Nie o to mi chodziło. Wiem jak wycinać postacie. Jak zrobić żeby wkomponowały się w nowe tło?? (krzywe itp to wiem) chodzi mi o krawędzie. Żeby ten obszar gdzie stykają się dwa obrazy wyglądał naturalnie.
Btw lepsze efekty wycięcia tzn gładsze krawędzie uzyskuję się wygumkowując niepotrzebne tło wokół postaci. Różdżka tworzy w 99% przypadków poszarpane krawędzie.
Sorry,że się wcinam bo mam PSP a nie PS ale ja przy wycinaniu stosuję lasso (narzędzie zaznaczenia) i ustawiam feather (wtopienie) na 2 lub 3.Po wycięciu i wklejeniu na tło krawędzie wygładzam pędzlem Soften.W PS powinny być odpowiednie opcje.
No nie wiem czy piórem jest łatwiej wyciąć skomplikowane kształty. Według mnie nie liczy się jak to zrobiłem ale liczy się efekt. Aczkolwiek będę starał się opanować metodę wycinania piórem.
Ja nie mówię, że łatwiej Na początku na pewno wydaje się to trudne, ale efekt zawsze będzie lepszy. Co do sposobu prezentowanego na filmiku jest on troszkę dziwny (pominę szczegół, że wycięcie koła zrobiłbym przy pomocy zaznaczenia okrągłego, albo na podstawie kształtu koła). Ja znam dwa inne.
Pierwszy - obrysowujemy “na żywca” wszystko czyli od razu jedziemy po krawędziach piórkiem, tam gdzie są krzywizny od razu przeciągamy krzywą ew poprawiając jej kształt z controlem.
Sposób drugi, wolniejszy - stawiamy węzły w strategicznych miejscach zamykając krzywą, potem zmieniamy narzędzie na konwersję punktów i poprawiamy ich położenie i kształt krzywej. W razie konieczności dodając kolejne węzły (prawy klawisz myszy).
Widziałem też specjalny plugin do PSa (Fluid Mask), który zaznacza dany kształt czy postać na podstawie kolorów i robi to naprawdę nieźle, tyle, że ustawienie parametrów dla danego zdjęcia zajmuje więcej czasu niż wprawnemu grafikowi wycięcie tego ręcznie