Zwrot towaru wielkogabarytowego kupionego przez internet

Jak jest ze zwrotem produktów wielkogabarytowych kupionych przez internet. Chce zakupić lodówkę przez internet. Wiem, że na zwrot kupionych rzeczy przez sieć jest 14 dni tylko nigdzie nie znalazłem jak jest z towarami dużego rozmiaru jak wtedy wyglądają przepisy. W moim przypadku lodówka będzie zwracana w takim stanie, w jakim została dostarczona.

Jakie to ma znaczenie czy przez Internet kupisz myszkę do komputera, czy lodówkę? Musisz tylko wiedzieć kto pokrywa koszt odesłania towaru, Ty czy sprzedawca. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić Tobie pieniądze za towar i koszt wysyłki do Ciebie. Jeśli zwracasz towar, to musisz wiedzieć kto pokrywa koszt wysyłki zwrotu.

1 polubienie

Warto przed zakupem sprawdzić jak to wygląda u konkretnych sprzedawców, np:
https://www.euro.com.pl/cms/zakupy-bez-obaw.bhtml
W tym przypadku konsument musi na swój koszt dostarczyć taki produkt jak np lodówka do najbliższego sklepu sieci, nie trzeba jej oryginalnie pakować ale trzeba oddać elementy oryginalnego opakowania, np kształtki styropianowe. Zapewne obsługa tego sklepu dopiero na miejscu przeprowadzi dokładne oględziny czy sprzęt spełnia warunki zwrotu.

Najgorszemu wrogowi nie poleciłbym Euro Com po tym co wyprawiali pracownicy sieci przy zepsutej nawigacji GPS. Wszystko zaczęli wymyślać, aby nie przyjąć sprzętu, który się zepsuł a już ich nowe tablety z wgranymi zdjęciami klientów to jest szczyt.

PS A ich regulamin sam sobie przeczy:

Jakie warunki musi spełniać towar, aby go zwrócić lub wymienić?

Towar nie może nosić śladów użytkowania. Opakowanie fabryczne powinno być nieuszkodzone. W opakowaniu powinny się znajdować wszystkie zabezpieczenia towaru (np. styropiany mocujące, fizeliny), karta gwarancyjna i instrukcja obsługi oraz kompletne wyposażenie. Na zwracanym lub wymienianym towarze muszą być oryginalne folie zabezpieczające, plomby i naklejki producenta.

Czy duże towary muszą być zwrócone w oryginalnym opakowaniu?

Pralki, lodówki, kuchnie, piekarniki i zmywarki, nie muszą być zwracane w oryginalnym opakowaniu. Ich oryginalne opakowanie, wraz ze wszystkimi zabezpieczeniami towaru (np. styropiany mocujące, fizeliny), kartą gwarancyjną, instrukcją obsługi i kompletnym wyposażeniem, należy dostarczyć do sklepu wraz ze zwracanym towarem. Jeśli towar był dostarczony transportem RTV Euro AGD i dostawca zabrał opakowanie, sprzęt można zwrócić bez opakowania. Pozostałe towary muszą być spakowane w oryginalne opakowanie.

jeżeli chcesz wysłać towar do sprzedającego poczytaj co sprzedający napisał w swoim poście. Jakie są warunki zwrotu i na jaki adres będzie reklamacja?

Nie lepiej jest oszczędzić sobie nerwy, czas i kupić lodówkę w stacjonarnym, gdzie możesz sobie ją otworzyć pooglądać i w wielu wypadkach nawet obsługa podłączy jeżeli chcesz sprawdzić, czy głośno chodzi?

Takie kupno z zamiarem zwrotu to sztuka dla sztuki. Poza tym sklepy zabezpieczają się np. koszt dostawy jest niski takiego towaru, ale odesłanie już będzie sporo kosztować. Klientowi po prostu ma się nie opłacać zwrot. Oczywiście dosłownie tego w regulaminie Ci nie napiszą.

Domker ja chyba zadałem konkretne pytanie.

To prawda, zadałeś, jednak to jest forum dyskusyjne a nie doradztwo prawne :wink: Wywołałeś więc dyskusję, która zaczyna życ własnym życiem.

