[Allegro] Kupiłem, a sprzedawcy zawiesili konto

Witam.

Mam pytanie do forumowiczów, być może ktoś spotkał się wcześniej z czymś takim, niestety (albo stety) ja nie miałem nigdy wcześniej takiej sytuacji, więc pytam tutaj.

Dzisiaj zakupiłem doładowanie na aukcji http://allegro.pl/doladowanie-50-plus-1 … 88650.html u użytkownika 724802800pl , przelałem pieniążki natychmiast przez PayU. Po jakimś czasie dostałem maila, że konto sprzedającego zostało zawieszone. I teraz standardowa historia, telefon wyłączony (zgłasza się poczta), na mailu automatyczna odpowiedź mówiąca, że od 15.05 do 20.05 przerwa techniczna (przypadek, że od dnia w którym konto zostało zawieszone?). Co teraz? Powinienem czekać? Zwrócić się do Allegro?

Nie ma się co zastanawiać od razu kontaktuj się z Allegro.

Z tego co pamiętam to przysługuje Ci tzw. “ochrona allegro” i zwrot pieniędzy ale nie jestem pewny.

Pozdrawiam.

http://uslugi.allegro.pl/pok/

Ja bym dzień, dwa próbował się kontaktować, potem wysłać @, że pójdziesz na policję i jak dalej nic to idź na policję. Siłą naciągaczy jest to, że za 50zł mało komu chcę się ruszyć cztery litery, ale wierz mi - wiem z doświadczenia, szybko im mięknie rura po odwiedzinach dzielnicowego który pyta o co chodzi.

Tak jak napisał kolega pisz od razu do Allegro co masz zrobić.

Ten koleś to typowy naciągacz, w życiu bym nic nie kupił od kogoś kto pisze taki tekst:

Zastosowałbym się od razu do tej jego sugestii z ostatniego zdania (zwłaszcza że “zaksięgowania” od zawsze pisze się razem a nie osobno).

Już samo to że coś takiego pisze świadczy że kombinuje i gra na czas.

Poza tym zobacz kartę komentarzy negatywnych, kupa nagatywów o podobnej treści unieważnionych bo “Kupujący i Sprzedający zgodzili się na unieważnienie”.

Cwaniak napewno prosi wszystkich którzy mu wystawili negatywy o unieważnienie bo w końcu dosłał kod albo bo zwrócił kasę a naiwniacy idą mu na rękę (dobrze chociaż że i tak są widoczne te komentarze i można je przeczytać).

A nie wiadomo ilu tak już naciągnął co zapomnieli w końcu o sprawie i nawet nie wystawili komentarza (bo po jakimś czasie już się nie da napisać niewystawionego wcześniej komentarza - szkoda)…

Oby ci wysłał ten kod ale jeśli nie to dokładnie po 30 dniach (skoro płatność była przez PayU to data księgowania = data wpłaty) wystaw mu stosownego negatywa i w żadnym wypadku nie zgadzaj się na prośbę o wycofanie.

Przecież to jemu zawiesili konto a nie on sam… Musiał już naciągnąć kilka(naście) osób i ma sprawę wyjaśniającą. Możliwe też że jego obroty przekroczyły 12tyś w miesiącu i żądają od niego numeru NIP firmy i mogło pójść info do skarbówki.

@kwiartur

Cytat z aukcji:

Moim zdaniem byłbyś nie fair w stosunku do sprzedawcy, gdybyś już teraz zaczął robić szum. Sprzedawca ma 30 dni na realizację doładowania. Pewnie, że zawieszenie konta raczej nie wróży nic dobrego, ale wcale nie musi to oznaczać oszustwa czy wyłudzenia pieniędzy. Sam widzisz po komentarzach, że sprzedawca należy do wiarygodnych kontrahentów. Możesz jedynie wysłać zapytanie do Allegro w sprawie tego sprzedawcy i spróbować dowiedzieć się, dlaczego zablokowano mu konto.

Druga rzecz - telefon wyłączony, a w mailu przerwa techniczna do 20.05. Próbuj się jednak dodzwonić lub wyślij maila po 20 maja.

Trzecia rzecz - miałem podobną sytuację. Skontaktowałem się mailowo ze sprzedawcą; tłumaczył, że zawieszenie konta to nieporozumienie, że sprawa szybko się wyjaśni, a towar otrzymam w terminie podanym na aukcji. Nie kłamał; towar otrzymałem w pełni sprawny, nieuszkodzony i terminowo.

