Zrywanie połączenia

Witam

posiadam ruter DSL Zyxel P-320W. Podłączony jest do niego modem od sieci kablowej. Problem polega na tym że od czasu do czasu połączenie wifi zostaje zerwane. Następnie po próbie ponownego połączenia otrzymuje komunikat iż “System Windows nie mógł połączyć się z siecią”. Problem występuję zarówno na komputerze jak i telefonie którym próbuje się podłączyć więc tkwi on w ruterze. Czasami jest tak że po połączeniu mam dostęp lokalnie a nie ma internetu, ale jak wklepuje w przeglądarce adres rutera to nic się nie wyświetla. Jak mogę rozwiązać ten problem.

Po pierwsze trzeba sprawdzić jaki jest poziom zasięgu. Sprawdź też czy antenka nie obluzowała się. Czy w okolicy dużo sąsiadów ma własne sieci wifi ? Jeśli tak może dochodzić do konfliktów sieci i trzeba wtedy zmienić kanał nadawania wifi w routerze. Najczęściej domyślnie jest nadawany numer 6, ja polecam inne kanały np. 1 lub 2. Unikniesz wtedy nakładania się silniejszych sygnałów z innych sieci i powinno wszystko działać stabilniej. Jeśli to nie pomoże spróbuj zaktualizować firmware w routerze i ponownie go skonfigurować. Pamiętaj, że trzeba to robić będąc podłączonym kablem sieciowym do routera.

antena jest na pewno stabilnie dokręcona, firmware jest stary ale i tak najnowszy jaki producent zapewnia. Co sugerujesz pod windows do sprawdzenia kanałów sąsiednich sieci?

Kanały sąsiedzkich sieci możesz sprawdzić np. programem inssider.