Zwarcie na płycie głównej?

Witam! Wziołem w rozliczeniu kompa z padniętym zasilaczem, zamontowałem nowy ale nic to nie dało ponieważ gdy podłącze wszystkie kostki tak jak ma być komp włącza się dosłownie na sekundę po czym odcina mu zasilanie, po kilku kombinacjach zauważyłem że gdy wypnę tą małą 4 pin’ową kostkę komputer działa normalnie tyle ze nie wyświetla obrazu choć wiatrak na karcie działa, nie ma tez zasilania w myszy ani klawiaturze dokładniej to mysz od dołu się nie świeci. Ma ktoś może jakiś pomysł co się mogło z tym stać? Czy to wina jakiegoś zwarcia czy płyta do wymiany?? Z góry dziękuje za odpowiedź

Jaki to komp, podaj specyfikacje (dokładną), i co to za zasilacz marka/mod czy na pewno jest sprawny. Na początek zresetuj bios zworką, i najlepiej jak byś całkowicie wyjął płytę z obudowy, postawił na np kartonie i podłączona żeby była tylko jedna kość ramu, jak jest kilka to zamieniaj kości i sloty, karta graf (jak jest na płycie zintegrowana to wyjmij zewnętrzną), nie podpinaj myszy, klawiatury, niczego ma pci, ani napędów, dysków.

j.w. + poczytaj opis działania w Przypadek numer 1 .

To podaje specyfikacje:

Płyta: MSI MS-7097

Zasilacz: Procomp 500W sprawny bo to od drugiego komputera i właśnie na tym zasilaczu teraz pisze ;p (A ten zasilacz to jakiś w miarę czy chłam ??)

Ram: 512 MB GoodRAM PC3200 DIMM

Grafika: Geforce FX5500

Dysk: Samsung SP0842N 80GB

Zasilacz to tylko na utylizacje się nadaje, takie czynności jak sprawdzanie powinno się robić na markowych zasilaczach, np Delta, Fortron i czy innych które 400W mają od ceny 150 zł, a nie nowe 500W za 60 zł.

Bios resetowałeś? Płyta na kartonie? Masz w tym drugim kompie DDR1? Jak masz to spróbuj zamienić lub dołączyć tego Goodrama.

Mniej więcej odpaliłem ten komputer, pisze mniej więcej ponieważ odpala ale tak jakby mu odcinało zasilanie tj. wentylator przyspiesza zwalnia tak cały czas, ponadto mruga na przemian dioda zasilania i HDD a z zasilacza jest takie tykniecie gdy odcina mu zasilanie. Ma ktoś jakiś pomysł jak by to naprawić?? To nie czasem wina biosu?

Zwarcie jak ciągle się resetuje. Dlaczego nie odpinasz dysku? Zobacz z wyjętym ramem i grafiką co będzie się działo. I bios resetowałeś zworką czy baterią, jak bat. to mógł się nie zresetować reset bat może trwać nawet 24h, zworka po kilku sekundach zawsze resetuje, pytam bo parę godz temu post wyglądał inaczej, zworkę znajdziesz przy złączach sata oznaczenie JBAT. I jaki tam był zasilacz jak też procomp czy inna bomba to może wszystko poleciało nie tylko płyta i w rozliczeniu otrzymałeś elektroniczny złom.

Resetowałem i bateria i zworka, podpinałem i bez ramu i bez dysku, tam było coś gorszego Colorsit 350W za 30 zł na allegro takie można kopic, wiem ze dysk jest dobry bo podpiełem do innego kompa i go ładnie czytało, co do grafiki nie wiem nie mam gdzie podpiac bo jest na AGP a mam PCI-E jedyne co mogę o niej powiedzieć to to ze się wiatrak na niej kreci.

Chodzi i o to żebyś zostawił tylko zasilacz, płytę i proca, reszta wypięta, jak płyta jest sprawna to powinna zareagować piszczeniem błąd w wykryciu ramu/grafiki, dobrze by to było przeprowadzić na markowym zasilaczu, jak znasz kogoś z markowym to może pożyczy czy podejść do niego z płytą, swojego też lepiej zmienić bo możesz mieć podobną sytuację.