Nie dowie się dlaczego, Allegro nie ujawnia takich danych, jak trafi na łaskawego (tak dokładnie) pracownika, to może mu powie czy zacząć się martwić czy nie.

Ostatni Mohikanin , nie jestem z tych co to od razu gnają na policje. Staram się być człowiekiem dla innych i zrozumieć pewne sytuacje. Na allegro jestem już dłuższy czas i zawsze zerkam na komentarze przed zakupem. Ten kontrahent wydał mi się wiarygodny. Liczę na to, że sprawa się rozwiąże bez żadnych problemów dla obu stron. Chciałem zapytać tylko co robić w takiej sytuacji.

Dzięki za odpowiedzi, dam znać jak to się zakończy.

Uwaga: W ofercie jest pułapka. 30 dni roboczych to 42 dni kalendarzowe. Dopiero po tym terminie można będzie mówić o nieuczciwej zagrywce. Proponuję czekać i nie wykonywać nerwowych ruchów. Zapisać całą korespondencję na dysku w poczet ewentualnego postępowania (do którego - mam nadzieję - nie dojdzie). Uważam, że jest zdecydowanie za wcześnie na podrywanie aparatu ścigania. Zgłoszenie nie zostanie przyjęte przed ustalonym w ofercie terminem wykonania zobowiązania. Oszustwo musi zaistnieć. Pozdrawiam.

Pułapka?! Zasady aukcji są jasno przedstawione. O pułapce można by mówić, gdyby informacja o realizacji zamówienia była gdzieś wrednie głęboko ukryta lub dodana po jakimś czasie. Sprzedający pisze wyraźnie: “jesli nie akceptujesz tego, nie dokonuj zakupu.”

Kluczowym w tym wypadku jest fakt że koleś pisze w opisie że termin realizacji to od 1 do 30 dni, mając 30 dni próbuje zdobyć kody które już sprzedał.

Skoro wysyłka elektroniczna przez maila to czas realizacji powinien być max 2 dni robocze a wszystko powyżej 5 dni roboczych będzie grubym przegięciem - albo masz towar który sprzedajesz albo nie masz i tylko szukasz frajerów.

A każda aukcja po jakimś czasie zostaje przeniesiona do archiwum, staje się ona wtedy niedostępna dla użytkowników i nie da się wystawić komentarza którego jeszcze nie wystawiłeś a nawet jeśli komentowanie nie jest blokowane przy przenoszeniu do archiwum to i tak na liście niewystawionych komentarzy masz tylko nr aukcji i nie wiesz czego ona dotyczyła (chyba że sobie takie informacje zapisujesz) ani nawet jakiego kontrahenta. a potem i tak możliwość dodania komentarza jest blokowana.

Poza tym trzeba brać pod uwagę że większość tych którzy dali się naciągnąć bardzo długo próbuje nawiązać ze sprzedawcą porozumienie a czas na założenie sporu transakcyjnego, wystawienie komentarza czy zgłoszenie sprawy na policję i uruchomienie procedury POK ucieka bezpowrotnie a potem chcesz coś z tym zrobić i klops bo czas minął.

Do tego wielu zwyczajnie w przypadku takiego rodzaju aukcji zwyczajnie daje za wygraną i nie wystawi komentarza.

A nawet jak ktoś by zgłosił to na policję to i tak pewnie dostanie odmowę wszczęcia postępowania ze względu na niską kwotę i małą szkodliwość - w takim przypadku zero szans na program ochrony kupujących.

Może i niektórym koleś wysyła te kody ale napisał “Proszę, po otrzymaniu od razu wystawić komentarz” po to żeby ci naprodukowali mu trochę świeżych pozytywów żeby ściągnąć innych zanim sprawa się rypnie.

Ale ci co dają się na to nabrać też są sobie trochę winni bo opis aukcji jest wycelowany typowo w tych co liczą na szybki łatwy zysk (rzekoma oszczędność 15.01zł) ale nie czytają uważnie warunków albo nie czytają ich wcale - przecież to “do U W A G A - nawet 30 dni” tak wali po oczach że każdemu powinna się włączyć czerwona lampka i syrena ostrzegawcza!

Choć przyznaję że zdanie jest tak sformułowane żeby jak najbardziej utrudnić zrozumienie.

