Mam od nie spełna roku neostrade 20Mb i od jakiegoś czasu nagminnie zrywa mi synchronizacje ( szczególnie wieczorem ) prze kilka miesięcy po zwiększeniu do 20Mb internet śmigał bez problemu ( przez ponad trzy lata miałem 2 później 6 Mb i nie było żadnego problemu )
Parametry :
SNR Margin: 6.6 5.5 db
Line Attenuation: 5.0 4.0 db
Data Rate: 22307 1066 kbps
Max Rate: 24440 1068 kbps
POWER: 12.0 12.3 dbm
CRC: 0 2
i mam pytanie czy te parametry faktycznie nadawają się na ta prędkość ( jak zwiększałem do 20Mb to konsultant powiedział że nie bedzie żadnych problemów ) i czy zakup jakiegoś lepszego routera może pomóc w tym przypadku ? ( obecnie mam liveboxa 2.0 )
dzięki za odzew i mam kolejne pytanie czym jest to VDSL ?
i tak na marginesie wczoraj zadzwonił do mnie technik który miał przyjechać i powiedział że inni technicy usóneli jakąś awarie na linii i powinno być teraz dobrze ( dziś przez 7 godzin zgubił synchro “tylko” raz ( ale teraz mam przez cały tydzień popołudniową zmiane więc nie mam jak przetestować co się dzieje popołudniu )
a jeśli chodzi o router to jaki będzie odpowiedni ? (może być droższy ale bez przesady tak do 300zł mam nadzieję że za tyle można kupić coś konkretnego jak nie to będę musiał poczekać miesiąc za wypłatą )
i mam pytanie czy te parametry faktycznie nadawają się na tą prędkość
Tak. Choć linię masz słabą (zakładając, że tłumienie jest prawdziwe), masz niską synchronizację w obie strony (szczególnie słabą na upstream przy pełnej mocy). A zatem sprawdź instalację w domu i składaj reklamację, a potem pewnie będzie darmowa migracja techniczna w dół na 10 Mb/s. "
im jest mniejsze tłumienie tym lepiej przy twojej odległości od centrali i tym tłumieniu nie powinno być żadnych problemów w ogóle centrale to chyba masz za oknem Power masz niski za niski jak na 20Mb u mnie jest 19dB i nawet jak snr jest bardzo niski to trzyma połączenie wygląda jakby DLM obcinał synchronizację żeby podnieść snr może masz gdzieś uszkodzony kabel albo coś źle na centrali skonfigurowane
ten tp-link to chyba jeszcze gorszy router od liveboxa ogólnie najsłabszy model jaki wyszedł z pod tej firmy
czyli można coś z tym zrobić ? jak “rozmawiać” z tp jak przedstawić ten problem bo na “zrywa mi się synchronizacja” jest tylko odpowiedz “wyślę do pana technika” i może faktycznie zmniejszenie prędkości coś pomoże ? abo może zgłosić się do kogoś z zewnątrz jakiejś firmy naprawiającej takie rzeczy ?
aha właśnie odezwali się do mnie ostatnio ludzie z netii proponując internet ( mają podobno postawić u mnie centrale tak twierdził konsultant ) i jestem ciekaw czy to by coś dało czy bedzię tak samo
połączenie zazwyczaj zrywa wieczorami jak jest największe obciążenie jeśli u ciebie dzieje się to w ciągu całego dnia to na początek sprawdziłbym kable w domu rozebrał gniazdko tel. i zobaczył czy dobrze są żyły dokręcone czy nie jest nic luźne czy kabel gdzieś nie jest przetarty itp, podłączył router innym kablem jeśli masz ,jeśli masz telefon stacjonarny odłączyłbym go razem z filtrem z gniazdka i zobaczył przy odłączonych telefonach czy nadal będzie zrywać jeśli tak to zgłoś usterkę powiedz że pomimo dobrych parametrów ciągle zrywa ci router synchronizacje, zejście na 10Mb to naprawdę ostateczność w twoim przypadku i nie wiadomo czy coś da bo na download zwiększy ci się SNR margin ,ale na uploadzie pozostanie taki sam jak teraz i moc ta sama, sprawdziłbym jeszcze na innym routerze dla pewności
telewizje masz przez kabel czy antenę satelitarną?
przejście na netie to dobry pomysł ale tylko wtedy gdy mają swoją centralę
tv mam przez satelite i dekoder podłączony do liveboxa ( to ta tv od tp )
jesli chodzi o netie obawiam się że jeśli ich centrala ale na kablach tp to problem może być nadal jeśli to wina kabli ( u mnie w domu np. albo od domu do centrali itp
i w sumie nie szukał bym żadnych usterek gdyby to 20Mb zrywało się od początku ale prze pierwsze ~4 miesiące śmigało elegancko
i w przeszłym tygodniu planuje kupic nowe części do kompa ( płytę, kartę, procesor i przeżucić się z visty na win7 ) więc po tym zabiorę się za męczenie tp
jutro pomęczę kumpla przyjdzie z laptopem więc posprawdzam kable itp
aha i opisze jeszcze może mój kontakt z tp i technikami :
dzwoniłem do nich tylko myślę że żle przedstawiałem sprawę technik był wzywany 3 razy i za pierwszym przyjechał rano ( w wtedy net działał ) pozmieniał styki podłaczył swojego laptopa i stwierdził że ta linia nie nadaje sie na 20Mb ale mam wybór albo zostawie tak jak jest i pogodze się z tymi kilkoma padnięciami netu albo on zagłosi sprawe do centrali i obniża prędkość w tej miejscości do 10Mb i będę miał najwyżej 8Mb
drugi technik miał przyjechać wieczorem ( prosiłem o to konsultanta jak zgłaszałem problem ) a przyjechał rano matula go wpuściła do domu właczył kompa pomieżył i obiecał przyjechać jak wrócę z pracy ( bo chciałem z nim pogadac i pokazć screany ze statystyk z różnych dni i godzin ) ale tylko zadzwonił i powiedział że u mnie pomiary są dobre i że technicy coś tam robią na mojej linii i trza czekać a jak to nie pomoże to on już sam nie wie co ma zemną zrobic
następny technik nie przyjechał zadzwonił tylko i powiedział że powinno byc już wszystko dobrze
– Dodane 05.02.2012 (N) 10:50 –
hmm u mnie z kablem też sytuacja wygląda tak : mam za daleko kompa od gniazdka i kabel który był razem z Liveboxem jest za krótki kupiłem na początku kabel ponad 10 metrowy a wystarczył 6 metrowy więc ostatnio zmieniłem ten długi kabel na krutszy ale dziś coś mnie podkusiło by ten stary długi podłączyć i tu o dziwo takie coś: