Kubuntu - instalacja, użytkowanie - pytania i wątpliwości

Witam drogich forumowiczów :slight_smile:

Otóż postanowiłem zakonczyć moją przygodę z Windowsem i zacząć z Linuxem. Jako iż w temacie jestem zielony to przy pomocy googli, naszego forum i pewnej osoby ( :wink: ) wybrałem dystrubucję Kubuntu (początkowo chciałem Mandrivię ale odradzono mi).

Zacząłem ściagać i w tym czasie szukać informacji odnosnie jej instalacji. Natrafiłem na tą stronę :arrow: Instalacja Kubuntu jednak screeny zamieszczone na tej stronie zmąciły mój spokój.

Screen 1

  • chodzi mi o znaczenie pól partycja (dziwne nazwy), typ (również dziwne nazwy).

A przy tym to już zgłupiałem …

Liczę na pomoc i że ktoś wyjaśni mi tajniki instalacji tego systemu …

Z góry dziękuję za pomoc i przeprzaszam za niewiedzę :oops:

ja też przygotowywuję się do instlacji Linuxa, tyle, że Ubuntu (różnią się tylko środowiskiem graficznym). zrobiłem sobie taki podział:

84181def176f3ef1m.jpg

który został “zatwierdzony” ( :mrgreen: ) na forum ubuntu.pl

całkowicie z windowsa nie rezygnuje (przynajmniej na początku korzystania).

tak więc:

na pierwszej partycji Windows Xp - NTFS

dalej mam Swap (system plików Linux Swap), dalej partycję główną linuxa na której zamontuje (w trakcie instalacji) “/” wraz z “/home” ("/home" można zamontować na osobnej partycji, jednak ja z uwagi na mały dysk, upycham na jednej :slight_smile: na partycję główną “/” najlepiej przeznaczyć 5/6GB, jeżeli montujesz również na niej “/home” to więcej. oczywiście system plików Ex3 (jeżeli “/home” na innej partycji to również na Ex3). ostatnia partycja to “składowisko” w systemie plików Fat32 - oba systemy będą mogły bez problemu odczytywać i zapisywac na niej dane (linux z NTFS sobie nie radzi - tylko odczyt, zapis jest możliwy, ale trochę ryzykowny, dlatego najlepiej Fat32).