Blue screen na Windows 7 64 bit

Witam Państwa !

Otóż mam pewien problem z Windowsem 7 64 - bit. Od pewnego czasu lubi pojawić się blue screen po czym następuje reset komputera.

Nie instalowałem ostatnio żadnego nowego oprogramowania możne oprócz sterowników n vidi do karty graficznej. komputer służy mi do przeglądania internetu nie zajmuje się instalowaniem wymagającego oprogramowania. System zabezpieczony przez Avast Free w wersji 7 na bieżąco defragmentowany.

Wcześniej nie było tego typu problemu.

Podam opis problemu podany przez Windows :

" Podpis problemu:

Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen

Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:

BCCode: 3b

BCP1: 00000000C0000005

BCP2: FFFFF80002CCED34

BCP3: FFFFF88007BDCFA0

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Pliki pomagające opisać problem:

C:\Windows\Minidump\060712-44429-01.dmp

C:\Windows\Temp\WER-53773-0.sysdata.xml

Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= … cid=0x0415

Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:

C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt

"

PROSZĘ O POMOC.

Możliwe, że problem spowodowała aktualizacja sterowników do karty graficznej. Wspominasz, że korzystasz z Avasta, czasami on powoduje takie problemy.

Zobacz - http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl i http://www.hotfix.pl/bledy-systemu-wind … od-a11.htm (za problem-bluescreenami-t490137.html#p3086927).

Pokaż pliki minidump. Co to są pliki minidump? Zobacz na kilka ostatnich linijek na ekranie ze zdjęcia http://imageshack.us/photo/my-images/84 … 0479h.jpg/. Widać tam, że system zbiera dane i zapisuje je, właśnie do plików minidump (w c:\windows\minidump). Podobnie robi Twój system:

Dane zawarte w plikach DMP dotyczą między innymi tego, co spowodowało problem, tudzież jak go rozwiązać.

Dwie metody do wyboru w celu odczytu minidumpów.

Pierwsza metoda:

stop-0x0000007e-t114516.html?hilit=minidump#p797977

Druga metoda:

szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html

Następnie analiza plików minidump. W jaki sposób?

wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

W razie gdyby trzeba było sprawdzić sprzęt, zobacz tutaj bsod-caly-czas-t482194.html#p3039304 lub vista-nie-laduje-sie-t484584.html#p3053183

W razie gdyby pliki minidump nie były tworzone (ale z tego co widzę po tym, co załączyłeś do swojej wiadomości, to są tworzone), to zobacz rady w tym temacie: bsody-pusty-folder-minidump-t489452.html a konkretnie niebieski-ekran-komunikat-bledzie-fizycznej-pamieci-t484423.html#p3053114

Przejrzyj dzienniki. Zobacz jakie programy i aktualizacje zostały ostatnio zainstalowane, poszukaj prawidłowości data instalacji aktualizacji albo programu = początek problemów. Zobacz: windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732 i niebieski-ekran-komunikat-bledzie-fizycznej-pamieci-t484423.html

Powodzenia i daj znać o efektach.

Pozdrawiam!

Dodane 13 czerwca 2012 10:10:10

Jeszcze jedna rzecz.

Czy w trybie awaryjnym wszystko jest w porządku?

Bo w trybie awaryjnym ładowane są tylko rzeczy niezbędne do uruchomienia systemu. Czyli nie są ładowane na przykład wszystkie sterowniki, w przeciwieństwie do trybu normalnego. Jeżeli w trybie awaryjnym wszystko będzie w porządku, to oznaczać będzie prawdopodobnie problem z jakimś sterownikiem. Jeżeli w trybie awaryjnym też będą problemy, oznaczać to może problem z systemem albo ze sprzętem. Trzeba to sprawdzić. W jaki sposób włączyć tryb awaryjny? Podczas uruchamiania komputera, jeszcze przed ekranem ładowania Windows przyciskaj F5 albo F8. Powinieneś ujrzeć planszę: http://zodi.com.pl/images/tryb_awaryjny.jpg. Sterowanie? Strzałki góra, dół. Wybierasz “Tryb awaryjny” i wciskasz Enter. Nie musisz się obawiać, kiedy wciśniesz przycisk. Najwyżej system uruchomi się w trybie normalnym i nie pokaże planszy z wyborem trybu, w jakim uruchomić system. Gdybyś miał problem z uruchomieniem w trybie awaryjnym, zobacz: http://www.fixitpc.pl/topic/5694-start- … safe-mode/ Jak Ci się znudzi praca w trybie awaryjnym, to po prostu Start - Wyłącz - Uruchom ponownie.

