Blue Screen of Death x2

Mam laptop od około miesiąca. Jest to Dell Inspiron 3543. Od tego czasu wystąpiły 2 blue screeny, jeden 20 sierpnia, drugi 13 września. Nie widzę okoliczności łączących oba te zdarzenia. W przypadku drugim sytuacja była wielokrotnie powtarzana wcześniej i nic się nie działo (stara, mało wymagająca gierka + Mozilla Firefox, łącznie ze stroną internetową), więc wykluczam programy poboczne. Kod błędu to 0x0000003b. Na podstawie programu BlueScreenView wnioskuję, że były to takie same błędy, bo różniły się tylko parametrem 2 i 3. Dołączam raporty z tego programu w załączniku.

Mam system Windows 7 Ultimate 64 bit

 

Jeśli napisałem temat w złym dziale to proszę go przenieść.

1.txt

2.txt

Wyszukiwarka kodu podpowiada problem z pamięcią, nie mam 7 żeby sprawdzić jaka funkcja ntoskrnl.exe jest pod wskazanym w plikach adresem, ale po wpisaniu ntoskrnl.exe+adres wyszukiwarka również wskazuje na problem z pamięcią. Może to być RAM może to być dysk(pagefile.sys)

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/daily-blue-screen-windows-7-x64/6d0f1da3-00f1-43b1-a8d4-adfda784602e?page=3

W sumie nazwa błędu w BSOD powinna być wówczas FAULT_IN_NONPAGED_AREA(dla RAM) lub FAULT_IN_PAGED_AREA dla pagefile. W przypadku problemu ze sterownikami najczęściej jest IRQ_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL gdy sprzęt powoduje przerwanie, system ma wpisany filtr na obsługę do okrelślonego sterownika a sterownik okazuje się ślepą uliczką. Na sterownik wskazywała by nazwa jakaśtam.sys a tu błąd jest kernelu.

Ponieważ Twój sprzęt to ULV Intela nie sądze żeby była to sprawa odklejania się czegokolwiek więc można podejrzewać RAM

 

Wyszukałem wpisując nazwę laptopa i kod błędu

https://www.google.pl/search?num=50&q=ntoskrnl.exe+0x0000003b+Dell+Inspiron+3543&oq=ntoskrnl.exe+0x0000003b+Dell+Inspiron+3543&gs_l=serp.3…1892.7975.0.8586.8.5.0.0.0.0.1301.1700.0j1j1j7-1.3.0…0…1c.1.64.serp…8.0.0.meQW_7ePqUM

Wyszukałem dopisując magiczne słowo “solved”, to samo ram lub dysk. Na PCFormat identyczny model laptopa, problem dysku z zasilaniem… może ten typ tak ma?

Sprawdź S.M.A.R.T. sprawdź memtest86 od tego trzeba zacząć

DDR3L https://www.youtube.com/watch?v=sAsby9zH62o

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=DDR3L&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-kpr-v4-ele-1-5-0907

Na razie zrobiłem smart dwoma programami, na memtest potrzebuję więcej czasu. Raporty dodaję w załączniku.

Sprawdziłem pamięć memtestem 2 razy i nie znalazł żadnych błędów. Zaciekawiło mnie, że łączny czas dwóch testów wyniósł około 2h 15min a pierwszy z nich skończył się w 45 minucie. Oznacza to, że drugi był 2 razy dłuższy. Nie wiem czy tak ma być (dokładniejsze sprawdzanie) czy nie więc piszę o tym. Mam 8 GB RAM ale to pewnie też nie ma znaczenia.

A co by było jeśli spróbowałbym naprawić plik ntoskrnl.exe z instalatora? To chyba z niego “wychodzi” cały problem. Jest w ogóle taka możliwość i czy to coś pomoże?

CrystalDiscInfo.txt

HDDlife.txt