Asus - naprawa gwarancyjna

Witam ponownie,

Pisałem w sprawie mojego notebooka na forum pod tym adresem: klik.

Dzisiaj dostałem odpowiedź od Asus’a - klik.

Wysłałem do nich zapytanie, jakiego typu występuje uszkodzenie portów USB, oraz jakie części zostaną wymienione, w odpowiedzi dostałem:

"Witam,

Na gwarancji zostaną wymienione LCD,ODD,FAN.

Wygiete piny portu USB nie podlegają wymianie gwarancyjnej, taką odpowiedź otrzymaliśmy po konsultacji z Asus Polska.

Project Administrator

Marta P.".

Moje zapytanie brzmi:

W jaki sposób mogły zostać wygięte piny w portach USB, oraz czy jest to do naprawienia czy wymaga wymiany całej płyty,

Co to są ODD oraz FAN, trudno mi znaleźć odpowiedzi w googlach. Przypuszczam, że napęd oraz? chłodzenie?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

ODD - Optical Disc Drive - napęd DVD

FAN - układ chłodzenia procesora

Czy oprócz problemów z USB zgłaszałeś jeszcze jakieś inne usterki? Bo wymiana LCD + ODD + FAN z jednoczesną odmową naprawy USB (jeśli zgłaszałeś tylko to) jest co najmniej podejrzana.

Z poprzedniego postu wynika, że Twoi znajomi mają identyczny problem. zgadza się?

Czy przed wysłaniem notebooka przyglądałeś się samym portom USB czy nie widać jakichś uszkodzeń?

:roll:

przyglądałem się, prócz tego, że nie działały nic nie było podejrzane. Znajomi również posiadają problem z USB, jednak ja pierwszy wysłałem notebooka.

Co do LCD zgłaszałem, że pojawiły się przejaśnienia na matrycy - nie były to badpiksele - nie wiem jak to nazwać, na ciemnym tle nie było tego widać, ale np. na białym tle folderów była plamka pikseli świecących znacząco mocniej. Również problemy z napędem oraz z układem chłodzenia został przeze mnie zgłoszone.

Zastanawia mnie wciąż, jak mogło dojść do uszkodzenia USB, oraz czy naprawa tych portów od razu wymaga wymiany płyty głównej - czego oczywiście nie uczynię, ze względów na wysoki koszt (50% wartości notebook’a…).

W takim razie poproś o przesłanie Ci zdjęć uszkodzonych mechanicznie portów USB i porównaj z tym co widziałeś wysyłając notebooka do serwisu. Wprawdzie nie spotkałem się z podobną usterką w innych modelach K50 (z K50AB nie miałem styczności) ale jednoczesne wystąpienie tej usterki w trzech identycznych egzemplarzach może sugerować wadę fabryczną a odmowa naprawy gwarancyjnej ma być może zrzucić winę na użytkownika. Jest to o tyle prawdopodobne, że autoryzowany serwis ASUSa konsultuje kwestię uznania/nie uznania uszkodzenia z serwisem globalnym.

Co do wymiany samych portów USB - wymiana jest jak najbardziej możliwa ale poza ASO (ASO takich napraw nie wykonuje - wymieniają uszkodzony komponent na sprawny), co niestety wiąże się z utratą gwarancji.

:roll: