Zrywanie połączenia internetowego - neostrada

Witam.
Od wielu lat posiadam Neostradę (łącze 20 Mb/s, router Funbox 2.0). Nigdy nie miałem żadnych problemów z działaniem internetu, aż do teraz.
W prezencie gwiazdkowym dostałem głośnik Amazona Echo Show 5. Głośnik jest podłączony do domowej sieci przez wifi. Od tego czasu zauważyłem, że kilka razy dziennie gdy Echo jest pod wifi niektóre urządzenia (najczęściej telefony) na kilka minut zrywają połączenie z internetem. Gdy wyszukuję ręcznie moją sieć to mimo wpisania klucza nie mogę się ponownie połączyć, kręci się kółeczko które pokazuje próbę nawiązania połączenia i nic. Dopiero po kilku minutach „blokada” ustępuje i wszystko wraca do normy, internet działa na każdym sprzęcie.

Codziennie w domu są używane 4 telefony podpięte do wifi i 1 laptop. Teraz doszedł jeszcze głośnik Echo. Wydaje mi się, że to niezbyt dużo. Bywały dni, gdy używane były jednocześnie 4 telefony, 4 laptopy i 2 tablety, na tym samym wifi i wszystko śmigało bez problemów.

Wczoraj testowo wyłączyłem całkowicie Echo na cały dzień, głośnik nie był podłączony do wifi i również wszystko działało, więc to ewidentnie wina Echo. Tylko nie mam pojęcia dlaczego. Mój kolega również ma ten głośnik i nigdy nie miał takich problemów.

Zdaję sobie sprawę, że w Polsce pewnie niewiele osób używa tych urządzeń Amazona, ale może jest ktoś na forum kto podpowie co powoduje problem z rozłączaniem innych urządzeń. Może zmiana routera by coś dała?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

No nie wykluczone, że to wina routera. te Funbox’y od Neostrady są niezbyt dobrej jakości… Zabierz tego Echo do znajomych i tam zobaczcie, czy Wam odłączy internet. Jeśli nie, to wina routera i ja bym kupił w takim razie coś od Ubiquiti, D-Link lub ew. Tendy.

Ja tak miałem, tylko z innym routerem, a ogólnie, pomogła zmiana hasła od ISP i nowy kabel (od domu do słupa)
Od 2010 r jest już ok.

Dobry pomysł, żeby wziąć go do znajomych. Nie pomyślałem o tym.
Jeśli to wina routera to zaczekam do grudnia. Wtedy i tak żegnam się z Orange i przechodzę na niedawno położony światłowód innej firmy.