Avast wykrył "Zaawansowane trwałe zagrożenie"

Przed chwilą Avast wywalił mi taki komunikat jak poniżej. Dodam, że w tym momencie nie byłem przy komputerze, nic nie robiłem, nie przeglądałem internetu, nie korzystałem z programów…
Nie mam pojęcia co to jest, ale wystarczyło poczytać trzy minuty o APT żeby zrozumieć, że to coś bardzo niepokojącego…
Co mam robić?

Wyrzucić Avasta.

Pewnie bym się za bardzo tym nie przejął, ale w obecnej sytuacji geopolitycznej różne rzeczy przychodzą do głowy. Nie znam się na tym, ale jak wpisuję tę nazwę zagrożenia ze screenu w Google to wyskakują informacje, że to jest jakaś grupa hakerska ze wschodu…

Można przejrzeć plik prefs Firefoksa i może namierzysz wadliwą linię na jaką warczy Avast.

Największym zagrożenem dla twojego systemu jest Avast moim zdaniem. Sito tylko program co się włącza i nic nie robi realnego.

Zrób skan FRST i załącz logi na forum.
Opis jak to zrobić:

1 polubienie

Hmmm… Avast zablokował mi ten program FRST. Tym razem taki komunikat. Szczerze powiem, że się trochę obawiam to otworzyć, może niepotrzbnie?

Na reddit widziałem posty ludzi, którzy też dostali dzisiaj ostrzeżenie o APT z Avasta albo AVG. Ciekawe.

Przywróc go z kwarantanny i dodaj do wyłączonych czy jak tam Avast to teraz określa.
Praktycznie chyba kazdy AV tak traktuje FRST.
P.S. Na forum avasta jest info ze to false positive i jest vto w trakcie naprawy.
https://forum.avast.com/index.php?topic=318639.0

1 polubienie

Antywirusy tak traktują programy które mocniej ingerują w system,to jest działanie podobne do wirusów mimo,że program jest nieszkodliwy to antywirus będzie zgłaszał alarm.

Również na Twitterze dużo osób z różnych części świata zgłaszało ten sam problem co ja.

Jednak chyba problem się rozwiązał. Avast podał na Twitterze, że to był fałszywy alarm.

Masz komputer zawirusowany Avastem, sugeruję pozbyć się tego szkodliwego oprogramowania.

1 polubienie