BitComet i zablokowane porty

witam,

używam programu BitComet 1.24 i ciągle mam zablokowane porty :expressionless: (na zd. widać :wink: )

1773b667b7a64312m.png

mam internet Orange FreeDom

Windows 7

zazwyczaj ścągam z dobrychprogramów :smiley:

proszę o pomoc :slight_smile:

Upewnij się, że nie masz zablokowanej tej aplikacji w windowsowym firewallu.

Panel Sterowania -> Zapora systemu Windows -> Ustawienia zaawansowane -> Reguły przychodzące oraz Reguły wychodzące.

Czy oprócz windowsowego firewalla używasz jeszcze jakiegoś innego?

dodałem tu i tu a wcześniejsze usunąłem aby się nie gryzły

korzystam z Comodo Internent Security 5 :slight_smile:

dalej jest zółte :frowning:

Jeśli dla BitComet wpisy już były dodane w windowsowym firewallu to nie musiałeś ich usuwać. Jedynie miałeś sprawdzić, czy aplikacja jest zablokowana i wtedy ją odblokować. Najwyraźniej niejasno się wyraziłem. No ale ok skoro teraz już jest odblokowane to dobrze.

Odnośnie Comodo …

Otwierasz aplikację -> Zakładka Firewall -> Network Security Policy (Zasady bezpieczeństwa sieci, czy jakoś tak) -> Zakładka Application Rules (Zasady aplikacji) -> Klikasz Add. Podaj ścieżkę do pliku BitComet.exe, a jako “Use Predefined Policy” wybierz “Trusted Application”. Zamiast tej zasady mógłbyś wybrać “Use Custom Policy” i potem ustawić, że zezwalasz na ruch In/Out na wybranym porcie (port ten ustawiasz w aplikacji BitComet), ale to już najwyżej potem sam się będziesz bawił. Jeśli to zrobisz to powinno zadziałać.

Jeśli nie zadziała to sprawdź, czy przypadkiem nie masz już jakiegoś wpisu na tamtej liście związanego z BitComet. Jeśli nie masz to zrób screenshot tego co masz w zakładce Global Rules (znajduje się obok zakładki Application Rules) i wrzuć na forum.

tylko że opcja "Use Predefined Policy jest szara ;(

Hm, to nie wiem czemu tak u Ciebie jest. Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonkę Comodo w trayu i sprawdź co masz ustawione w Firewall Security Level (Poziom zabezpieczeń firewalla, lub coś takiego).

mam zaznaczone Safe Mode

Ustaw Custom Policy i spróbuj jeszcze raz wykonać kroki, które opisałem wcześniej.

to samo :frowning:

No to jest dziwne. Nie mam pojęcia czemu nie możesz użyć “Predefined Policy”. Możesz potem spróbować przeinstalować cały pakiet Comodo, ale na razie spróbujmy użyć tej “Custom Policy”.

Najpierw otwórz BitComet -> Narzędzia -> Opcje -> Port nasłuchu i sprawdź jaki masz ustawiony (zapamiętaj).

Następnie w firewallu Comodo przejdź ponownie do zakładki Application Rules. Naciśnij przycisk Add. Podaj ścieżkę do pliku BitComet.exe. Zaznacz “Use Custom Policy”. Kliknij przycisk Add. W okienku, które się otworzy wybierz:

  1. Action Allow

  2. Protocol: TCP or UDP

  3. Direction In/Out

  4. Description: BitComet

  5. Source Address: Any

  6. Destination Address: Any, albo klikasz Single IP i wpisujesz swój IP … ale lepiej zostawić Any szczególnie jak masz zmienne IP

  7. Source Port: Any

8: Destination Port: klikasz Single Port i potem wpisujesz numer portu, który sprawdzałeś w aplikacji BitComet.

tylko że ja mam polskiego i czy możesz napisać po polsku te opcje :wink:

jestem leniem :smiley:

Które opcje?

te które napisałeś

mam comodo polskie

Nie wiem jakie jest to tłumaczenie w Comodo, ale to będzie mniej więcej tak:

  1. Action Allow -> Akcja: Zezwól

  2. Protocol: TCP or UDP -> Protokół: TCP lub UDP

  3. Direction In/Out -> Kierunek: Do/Z

  4. Description: BitComet -> Opis: BitComet

  5. Source Address: Any

-> Adres źródłowy: Dowolny

  1. Destination Address: Any, albo klikasz Single IP i wpisujesz swój IP … ale lepiej zostawić Any szczególnie jak masz zmienne IP

-> Adres docelowy: Dowolny

  1. Source Port: Any

-> Port źródłowy: Dowolny

8: Destination Port: klikasz Single Port i potem wpisujesz numer portu, który sprawdzałeś w aplikacji BitComet.

-> Port docelowy: Pojedynczy port i podajesz numer portu ustawionego w BitComet.

dalej to samo

No a reguła się na pewno dodała? I czy nie przestawiałeś czasem z powrotem na Safe Mode (musisz zostawić włączone Custom Policy).

Wklej mi screenshot zawartości zakładki Global Rules (Reguły globalne).

zrobiłem i to samo :frowning:

No a screenshot miałeś mi wrzucić?

ok

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31e … a25e1.html

Dodałeś w złym miejscu tą regułę xD Miałeś ją dodać w Regułach aplikacji. Przecież wyraźnie to napisałem. Przeinstaluj najlepiej całe Comodo (odinstaluj i zainstaluj ponownie), bo z tego co widzę Ty nie masz żadnych reguł globalnych oprócz tej którą dodałeś teraz (a nie będę osobno Ci wszystkich podawał). I wtedy spróbuj jeszcze raz od początku ustawić to co mówiłem.

Ale mam jeszcze jedno pytanie, czy Ty korzystasz z rutera?