Możesz przejrzeć rady stąd odnośnie przywracania systemu: zacinanie-sie-programow-komputera-t489760.html?hilit=awaryjnym

Dziekuje adam9870

podaje dane z odczytu minidumpow

==================================================

Plik zrzutu : 061212-22651-01.dmp

Data wystąpienia błędu: 2012-06-12 19:54:03

Typ błędu : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Kod błędu : 0x0000003b

Paramtr 1 : 00000000`c0000005

Paramtr 2 : fffff800`02c9ad34

Paramtr 3 : fffff880`0640efa0

Paramtr 4 : 00000000`00000000

Spowodowane przez sterownik: ntoskrnl.exe

Spowodowane przez adres: ntoskrnl.exe+70040

Opis pliku : NT Kernel & System

Nazwa produktu : Microsoft® Windows® Operating System

Firma : Microsoft Corporation

Wersja pliku : 6.1.7600.17017 (win7_gdr.120503-2030)

Procesor : x64

Adres błędu : ntoskrnl.exe+70040

Adres stosu 1 :

Adres stosu 2 :

Adres stosu 3 :

Nazwa komputera :

Pełna ścieżka : C:\Windows\Minidump\061212-22651-01.dmp

Liczba procesorów : 2

Wersja główna : 15

Wersja pomniejsza : 7600

Rozmiaru pliku ze zrzutem: 292 168

==================================================

dalej awaria z 16.06 2012:

==================================================

Plik zrzutu : 061612-20092-01.dmp

Data wystąpienia błędu: 2012-06-16 14:26:52

Typ błędu : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Kod błędu : 0x0000003b

Paramtr 1 : 00000000`c0000005

Paramtr 2 : fffff800`02cccd34

Paramtr 3 : fffff880`07b71fa0

Paramtr 4 : 00000000`00000000

Spowodowane przez sterownik: ntoskrnl.exe

Spowodowane przez adres: ntoskrnl.exe+70040

Opis pliku : NT Kernel & System

Nazwa produktu : Microsoft® Windows® Operating System

Firma : Microsoft Corporation

Wersja pliku : 6.1.7600.17017 (win7_gdr.120503-2030)

Procesor : x64

Adres błędu : ntoskrnl.exe+70040

Adres stosu 1 :

Adres stosu 2 :

Adres stosu 3 :

Nazwa komputera :

Pełna ścieżka : C:\Windows\Minidump\061612-20092-01.dmp

Liczba procesorów : 2

Wersja główna : 15

Wersja pomniejsza : 7600

Rozmiaru pliku ze zrzutem: 292 168

==================================================

Czy coś wam to mówi ?

Dodane 17.06.2012 (N) 10:33

Tak, adam9870, tryb awaryjny działa bez zarzutu.

Z tego co podałeś:

http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

Stop 0x0000003B) parametr1 , Parametr2 , Parametr3 , Parametr4 ) SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Zatrzymaj kod błędu 0x0000003B (SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION) na komputerze, na którym jest uruchomiony system Windows 7 lub Windows Server 2008 R2 podczas używania niektórych urządzeń IEEE 1394 http://support.microsoft.com/kb/980932/pl

Błąd Stop podczas wznawiania komputera z lub spróbuj wprowadzić hibernacji (S4 stan zasilania) lub wstrzymania (S3 stan zasilania) w systemie Windows Vista lub Windows Server 2008: “Stop 0x0000003B system_service_exception” http://support.microsoft.com/kb/2286188/pl

Czy niebieski ekran wyświetla się w momencie, kiedy masz podłączone do komputera urządzenie poprzez port Firewire (IEEE 1394): http://pl.wikipedia.org/wiki/FireWire albo w momencie, kiedy próbujesz wznowić lub wprowadzić komputer w stan hibernacji? Jeżeli tak, patrz powyższe artykuły bazy wiedzy Microsoft. Zwłaszcza, że są tam dostępne do pobrania konkretne poprawki. Patrz: http://imgup.pl/di-RACI.png

Generalnie to co wkleiłeś wskazuje na ntoskrnl.exe, czyli na plik jądra Windows. Może wskazywać to na problemy sprzętowe. Jeżeli w trybie awaryjnym wszystko działa w porządku, to ja jednak obstawiałbym problem z oprogramowaniem. W trybie awaryjnym system uruchamia tylko to co jest niezbędne do działania systemu. Czyli nie są uruchamiane wszystkie usługi, programy przy starcie, sterowniki itp. itd. Dlatego w trybie awaryjnym (gdzie ładowane są rzeczy niezbędne do pracy systemu) wszystko może być w porządku, a w trybie normalnym (gdzie ładowany jest np. sterownik karty graficznej lub antywirusa, który powoduje problem) już nie.

