Zrywanie połączenia


(Dannyfi) #1

Witam.


(Longhorn2009) #2

Zaobserwuj na jakim etapie tracisz połączenie z internetem, czy modem - komputer czy modem - internet. Jeśli ten drugi przypadek to zgłaszaj problem multimedii. 


(Dannyfi) #3

Gdzie to mogę zaobserwować ?

 


(Longhorn2009) #4

Gdy będziesz miał problemy z połączeniem to zrób ping do routera i potem do dowolnej strony www i będziesz miał odpowiedź. 


(Dannyfi) #5

Kompletnie nie znam się na tym :frowning: Nie mam routera, jest tylko modem podłączony bezpośrednio do komputera.Możesz opisać jasno krok po kroku jak to zrobić ? 


(Longhorn2009) #6

W pierwszym poście piszesz o routerze, teraz mówisz że go nie masz. Ale mniejsza o to, w momencie kiedy masz problem z połączeniem wchodzisz do wiersza poleceń i wpisujesz ping i po tej komendzie adres modemu/routera np. ping 192.168.0.1. Jeśli będzie odpowiedź to znaczy, że wina najpewniej nie leży po stronie modemu więc sprawdzasz dalej. Wpisujesz np. ping www.google.pl i jeśli będziesz miał brak odpowiedzi to można wstępnie założyć, że to problem ze strony multimedii, nie kwestia sprzętu. Dodatkowo gdy masz internet po liniach telefonicznych możesz szybko zalogować się na modem i sprawdzić statystyki modemu, czy nie traci synchronizacji z linią.


(Dannyfi) #7

Napisałem, że sprawdzałem czy problem jest na routerze i na modemie. Po czym wykluczyłem winę routera(bo problem występuje również na samym modemie) i wykluczyłem winę modemu(bo został on wymieniony niedawno, gdy zaczął się pojawiać problem- lecz wymiana modemu nie pomogła).

Można się z tobą jakoś skontaktować, żeby szybciej rozwiązać ten problem? Bo pisząc tutaj trzeba długo czekać na odpowiedź.


(Longhorn2009) #8

Pingi są z chwili kiedy masz problemy z połączeniem? Bo tylko wtedy nas interesują. 

P. S . oprócz forum mam też wiele innych zajęć i nie jestem w stanie być dostępny “na poczekaniu”, musisz więc zaczekać na odp. 


(Dannyfi) #9

Tak, pingi z chwili kiedy miałem problem z internetem ( wczoraj ok. 21)


(Dimatheus) #10

Hej,

Pingi pokazują, że połączenie z siecią jest i ma się dobrze. Nie masz przypadkiem zainstalowanego jakiegoś oprogramowania kontroli rodzicielskiej, które odcina dostęp do przeglądania stron www?

Pozdrawiam,


(Dannyfi) #11

Hej,

 


(Dimatheus) #12

Hej,

Czy restartowanie urządzenia wtedy, gdy pojawia się problem, naprawia połączenie z siecią?

Pozdrawiam,


(Dannyfi) #13

Jeśli poprzez resetowanie masz na myśli wyłączyć modem, odczekać kilka sekund i włączyć, to nie pomaga.


(Dimatheus) #14

Hej,

Tak, o tym właśnie myślę. W sytuacji, gdy połączenie sieciowe się traci, uruchom komputer ponownie z obsługą sieci i sprawdź, czy da się skorzystać z internetu.

Pozdrawiam,

 


(Dannyfi) #15

Jak uruchomić komputer ponownie z obsługą sieci ? Jak uruchomić ponownie komputer to wiem :smiley: ale nie do końca rozumiem jak z obsługą sieci 


(Dimatheus) #16

Hej,

Chodziło o uruchomienie awaryjne z obsługą sieci. :slight_smile: Czyli F8 w trakcie uruchamiania komputera i wybór opcji uruchomienia awaryjnego z obsługą sieci. :slight_smile:

Pozdrawiam,