Witam. Mam urządzenie wielofunkcyjne HP Photosmart C3100 series. I mam taki problem. Nie chce mi skanować. Podczas skanowania wyskakuje mi taki błąd:
“Nie można uruchomić urządzenia HP do przetwarzania obrazu. Wystąpił błąd komunikacji z urządzeniem. Sprawdź, czy kabel zasilający jest prawidłowo podłączony. Oprogramowanie skanera może nie by prawidłowo zainstalowane lub występuje konflikt urządzeń”.
Innymi razy taki:
“Wystąpił błąd podczas próby połączenia się z urządzeniem skanującym. Sprawdź, czy urządzenie jest właściwie podłączone i ponów próbę”.
Czasami zdarza się że po włączeniu kompa raz uda sie zeskanować a już za drugim razem wyskakuje któryś z powyższych komunikatów. Próbowałem już wszystkiego (chyba). Robiłem format, wyłączałem firewall, zapory Windows i nic nie pomaga. Wszystko instalowałem tak jak trzeba. Wirusów nie mam. Kompletnie nie wiem co jest grane. Mogę natomiast kopiować i drukować. Jeśli ktoś miał podobny problem albo wie jak go rozwiązać to proszę o wszelką pomoc. Z góry dzięki.
Tzn za bardzo nie wiem jaki mam bo za bardzo się nie znam. Na kabelku mam to napisane:
“USB SHIELDED HIGH SPEED CABLE 2.0 C-UL TYPE VW-1 75*C E216131 28AWG/1P+24AWG/2C LONG SPARK 30V CSA TYPE CMH 80*C FT4”
Kabel ma długość ok 2-2.5 metra chyba,a kosztował chyba nie więcej jak 10 zł (ale nie jestem pewien). A jaki radzisz mi kupić? I czym się różni ekranowy od zwykłego? I czy to jest na pewno wina kabla?
Jak masz Viste poszukaj u producenta ( HP ) najnowszych sterowników. Zresztą z innym systemem tak samo.
Najpierw wywal stare stery i odinstaluj urządzenie w panelu sterowania.Potem zainstaluj z nowymi sterami.Byle nie stery z płyty z kompletu z drukarką.
A ha ,
po odinstalowaniu drukarki odłącz ją od kompa i najpierw zacznij instalować nowe stery a jak Cie komp poprosi o podpięcie i uruchomienie drukarki to dopiero wtedy ją podłącz i instalacja się dokończy.
Hm, dla jasności - o tym kablu to wiem bo czytałem podobny wątek na innym forum - obiawy podobne i ustąpiły w momęcie skrócenia przewodu. Czy akurat 3m będzie ok. tego nie wiem - możliwe że tak jeżeli to na 100% wina kabla (co akurat nie jest pewne na 100% - awarii sprzętu też nie można wykluczyć)
Standardowy kabel 3m jest stanowczo za długi. Sprawdź ewentualnie jeszcze sterownik TWAIN, ale tak jak art678 , mówi to na 99% jest wina zbyt długiego kabla.
Witam. Kupiłem w końcu kabelek długości 3m podwójnie ekranowany. Nie myślałem że to coś pomoże. A jednak!. Skanuje raz za razem! Wielkie Dzięki wszystkim za rady!