Zwarcie w komputerze. Komputer zawiesza się na logu bios


(Alex1331) #1

Witam. Dziś miałem nietypową sytuację. Kupiłem sobie nowiutki dysk twardy i podłączyłem go do komputera. Zainstalowałem Windowsa ale po zainstalowaniu zauważyłem że źle rozdzieliłem partycje więc postanowiłem zainstalować system ponownie. Po instalacji i restarcie komputer zawiesił się na logu bios, nie reagował na wejście do biosa tylko ciągle świeciła się lampka od użycia HDD. Zresetowałem komputer i było to samo zdążyłem wcisnąć tab by zobaczyć informacje o uruchamianiu komputera i zauważyłem że po wykryciu dysku komputer się zawieszał, po chwili zrobiło się spięcie i komputer się wyłączył. odłączyłem komputer od prądu, nie było czuć żadnej spalenizny. Podłączyłem go ponownie i spróbowałem włączyć. Włączył się, ale nadal zawieszał się na logu bios. Pomyślałem że spaliły się kable sata od dysku więc wymieniłem żółty kabelek i użyłem przejściówki molex na 2 sata. To samo. Dodatkowo zauważyłem że dysk w ogóle nie pracuje gdy go dotykałem nie czułem nic. Wymieniłem dysk na poprzedni to samo. Jedyna różnica jest taka że gdy podłączam dysk na taśmę to komputer startuje normalnie i działa. Co mogło się uszkodzić? Jak to naprawić? Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Moja specyfikacja Procesor Intel dual core e5200 2.50ghz 4 gb ram płyta główna asus p5gc-mx/gbl Karta graficzna ati radeon hd 5770 zasilacz 300W.Dodatkowo teraz zauważyłem że gdy podłączam ten nowy dysk który był w komputerze podczas spięcia po właczeniu komputera zaczyna ciągle cykać i komputer zawiesza się na logu bios.


(Alex1331) #2

Ok znalazłem usterkę. Dysk zrobił zwarcie i się spalił. Podłączyłem teraz dysk z drugiego komputera i komputer działa. Zastanawia mnie jedno, dlaczego dysk zrobił zwarcie? Bo to było zwarcie które błysło wielkim światłem.Co mogło spowodować zwarcie?


(jarekm26) #3

Pewnie wada fabryczna dysku, oddaj do sklepu na gwarancje…


(Alex1331) #4

Ok. Dzięki za pomoc :slight_smile:


(JNJN) #5

I może być problem z reklamacją, bo mogą nie uznać?


(Alex1331) #6

Na szczęście uznali reklamację. Powiedziałem jak było i wymienili mi dysk na nowy.


(JNJN) #7

No to OK.