Wiedziałem jakie są zasady na aukcji i nie miałem nic przeciwko nim dopóki konto nie zostało zawieszone, teraz to wygląda trochę niepewnie. Po przeczytaniu kilku informacji z allegro wiem, że po zawieszeniu konta sprzedający ma nadal dostęp do opcji potrzebnych do dokończenia transakcji dokonanych przed zawieszeniem.

Jedyne co mnie teraz martwi to brak kontaktu ze sprzedającym, z maila odpowiedź automatyczna, telefon wyłączony. W każdym razie cierpliwie czekam, a w między czasie próbuje nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Jeśli po podanym terminie nie dostanę kodu, lub zwrotu pieniążków wtedy zgłoszę sprawę gdzie trzeba.

Cytat z automatycznej odpowiedzi:

Sam sobie tłumaczę to tak, że termin oczekiwania jest taki długi ze względu na jakieś zniżki przy hurtowym zamówieniu (?) lub coś w tym stylu. Mail wygląda na poważny, albo to po prostu zmyłka.

Będę informował jak wszystko się dalej potoczy.

Ja kupiłam 2 doładowania u tego sprzedawcy 17 kwietnia, czyli dzisiaj powinnam dostać te kody… Nie wiem czy on faktycznie wyśle je w tej sytuacji;/

Ja już proponuję się szykować ze sprawą na policję. Napisałem do allegro, zobaczymy co powiedzą… Telefon - poczta głosowa, email - odpowiada automat.

Nazwa użytkownika: 724802800pl

55-300 Środa Śląska

http://allegro.pl/show_user.php?uid=23600438

Linki do aukcji DOŁADOWANIE 50 Play + kod 10zł. GRATIS masz 60zł. :

http://allegro.pl/show_item.php?item=2276702075

http://allegro.pl/doladowanie-50-play-kod-10zl-gratis-masz-60zl-i2276702075.html

Kopia aukcji: http://i.imgur.com/cgq6p.pngKopia strony o mnie: http://i.imgur.com/ZYKJj.pngLinki do strony o mnie:

http://allegro.pl/my_page.php?uid=23600438

Odpowiedź automatu mailowego:

Dodane 16.05.2012 (Śr) 12:13

POK - program ochrony kupujących:

http://uslugi.allegro.pl/pok/#stepbystep

Wzór ZAWIADOMIENIE o popełnieniu przestępstwa (tam można sprawdzić jakie załączniki/dokumenty będą wymagane i dane)

http://uslugi.allegro.pl/pok/media/doc/ … epstwa.pdf

Ja też kupiłem doładowanie z tej aukcji. Jak będziecie coś wiedzieli to piszcie. Z policją to bym jeszcze poczekał. Trzeba zobaczyć co allegro o tym sądzi i z jakiego powodu zawiesili konto. Sprzedawca może stara się odwiesić konto. Ja wcześniej kupowałem na podobnych aukcjach, co trzeba czekać trochę dni i zawsze było OK. No ale zobaczymy co z tego wyniknie. Może trafiłem na oszusta.

Dostałem właśnie odpowiedź

Brzmi wiarygodnie. Ja czekam na doładowanie. Sprzedająca wygląda na wiarygodną i życzę jej powodzenia w rozwiązaniu konfliktu.

Dobry wieczór.

Pragnę poinformować, że zawieszenie konta nie zostało do chwili obecnej wyjaśnione przez serwis allegro.pl, a w e-mailu dotyczącym blokady informacja jedynie o kontakcie z serwisem w celu wyjaśnienia sprawy.

W chwili obecnej trwają wyjaśnienia i oczekuję na odpowiedź z serwisu na przesłane zapytanie dotyczące w/w blokady konta, z jakiego powodu serwis allegro.pl tak uczynił? W dn. 15 maja o godz. 16:07 serwis przesłał e-mail z informacją o ograniczeniu sprzedaży i nie chodzi tutaj o takie, które jest dokonywane w przypadku braku zapłaty za opłaty itd. Następnie 16 minut później drugi e-mail już informujący o zawieszeniu konta. Dla mnie jest to nie zrozumiałe, w jakim celu pierwszy e-mail, a kilkanaście minut później decyzja dotycząca blokady - pochopne działanie serwisu wg mojej osoby.

