenda Wireless-N na sprzęt z Windows 7, Xp.

Gdy dochodzi do zerwania łączności, nie pojawia się żaden ‘trójkącik’ sugerujący, że brak jest dostępu. W ustawieniach jest napisane, iż wszystko działa…

Gdy wybieram rozwiązanie problemu przez Windows’a pojawia się informacja: "Brama sieciowa jest dostępna,ale system Windows

nie może odebrać ruchu sieciowego z Internetu."

Po 30 minutach (restarcie routera) wszystko wraca do normy.

Stąd to moje pytanie w czym może tkwić problem? Bo przyznam, iż jest to irytujące, szczególnie że do tej pory nigdy nie było takiego problemu…

Podaj kim jest dostawca internetu

Dostawca internetu jest Nplay.

Pytałeś/zgłaszałeś dostawcy problem? Może to jakieś prace w sieci lub problemu o których jeszcze nic nie wie?

Zapytanie zostało wysłana do dostawcy i czekam na odpowiedź.

Jeśli okaże się, iż od strony dostawcy wszystko jest w porządku… pozostanie do wymiany router?

Tylko zostawania mnie fakt, że do tej pory nie było żadnych problemów, po drugie … raz Internet może działać po kilka godzin i nie zerwie połączenia innym razem już po 30-40 minutach pada, gdzie jest tak samo wykorzystywany i problem pojawia się mniej więcej w tych samych godzinach.

Jaki masz typ połączenia na interfejsie WAN? Dynamic/Static IP czy może PPPoE? Logi routera coś mówią ciekawego?

Teoretycznie za problem z łącznością nie odpowiada dostawa Internetu(u nich jest wszystko ok), aczkolwiek mają się przyjrzeć czy jednak gdzieś się u nich nie pojawia problem(w środę będą jeszcze się ze mną kontaktować).

Mam Dynamic IP, jeśli chodzi o logi routera to za dużo mi nie mówią…

Na aktualną chwilę połączenie zostało zerwane tylko raz… gdzie do tej pory byłoby to 2-3 razy.

Router mam jeszcze na gwarancji, więc mogę go wymienić… tylko czy to na pewno jego wina…

EDIT:

Zerwało mi połączenie o 19:49, wyglądało to tak jakby strona się ładowała ale z bardzo małą prędkością o 20:03 wszystko wróciło do normy…

LOG:

121e7g4.jpg

i zastanawia mnie czym jest to get DHCPC_T1 900secs ?