Inne minidumpy mogą pokazać coś bardziej konkretnego. Co proponuję? Start - Komputer - Dysk lokalny (C:) - Windows - odszukaj i kliknij prawym przyciskiem myszy na katalog minidump i opcja Kopiuj - klikasz prawym przyciskiem myszy na wolne miejsce na pulpicie i opcja Wklej - być może będziesz musiał potwierdzić klikając Kontynuuj w oknie Odmowa dostępu do pliku http://imgup.pl/di-EFR7.png. Następnie prawy przycisk myszy na folder minidump na pulpicie - opcja Wyślij do - folder skompresowany (zip). Powstanie archiwum minidump.zip http://imgup.pl/di-JQ5B.png. Ten plik wrzuć np. na http://www.sendspace.pl/ i podaj tutaj linka.

Pozostałe uwagi:

  1. Gdyby nikt nie odpisywał, to spróbuj sam pobrać Debugging Tools for Windows

Następnie możesz spróbować sam przeanalizować pliki w c:\windows\minidump wylacza-sie-komputer-t477584.html?hilit=minidump

Albo zapytaj na którymś z for, do których podaję linki w międzyczasie albo na pl.comp.os.ms-windows.winnt http://groups.google.com/group/pl.comp. … pics?pli=1

  1. W razie gdybyś miał problem z uruchomieniem WinDbg, to Start - programy - Debugging Tools for Windows - WinDbg, kliknij prawym przyciskiem myszy na WinDbg i wybierz Uruchom jako administrator, a następnie potwierdź alert Kontroli konta użytkownika klikając Tak http://imgup.pl/di-P8R9.png http://imgup.pl/di-PIIK.png

  2. Czy instalowałeś w ostatnim czasie jakieś programy albo aktualizacje? Albo masz włączone aktualizacje automatyczne?

Problem może powodować jakiś sterownik, na przykład nowsza wersja sterownika do karty sieciowej, który sam zaktualizował się. Dlaczego? Dlatego, że możesz mieć w Windows Update wybraną opcję Zainstaluj aktualizacje automatycznie (zalecane), a to oznacza system automatycznie sprawdza czy są dostępne aktualizacje, pobiera je i instaluje. Dotyczy to nie tylko aktualizacji systemu, ale też sterowników do sprzętu itp. Więcej o Windows Update: pytanie-dotyczace-aktualizacji-systemie-windows-t483969.html#p3049515 nie-umiem-zainstalowac-internet-explorera-pod-windows-t476064.html#p3003364 a tutaj możesz przeczytać o aktualizacji sterowników: bluescreen-windows-t489660.html

Tak jak pisałem przejrzyj dzienniki. Zobacz jakie programy i aktualizacje zostały ostatnio zainstalowane, poszukaj prawidłowości data instalacji aktualizacji albo programu = początek problemów. Zobacz: windows-zawiesza-sie-ekranie-zapraszamy-t483583.html#p3047732 i niebieski-ekran-komunikat-bledzie-fizycznej-pamieci-t484423.html Szukaj błędów mniej więcej w czasie kiedy wyświetlił Ci się niebieski ekran.

Albo zobacz tutaj http://www.fixitpc.pl/forum-7/announcem … nformacje/, czytaj “Pełne Dzienniki zdarzeń”. Ale wolałbym przejrzeć minidumpy.

  1. Czy pamiętasz kiedy rozpoczęły się problemy? Jeżeli tak, to możesz skorzystać z przywracania systemu i przywrócić system do stanu, kiedy wszystko było w porządku. Więcej: ktore-programy-moge-usunac-t483768.html?hilit=przywracanie#p3048980 Tak czy inaczej zalecam diagnozę, analizę plików minidump. Nawet jeżeli przywrócisz system korzystając z Przywracania pewności, to nie ma pewności, że jeżeli przykładowo teraz problem powoduje wersja X sterownika do karty sieciowej, to po ponownej instalacji systemu znowu możesz zainstalować wersję X sterownika do karty sieciowej i problem dalej będzie występować. Gdybyś teraz zdiagnozował problem i ustalił, że problem powoduje wersja X sterownika i aktualizacja do wersji Y rozwiązuje problem, to miałbyś problem z głowy.

