Zwrot zakupionego monitora

Witam,

15 listopada zakupiłem monitor LCD LED 23.6" ASUS VE247H za 790zł i po 3 dniach testowania zauważyłem, że ma on pewne wady:

  • dziwnie smuży (np. za kursorem myszki zostają kilkumilimetrowe ślady w kolorze fioletowo-białym)

  • niepoprawne wyświetlanie gradientów (zamiast płynnego przejścia kolorów można dopatrzeć się topornych pasków tudzież łuków w przypadku gradientu radialnego)

  • widoczny szum w przypadku ciemnych odcieni szarego koloru

Nie podoba mi się, że tak drogi monitor ma takie niedoróbki i chciałbym go zwrócić i odzyskać pieniądze. Towar zakupiony był na miejscu - i tu pojawia się pytanie: czy mam prawo do zwrotu tego monitora i odzyskania pieniędzy? Czy będzie to tylko zależało od uprzejmości sprzedawcy?

W tej sytuacji zależy od polityki sklepu i sprzedawcy. Jeśli się nie uda, proponuję zgłaszać u nich reklamacje, może rzeczywiście jest to wada konkretnego monitora, a nie całej serii.

Jak sklep nie zechce to nic z tym nie zrobisz. I bardzo dobrze.

G… prawda,. Jest coś takiego jak rękojmia i wynosi ona z reguły 14-dni – to po pierwsze.

Po wtóre widać wyraźnie, że monitor nie pracuje poprawnie i klient ma prawo reklamować taki towar. Po trzecie, jeżeli jest to wada fabryczna sklep musi wymienić towar na wolny od wad z tytułu rękojmi. Po czwarte, jeżeli zakupiony towar jest reklamowany po upływie 14-dni a w danym mieście nie ma punktu serwisowego danej firmy to tego typu sprawami zajmuje się sklep na własny koszt.

e-prawnik.pl

Art. 568 § 1 kodeksu cywilnego stanowi, że uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. Jest to jednak uregulowanie ustawowe, które może być zmodyfikowane przez strony. Odrębną instytucją jest gwarancja. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji, co do jakości sprzedanej rzeczy wynika z faktu udzielenia gwarancji kupującemu. Przez przyjęcie dokumentu gwarancyjnego dochodzi do zawarcia umowy o udzielenie gwarancji jakości. W dokumencie gwarancyjnym znajdują się szczegółowe warunki gwarancji, w tym okres jej obowiązywania. Jeśli uregulowania takiego jednak nie będzie, przyjmuje się, że gwarancja również trwa rok. Dokument gwarancyjny może również wskazywać, jakie obowiązki ciążą na uprawnionym realizującym roszczenia gwarancyjne np. w zakresie terminów tzw. przeglądów gwarancyjnych, zgłaszania reklamacji, stawiania objętego gwarancją przedmiotu do dyspozycji wykonawcy świadczeń gwarancyjnych.

masz prawo żądania wymiany na nowy w ciągu 14 dni po tym okresie zostaje reklamacja (gwarancja), jest na to artykuł jak kolega wyzej napisał :slight_smile: , kupowałem kiedys w saturnie telefon sgs2 i po 4 dniach oddalem im z powodu wady fabrycznej i żądałem wymiany na nowy i dostalem bez problemu :slight_smile: i powiedz im że jak nastepny model bedzie mial to samo znów przyniesiesz na wymiane lub zwrotu pieniędzy bo mam takie prawo … i tyle w temacie

tylko badz stanowczy bo sklepy myślą że klent nie wie o swoich prawach … i to wykorzystują

Przerabiałem już taki temat osobiście z płytą główną i poległem. Najlepszym sposobem jest uznać ze towar jest niezgodny z umową !!

http://www.jakkupowac.pl/other/poradnik … umowa.html

Najlepiej jak udasz się w swojej miejscowości do rzecznika praw konsumentów i on za darmo napisze ci pismo, pyzatym jak będziesz oddawał monitor w sklepie to poproś o spisanie protokołu w którym będzie zapisane ze towar nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych.

Pozdrawiam!