@Domker ma dużo racji, zwroty konsumenckie to dla sprzedawców problem, który oni potem i tak przerzucają na innego klienta, który myśli, że kupuje produkt nowy a faktycznie dostaje coś ze zwrotu…

W takim razie, jeżeli chcesz konkretnej odpowiedzi, dopytaj się o nią u sprzedawcy.

ale chyba kolego wiedziałeś co się kupuje ,są na pewno fotki i opis towary. teraz nie zawsze sprzedający się zgodzi na jego przyjęcie nie podając konkretnego powodu.Alę życzę powodzenia .np.zwrot na koszt własny

Sprzedając przez Internet, nie ma wyboru.

wiem kupujący ma na to 14 dni …ale wiedział chyba co kupuje …prawda

Nie przeczy sam sobie, ponieważ regulamin może wymagać zwrotu w oryginalnym opakowaniu towar małych gabarytów, gdzie konsument przeważnie trzyma oryginalne pudełko, zaś towary dużych gabarytów mogą stanowić wyjątek, dlatego w regulaminie wyszczególniono jakie towary nie muszą być oryginalnie zapakowane.

Zgadzam się, że zamawianie z zamiarem zwrotu to nie tylko sztuka dla sztuki, ale również bardzo chamskie podejście.

Czasami bywa tak, że jesteś zmuszony zamówić z neta, bo towar jest niedostępny. Sklep może dla Ciebie zamówić, ale koszt jest wyższy, niż sam sobie zamówisz.

Ja niedawno szukałem płyty indukcyjnej i piekarnika. Latałem z żoną po sklepach, fajne rzeczy, ale albo ceny z kosmosu, albo nie było tego co chcieliśmy. Poza tym w sklepach płyty indukcyjne były wszystkie pod 3 fazy 7200W, a ja niestety mam tylko jedną fazę do 3kW, więc sprzęt mogłem znaleźć tylko w necie. Zamówiłem płytę i piekarnik z neta, taniej niż w sklepie, który chciał mi ją zamówić, to jeszcze za niewielką opłatą panowie wnieśli je do domu.

Zamówiłem też okap, ale przyjechał cały poobijany, więc go zwróciłem, zamówiłem kolejny i był okej. W takich przypadkach zwrot uszkodzonego towaru rozumiem, ale zamówić i z założenia go zwracać, bo nie będzie odpowaidał wymaganiom wg mnie jest chamstwem i buractwem.

1 polubienie

Zacznijmy od tego, że niektórzy niech nauczą się czytać ze zrozumieniem, gdyż napisałem (. Chce zakupić lodówkę przez internet.) Jeszcze nic nie kupiłem więc pisanie że wiedziałem co kupuje jest trochę nie na miejscu. A co do ciebie Robalu nie nasz dokładnie sytuacji i kogoś oceniasz więc dla mnie to chamstwo i buractwo.

Nie oceniam Ciebie, lecz odniosłem się do tego co pisał @Domker. Są osoby, które z góry zakładają, że zamówią, a jak nie przypasuje, nie spodoba się to zwrócą, bo takie mają prawo i należy się im to jak psu buda :wink:

Gdybym Ciebie tak oceniał, to nie napisałbym w pierwszym moim poście (w drugim poście wątku), tego co napisałem.

Warto wiedzieć jakie się ma prawa jako konsument. Sprawdź tutaj http://www.ecommerce.edu.pl/bezpieczenstwo/siec/bezpieczne-zakupy-cz4.html Takie wiadomości warto mieć przed jakimikolwiek zakupami.

poszukałem na Allegro lodówka za np. 879,00 zł i co do zwrotu… poniżej

Zgodnie z obowiązującą ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, jak np. bezpośredni koszt zwrotu.

Należy w tym celu odesłać produkt na adres:

TERG S.A.
Centrum Dystrybucji Łódź

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajdziesz w tym miejscu:http://www.avans.pl/temp/cms_filemanager/Formularz_

Taki dokument możesz nam również dostarczyć za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość na adres mailowy: ezwrot@avans.pl lub skorzystać z formularza znajdującego się na stronie internetowej avans.pl pod adresem: https://www.avans.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.

**Da się **

Potwierdzam, że zwrot lodówki odbywa się na takich samych zasadach, jak innych towarów, o czym wspomniał wcześniej @roobal. Ponadto proszę zwrócić uwagę na kuriera, który zajmie się transportem towaru - u każdego wymiary wyglądają inaczej, a co za tym idzie, koszt przesyłki jest większy lub mniejszy. Osobiście odradzam odsyłanie czegokolwiek DPD. Odbieram każdego dnia w pracy duże przesyłki od DPD i ręce opadają…