Zwrot towaru w ciągu 10 dni - nieużywalność towaru

Witam.

Zamierzam skorzystać ze zwrotu w ciągu 10 dni dla kupujących towar poza sklepem. Będę zwracał telefon komórkowy. Przeczytałem w Dzienniku Ustaw, tylko nie mogę znaleźć pod jakim artykułem, że stan produktu ma wskazywać na nieużywany.

Czy mógłby mi ktoś tak bardziej rozjaśnić ten punkt?

Zobacz http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/kon … waru.html#

Towar pełnowartościowy można zwrócić, odstępując od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub przez internet, telefon, sprzedaż wysyłkowa (na odległość). W przypadku gdy konsument zawiera umowę w powyższy sposób, skutkiem której jest nabycie własności rzeczy ruchomej to posiada on uprawnienia do odstąpienia od tak zawartej umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia (poza lokalem przedsiębiorstwa), bądź dostarczenia (zakupy na odległość) bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.

Zwracam jednak uwagę, że towar musi być " pełnowartościowy", a więc nie nosić śladów używania. Nie ma tu mowy, że nie może być używany! Może, byle używanie nie pozostawiło “śladów”. Chodzi o “ślady”, np., jakieś rysy, zadrapania, zmatowienia, brud itp. Niektórzy sprzedawcy żądają oryginalnego opakowania podczas zwrotu, ale przepis nic na ten temat nie mówi.

Dziękuje za odpowiedzi :slight_smile: Mam właśnie taki problem, że na oryginalnej folii producenta na ekranie są dwie ryski, które dopiero widać pod światłem. Telefonu ani nie wkładałem do kieszeni, ani nigdzie, leżał w mojej dłoni, a później w pudełku, więc nie wiem jak one się tam znalazły. Czyli de facto nie mam szans na zwrot :expressionless: ?

A jeszcze taka rzecz. Czy sprzedawca może wystawić taki towar jako nowy?

No, nie zaklinaj! Może jednak tak.

Tak, oczywiście! Właśnie dlatego, że jest to nadal towar “pełnowartościowy”, bez cech używania.

Dziękuje za informacje :slight_smile: . Możliwe, że jednak nie będzie potrzeby zwracania telefonu, bo zaczyna mi coraz bardziej przypadać do gustu :slight_smile:

W sumie to ciekawe, że w myśl prawa możemy za koszt przesyłki w obie strony testować urządzenia i teoretycznie nic nam nie mogą zrobić.

Pozdrawiam

Oczywiście! Byle nie zastawić śladów. Idea tego rozwiązania właśnie na tym polegała, żeby nabywca mógł zaakceptować lub odrzucić towar, którego wcześniej nie widział, bo właśnie nabył go zdalnie.