Błąd Reboot and Select proper Boot device

Witam otóż wczoraj rano wstałem i wyskoczył mi taki błąd “Reboot and proper Boot device or Insert Boot Media in selected boot device and press a key” . Jestem zielony co do komputerów :stuck_out_tongue: Czytałem na różnych forach co i jak, to pisali, że może mi nie wyszukiwać dysku albo problemy z botowaniem. Okej to teraz mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie mam wejść i zobaczyć czy wyszukuje mi dysk (wiem, że w biosa) mam win7. :slight_smile: Mogę porobić zdjęcia z telefonu :slight_smile:

Hej,

A jaką płytę główną posiada Twój komputer? Generalnie do BIOS’u można wejść naciskając pzycisk funkcyjny F2, F10 bądź DEL w czasie uruchamiania komputera.

Pozdrawiam,

DImatheus

Okej do biosu wchodzę poprzez klawisz DEL, ale nie wiem potem co i jak :slight_smile:

Hej,

:arrow: A co z modelem płyty głównej?

:arrow: Jak wygląda IBOS - tzn. w jakich jest kolorach. Takich jak tutaj czy tutaj?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie wiem czy ten drugi ss jest dobry, ale na pewno nie w takich kolorach jak pierwsze zdjęcie.

Hej,

Jeśli posiadasz w BIOS’ie zakładkę Main, to sprawdź, czy dysk jest widoczny w pozycjach SATA. Najlepiej by było, gdybyś zrobił fotkę ustawieniom BIOS’a i wrzucił na jakiś serwer, a tutaj podał linka do zdjęć - będzie dużo łatwiej.

Otwórz też komputer - oczywiście po uprzednim odłączeniu go od prądu - i podociskaj kable zasilające i transmitujące dane w dysku twardym i na płycie głównej.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dysk jak najbardziej mi wyszukje :slight_smile: Coś tam jest sata :slight_smile: Wiec nie wiem co mam zrobić:(

A właśnie co do biosu to mam podzielony, że na górze mam 6 ikonek i do nich podpis. W której z nich powinno być to o dysku? mam: M.I.T > System > BIOS Features Peripherals > Power Managment > SSave and Exit ( mam to o sata na ostatniej stronie ) A dokładniej mam coś takiego http://myhackmac.blogspot.com/p/bios-settings.html

Może warto zajrzeć do instrukcji od płyty głównej?