Jeśli chodzi o informację, która została zamieszczona na stronie “o mnie” oraz jako automatyczna odpowiedź informująca o przerwie w dniach 14-21 maja z uwagi na zmianę sposobu wysyłki kodów - zostanie wprowadzony tzw. “Automat” w celu szybszej wysyłki kodów i miał zostać wprowadzony od 22 maja - teraz nie jest wiadome czy tak się stanie z powodu blokady jaką serwis nałożył. Blokada powstała w tym samym dniu w jakim zamieszczono informacje o przerwie - być może budzi to niejakie podejrzenia co do uczciwości i finalizacji, ale zapewniam, że nikt nie ma zamiaru nikogo oszukać i kody będą przesłane zgodnie z opisem aukcji i w terminie. Osoby ( kupujący ), którym przypadał termin na doładowanie w tych dniach w razie opóźnienia otrzymają w ramach rekompensaty kod 5zł. gratis - zamieszczona. Zmiany w celu poprawy funkcjonalności wysyłki kodów i realizacji nie są wykonalne w ciągu “5 minut” i stąd w/w przerwa, która musiała zostać kiedyś przeprowadzona, a im szybsze wykonanie zmian przyniesie w przyszłości korzyści dla osób dokonujących zakupu.

Mam nadzieję, że moje wyjaśnienia są wystarczające, a w razie kontaktu proszę o podawanie: nr aukcji, nick, datę wpłaty ( w miarę możliwości o zam. potw. wpłaty/przelewu ) oraz czego dotyczy przesłana wiadomość.

Przepraszam kupujących za zaistniałą sytuację i proszę być spokojnym, otrzymają Państwo zakupiony towar lub w razie chęci rezygnacji z zakupu, zostanie dokonany zwrot na nr konta - w tym celu prośba o kontakt i łącznie z w/w prośbą o zam. informacji w przypadku korespondecji także o dodanie nr konta oraz danych odbiorcy.

Pozdrawiam serdecznie

724802800pl

@724802800pl - przede wszystkim witamy w naszej dobrprogramowej społeczności i dziękujemy za choć częściowe wyjaśnienie tematu :wink:

Nigdy z góry i z uprzedzeniem nie doszukuję się w ludziach oszustów i naciągaczy, dlatego jako kupujący na Pańskiej aukcji byłbym skłonny Pani/Panu zaufać, a w związku z zaistniałą sytuacją - spokojnie czekać na pełne wyjaśnienie sprawy.

Dobry wieczór.

Zamieszczam dla zainteresowanych informację jaką wczoraj otrzymano z allegro.pl odnośnie

blokady konta, z której nic nie wynika i nie jest dokładnie sprecyzowany powód tej blokady:

Treść wiadomości z serwisu allegro.pl:

"Witamy,

Konto o nazwie “724802800pl” zostało zablokowane, wszystkie wystawione przedmioty automatycznie usunięte, a oferty kupna złożone w licytacjach anulowane.

Zniesienie blokady będzie możliwe po przeprowadzeniu dodatkowej weryfikacji danych Użytkownika. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa.

Informujemy także, że mimo zawieszenia konta Użytkownik jest zobowiązany uregulować ewentualne należności w stosunku do Allegro (jako że powstały one w okresie aktywnej działalności w serwisie).

Aby skontaktować się z nami skorzystaj z poniższego odnośnika do formularza kontaktowego:

( w tym miejscu znajdował się link do kontaktu z serwisem )

Uwaga: kontakt w inny sposób niż poprzez powyższy odnośnik (link) może znacząco wydłużyć czas reakcji.

Z poważaniem,

Zespół Allegro"

Taką informację otrzymano i blokada nastąpiła, czekam na wyjaśnienia, nie mam pojęcia dlaczego tak postąpiono

i jakie względy bezpieczeństwa serwis ma na myśli i dodatkową weryfikację? Trzeba czekać na chwilę obecną.

Pozdrawiam

Niby spływają cały czas pozytywy. Pamiętajcie, że soboty to też dni robocze.

Tak czy siak miejcie się na baczności:

http://www.handeldlugami.pl/www/dlug,005005206470.html

Dodane 07.06.2012 (Cz) 15:00

Ktoś ma jeszcze wątpliwości czy iść na policję? 8)

http://allegro.pl/show_user.php?uid=23600438

Kopie strony o mnie i jednej z aukcji:

kupilem-sprzedawcy-zawiesili-konto-t488675.html#p3078368

Wzór zawiadomienia od allegro:

http://uslugi.allegro.pl/pok/media/doc/ … epstwa.pdf

Wersja copypasta: