Mam laptop od około miesiąca. Jest to Dell Inspiron 3543. Od tego czasu wystąpiły 2 blue screeny, jeden 20 sierpnia, drugi 13 września. Nie widzę okoliczności łączących oba te zdarzenia. W przypadku drugim sytuacja była wielokrotnie powtarzana wcześniej i nic się nie działo (stara, mało wymagająca gierka + Mozilla Firefox, łącznie ze stroną internetową), więc wykluczam programy poboczne. Kod błędu to 0x0000003b. Na podstawie programu BlueScreenView wnioskuję, że były to takie same błędy, bo różniły się tylko parametrem 2 i 3. Dołączam raporty z tego programu w załączniku.
Mam system Windows 7 Ultimate 64 bit
Jeśli napisałem temat w złym dziale to proszę go przenieść.
Wyszukiwarka kodu podpowiada problem z pamięcią, nie mam 7 żeby sprawdzić jaka funkcja ntoskrnl.exe jest pod wskazanym w plikach adresem, ale po wpisaniu ntoskrnl.exe+adres wyszukiwarka również wskazuje na problem z pamięcią. Może to być RAM może to być dysk(pagefile.sys)
W sumie nazwa błędu w BSOD powinna być wówczas FAULT_IN_NONPAGED_AREA(dla RAM) lub FAULT_IN_PAGED_AREA dla pagefile. W przypadku problemu ze sterownikami najczęściej jest IRQ_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL gdy sprzęt powoduje przerwanie, system ma wpisany filtr na obsługę do okrelślonego sterownika a sterownik okazuje się ślepą uliczką. Na sterownik wskazywała by nazwa jakaśtam.sys a tu błąd jest kernelu.
Ponieważ Twój sprzęt to ULV Intela nie sądze żeby była to sprawa odklejania się czegokolwiek więc można podejrzewać RAM
Wyszukałem dopisując magiczne słowo “solved”, to samo ram lub dysk. Na PCFormat identyczny model laptopa, problem dysku z zasilaniem… może ten typ tak ma?
Sprawdź S.M.A.R.T. sprawdź memtest86 od tego trzeba zacząć
Na razie zrobiłem smart dwoma programami, na memtest potrzebuję więcej czasu. Raporty dodaję w załączniku.
Sprawdziłem pamięć memtestem 2 razy i nie znalazł żadnych błędów. Zaciekawiło mnie, że łączny czas dwóch testów wyniósł około 2h 15min a pierwszy z nich skończył się w 45 minucie. Oznacza to, że drugi był 2 razy dłuższy. Nie wiem czy tak ma być (dokładniejsze sprawdzanie) czy nie więc piszę o tym. Mam 8 GB RAM ale to pewnie też nie ma znaczenia.
A co by było jeśli spróbowałbym naprawić plik ntoskrnl.exe z instalatora? To chyba z niego “wychodzi” cały problem. Jest w ogóle taka możliwość i czy to coś pomoże?