Witam. Płyta nic nie piszczy, nawet odpiłem wszystko i po kolei wpinałem ale nic to nie dało. Podejżewam ze procesor jest uszkodzony albo gdzieś jest zwarcie na linii kostka 4 pin’owa (zasilanie procesora jeśli się nie mylę) a procesor, bo gdy do testów odpinam ta kostkę to wszystkie wiatraki się kręcą tak jak powinny

Wtyk 4 pin zasila gł sekcję zasilania procesora, jak paliło się na sekcji to płyta spalona, a jak jest sprawna i padł sam proc to inne proce też będzie palić z uszkodzoną sekcją, płytę trzeba zamienić na nową, ja bym do niej proca nie montował.

Wiem dlatego włożę procek do innej płyty i sprawdzę czy działa, jeśli będzie działał to pewnie kupie jakaś używana płytę w dobrym stanie a jeśli nie to nie wiem czy wsadzać w tą płytę dobry procesor żeby się nie uszkodził. A co jeśli okaże się ze jest on uszkodzony? Jest jakaś bezinwazyjna metoda aby sprawdzić czy płyta dobra jest czy nie?

Karta diagnostyczna może coś wyświetli, lub sprawdzić napięcie na sekcji zasilania, bo sprzętu używanego w profesjonalnych serwisach raczej nie dostaniesz.

Przy awarii colorszita nic dziwnego, jak padnie kilka części, w takim przypadku kupuj coś na AMD taniego s754/939, w obecną płytę nic bym nie montował.

Dobra, procesor działa jak należny, i jak myślicie z tej płyty głównej coś jeszcze da rady zrobić czy już nie bardzo??

W domowych warunkach tego nie naprawisz, w serwisach też nie wszystko da się czy opłaca się naprawiać.

Dobra, wymieniłem dziś płytę i dołożyłem jeszcze ramu i jest kolejny problem. Zainstalowałem płytę w takim stanie jak ja wyciągałem z pudełka podłączyłem dysk, pamięć i CD-rom i efekt jest taki ze komputer włącza się normalnie próbuje zainstalować Windowsa i w pewnym monecie już w kreatorze instalacji, najczęściej jak ma przechodzić tam gdzie się dzieli dysk komputer porostu się wyłącza?? Jaka może być tego przyczyna?

Jak dalej używasz tego procoma to może to jego wina, jakieś przeciążenie i zasilacz gaśnie, przy zamawianiu płyty od razu było zamówić jakieś normalne zasilacze np Delty, komp się nie przegrzewa, jest nowa pasta na procu? W biosie proc ma ustawione fabryczne ustawienia?

Pasta jest, zasilacz dalej procomp ale sprawdzałem jeszcze na jakimś Powertec’u za 80 zł 420W na nim pisze, bios restartowałem baterią, pasta nałożona nic się nie grzeje. Zależy mi na szybkim złożeniu tego i odzyskaniu moich pieniędzy :wink:

a i jeszcze jedno, jeśli bym źle podłączył kabelki od obudowy (reset itp.) to komputer by się w ogóle nie włączył co nie? Czy może być tak ze się włączy a po jakimś czasie wyłączy??

Jak go kupiłeś to kiepski interes, zasilacze robione przez logica, do tego pewnie model oparty o stare konstrukcje zasilaczy dla pentium 3 nie nowych kompów.

Przy złym podpięciu nie odpali, żeby po czasie się wyłączał to musiał by być włącznik uszkodzony, najwyżej na razie odpalać ze śrubokręta, lub zamienić power na reset.

Wejdź w bios, ustaw na Load Optimized Defaults zapisz ustawienie biosu, spróbuj instalować, dalej będzie reset to podbij napięcia dla ramu, i zobacz jakie ma proc, i czy te pamięci które kupiłeś mają podobne parametry mhz/cl producentów.

Obie pamięci to GOODRAM PC3200 CL3 każda po 512 MB

A co do zasilacza to ten nie jest dla mnie tylko kupowałem dla znajomej ale miałem bardzo okrojony juz budżet i w sumie pomyślałem że lepszy ten za 80 nic trochę tańszy ale taki NoName pod którym się nikt nie podpisał.

Kurcze nie wiem co i jak z tym biosem ustawić nie ma gdzieś w necie jakiegoś poradnika lub coś w tym stylu bo instrukcje mam tylko po Angielsku. Moja płyta to MSI PM8M3-V H