Pisałeś, że instalowałeś niedawno sterowniki do karty NVIDIA. Może to one powodują problemy? Jeżeli tak, minidumpy pokażą to. Bywa tak, że dopiero któryś z kolejnych minidumpów pokaże coś konkretnego, coś czego szukamy, coś z czego można zrobić użytek, wskazanie na konkretny program albo sterownik.

  1. Inne rady:

problem-uruchomieniem-systemu-t491976.html

W razie jakichkolwiek pytań, pisz śmiało.

Powodzenia i daj znać o efektach.

Pozdrawiam!

miałem podobny problem.

doszło do tego, że windows 7 (64 bit) zaraz po uruchomieniu (kilka sekund po pojawieniu się pulpitu) wyświetlał bluescreen z jakimś błędem i się resetował.

stało się to kilka dni po instalacji aktualizacji windows update.

wszystkim, którzy pytają czy warto instalować aktualizacje radzę z całego serca: nie róbcie aktualizacji windows update

poradziłem sobie tak, że zrobiłem pełne odzyskiwanie systemu samsunga (czyli w skrócie: system od nowa)

Wydaje mi się że może to być powiązane z Windows Update problem pojawia się w 99 % gdy włączam drukarkę - zmieniłem oprogramowanie oraz port usb - nic to nie pomogło. Podaje linka do blue screen http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/446 … 3743b.html

Dodane 26.12.2012 (Śr) 17:05

A to info z dzisiejszego blue screena.

Podpis problemu:

Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen

Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:

BCCode: 3b

BCP1: 00000000C0000005

BCP2: FFFFF80002CC9284

BCP3: FFFFF880063A4FA0

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Pliki pomagające opisać problem:

C:\Windows\Minidump\122612-18439-01.dmp

C:\Users\Maciek\AppData\Local\Temp\WER-43867-0.sysdata.xml

Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= … cid=0x0415

Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:

C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt

Zaktualizowałem stery od karty graficznej - nic to nie dało.

Poproszę o zrzuty pamięci z C:\windows\minidump

Dwie metody do wyboru w celu odczytu

Pierwsza metoda: WinDbg (zapoznaj się z wiadomością napisaną przez przez Robinhio » 04 grudnia 2006 20:56:00)

Druga metoda: BlueScreenView (zapoznaj się z wiadomością napisaną przez przez deFco247 » 21 stycznia 2010 16:55:07)

Jeżeli w c:\windows\minidump będzie pusto to zobacz komputer-sie-wylacza-t498828.html#p3137602

ok JUŻ WKLEJAM

==================================================

Plik zrzutu : 123012-17082-01.dmp

Data wystąpienia błędu: 2012-12-30 18:43:43

Typ błędu : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Kod błędu : 0x0000003b

Parametr 1 : 00000000`c0000005

Parametr 2 : fffff800`02cd3284

Parametr 3 : fffff880`07c15fa0

Parametr 4 : 00000000`00000000

Spowodowane przez sterownik: ntoskrnl.exe

Spowodowane przez adres: ntoskrnl.exe+705c0

Opis pliku : NT Kernel & System

Nazwa produktu : Microsoft® Windows® Operating System

Firma : Microsoft Corporation

Wersja pliku : 6.1.7600.17118 (win7_gdr.120830-0334)

Procesor : x64

Nazwa komputera :

Pełna ścieżka : C:\Windows\Minidump\123012-17082-01.dmp

Liczba procesorów : 2

Wersja główna : 15

Wersja pomniejsza : 7600

==================================================

==================================================

Plik zrzutu : 122612-18439-01.dmp

Data wystąpienia błędu: 2012-12-26 15:57:24

Typ błędu : SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

Kod błędu : 0x0000003b

Parametr 1 : 00000000`c0000005

Parametr 2 : fffff800`02cc9284

Parametr 3 : fffff880`063a4fa0

Parametr 4 : 00000000`00000000

Spowodowane przez sterownik: ntoskrnl.exe

Spowodowane przez adres: ntoskrnl.exe+705c0

Opis pliku : NT Kernel & System

Nazwa produktu : Microsoft® Windows® Operating System

Firma : Microsoft Corporation

Wersja pliku : 6.1.7600.17118 (win7_gdr.120830-0334)

Procesor : x64

Nazwa komputera :

Pełna ścieżka : C:\Windows\Minidump\122612-18439-01.dmp

Liczba procesorów : 2

Wersja główna : 15

Wersja pomniejsza : 7600

==================================================