Mało tego, zrobiłem test na kilku kompach, w tym na kilka dni temu kupionym laptopie…
Czy posiadasz inne urządzenie? Np. telefon itp? sprawdź na nim, bo twój komputer teoretycznie powinien bez trudu osiągnąć kilkaset Mb.
A jaki router jest podłączony do tego Internetu?
Router dostałem kiedyś od tej firmy, więc chyba powinni wiedzieć co mi dali, nie jestem sprzętowcem ale spisałem z tabliczki: Huawei EchoLive HG 8245
Czy po aktywacji usługi resetowałeś sprzęt? Wyłączałeś modem z prądu? Powinien bez problemu wyciągać deklarowane transfery.
Tego chyba nie robiłem, ale co to za fachowiec z tej firmy, który nie udziela takich prostych porad? Nie chodzi o kurs komputerowy jak ktoś napisał ale poradę, która jako wieloletniemu klientowi tej firm należy się jak psu buda. Zaraz zrobię reset
Coś takiego to rzecz nagminna, niestety, potem zaś zdziwienie.
Tego nie wiem, być może nie pomyślał o tym, może ja się mylę i to niema znaczenia. W każdym razie to mi przychodzi do głowy jako jedno z rozwiązań problemu, więc niema co się denerwować, przecież chodzi o to, żeby działało, a nie żeby tracić czas na pomstowanie.
Może i pomogło, bo mam teraz średnio 170 Mb. Nie chodzi o pomstowanie, tylko sorki, ale jak mi ktoś pluje w twarz, to nigdy nie powiem że to deszcz pada
Nikt tego nie wymaga. Poza tym pan technik poinformował cię błędnie, przez WIFI bez problemu można osiągnąć o wiele wyższy transfer, myślę, że bez problemu możesz poprosić o wymianę routera na taki, który obsługuje 5GHz, nie wiem co jest w umowie, ale większość firm jeśli zwiększa parametry łącza, to zapewnia odpowiedni sprzęt, aczkolwiek nie jest to obligatoryjne.
Nareszcie klika słów wsparcia. Dziękuję! Widzę tutaj mocną solidarność zawodową. Gość potraktował mnie z buta, ale wina moja. Dwa razy z nim rozmawiałem, po pierwszej rozmowie prosiłem o przemyślenie tematu, niestety było to samo.
Jeszcze raz piszę bo chyba nie zrozumiałeś. Nie wnikam w ocenę operatora ale w umowie masz jasno i konkretnie napisane że przepustowość którą na pewno uzyskasz to 10% ich deklarowanej.
Zadeklarowali 400, dają więcej niż 40 więc jest OK.
Czy to w porządku? Pod tym względem nie ale wiedziałeś co bierzesz a w każdym razie powinieneś Teraz to już tylko twój problem.
P.S. Jeśli na innym sprzęcie osiągi sa podobne to znaczy ze zgodnie z ich regulaminem dają tyle ile musza a nawet więcej.
Bez obrazy ale przeczytaj to zobaczysz jakie minimum gwarantuje ten operator.
Tu raczej chodziło, że było 39 i miej (0 — 9,75%). I raczej zignorowałbym zapis, że 9,01% zaokrąglają do 10%.
Wklej uzyskany wynik ze speedtesta na forum.
Sprawdź, czy za routerem ISP nie masz podpiętego swojego.
Zrozumiałem, zrozumiałem. To oddzielny temat, dziękuję, że to zauważyłeś. Niestety jestem starej daty i bardzo się dla mnie liczy czy coś jest “w porządku”.
Nie wiem, czy operator gwarantuje wymianę sprzętu w ramach umowy na taki który obsługuje WIFI 5GHz. W takim kontekście to napisałem.
No to masz Józek wg. tego kartę 1Gbit.
Najlepiej to pokaż wynik polecenia traceroute google.pl
, żeby wiedzieć co masz po drodze.