Chciałbym zrobic z normalnego zdjęcia bardzo stare zdjęcie. Chodzi mi o to aby to zdjęcie było pożółkłe, pomarszczone i po bogach troche potargane od starości. Jakim darmowym programem to moge zrobic i jak?
np. GIMPEM ale jak to nie wiem bo nie jestem grafikiem
GIMP - usuń kolory, potem pokoloruj całe zdjęcie na kolor pomarańczowo-żółty, ew. dodaj jakieś zniszczenia itp
Można też prościej używając gotowego skryptu.
W Gimpie w menu obrazka Scrip-FU -> Ozdobienia -> Stara fotografia
Można pokombinować z ustawieniami, tak aby uzyskać zadowalający efekt.
Zdjęcie przed obróbką
Zdjęcie po obróbce
Dodatkowo dodałem efekt Script-Fu - Ozdobienia - Plamy po kawie.
a jakis inny program niz GIMP??
Praktycznie każdy program graficzny - jeśli nie będzie tam gotowego filtru, to receptę podał ci już rss
polecam FotoOffice Professional 3 wersja 30 dnoiwa masz 98 % szans ze ci sie uda juz nie raz udalo mi sie zrobic taki efekt tym programem
polecam PhotoFiltre tam masz aż 3 ustawienia dla starej fotografii, no ale Photoshop to jest jednak mistrz
martooska ale cena to ok. 3000 tysiące ;]
Złączono Posta : 08.04.2006 (Sob) 10:28
oczywiście photoshopa
Ja także polecam Photoshopa Bardzo dobry programik do tworzenia/obrabiania grafiki. Może trudny w obsłudze ale w internecie jest wiele tutków z których można się trochę nauczyć obsługi programu.
Programu nie używam za długo ale mogę go polecić i można w nim zrobic z kolorowego zdjęcia stare. Aby to zrobić wystarczy otworzyć zdjęcie które chce się zmienić, klikamy kombinację klawiszy CTRL+U następnie w oknie które się otworzy suwakiem Saturation ustawiamy -100 i wybieramy OK.
otrzymamy taki efekt (posłużyłem się zdjęciem lanlin ) :mrgreen:
Jeszcze jest pewnie jakaś opcja z kawą lub czymś podobnym ale niestety nie znam jej i nie powiem…
A Photoshopa nie musisz od razu kupować. Do przerobienia zdjęcia wystarczy wersja testowa która działa 30 dni. Możesz znaleźć ją w vortalu
barpok12 chyba sie zgodzisz,że warto dać te 3000 tys