Aktualizacja zbiorcza dla systemu Windows 10 Version 1709 (KB4056892) - Problem

Pobierz i uruchom: http://www.majorgeeks.com/files/details/windows_software_repair_tool.htmlRead9
Po uruchomieniu zaznacz małą kratkę i “Next”. Po pierwszy restarcie znowu mała kratka i dalszy ciąg naprawy. Na koniec drugi restart. Całość operacji trwa kilkanaście minut. Narzędzie sprawdza podstawowe problemy systemu, w tym Windows Update.
Nie gwarantuję, że naprawi, ale na pewno niczego nie popsuje.

2 polubienia

Możesz też zastosować się do tego:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/system-file-check-sfc-scan-and-repair-system-files/bc609315-da1f-4775-812c-695b60477a93?auth=1

Ostatecznie jak już nic nie pomoże to możesz użyć WUSUS’a do aktualizacji.
http://download.wsusoffline.net/

1 polubienie

Jaki masz procesor ? Jeśli AMD, to musisz zainstalować najpierw poprawkę naprawiającą problem z tą twoją. Zainstaluj to:
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4073290

Problem jest znany. Ta druga poprawka załatwiła sprawę (przynajmniej u mnie).

Nie ma co szaleć z tą poprawką, jak sama się nie instaluje, to można założyć, że ma ku temu powód. Wielu użytkowników po instalacji tej łatki (KB4056892), głównie z procesorem AMD doświadczyło niemożności uruchomienia systemu.
MS coś kombinował z zablokowaniem jej na platformach z AMD (i jeszcze chyba jakichś, chyba wczesnych “core”).


EDIT:

U mnie np. na starym AMD teraz próbuje instalować grudniową poprawkę zbiorczą (KB4054517) ale zawiesza się na 99% i potem zawiesza się na wprowadzaniu zmian (opcja uruchom ponownie).

Doradzane jest jej pobranie wtedy przez Catalog Windows Update (na razie nie sprawdzałem).

A co do poprawki na aktualizacje styczniową, to nie wiem czy się zainstalowała, bo przez klika skanowań próbowało WU wcisnąć KB4056892 i chyba po czasie odpuściło i potem wykryło brak poprawki z grudnia.

Dziękuję wszystkim za pomocną dłoń. W wolnej chwili po kolei wszystkie rady przetestuje… Mam pytanie co się stanie gdybym olał problem tej aktualizacji? System zwiesi się na amen?

PS. Co do procesora to: Intel Core i5 karta graficzna AMD.

Nie zawiesi ale może w lutym / marcu wyrzuci komunikat że “brakuje ci aktualizacji i masz wrócić na ścieżkę instalacji aktualizacji”.

Chyba że w lutowej / marcowej skumulują styczniową i przejdzie bez problemów.

1 polubienie

Niestety nie pomogło.

1 polubienie

Ja tą aktualizację ręcznie instalowałem 19.01 z update catalog i zero problemów.

1 polubienie

Nie pomogło niestety.

Nic z tego nie wyszło, problem nie znikł.

Jak to zrobiłeś? Krok po kroku.

Otworzył https://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Home.aspx wpisał KB805…, szukaj, pobrał i zainstalował wybraną dla swojego systemu aktualizację.

2 polubienia

Niestety mi wyświetla się informacja, że aktualizacja jest już zainstalowana, prosi o ponowne uruchomienie komputera, ale nic się nie dzieję i wyświetla się powiadomienie, że “Nie można dokończyć aktualizacji”.

No to daj sobie spokój! Przyjdzie czas i sama się zainstaluje ta aktualizacja. To dość normalne w Windows 10.

1 polubienie

A oczyszczanie dysku + usunąć zawartość z folderu download ( c:/windows/? software distribution/download) i próba zainstalowania aktualizacji?

1 polubienie

Bez zmian, nic nie pomogło.

Ja postawiłem bratu W10 na czysto (laptop lenovo g50 80) i ta aktualizacja sama weszła z powodzeniem. Czyli dziwna sprawa. A spróbuj ją znaleźć w zainstalowanych aktualizacjach (panel sterowania i usuń programy) i jak widnieje, to ją usuń i sprawdź czy pomoże.

1 polubienie

Dzięki, ale nie pomogło.

Wydzielono 5 postów tworząc nowy wątek: KB4058258 - nie można ukończyć instalacji