Blue screeny w windows xp sp3

Witam serdecznie. Dziś napotkałem na niespodziewane problemy. Mianowicie wyłaczyłem komputer na noc, a gdy go rano właczyłem wyskakuje blue screen tuż przed pojawieniem sie pulpitu. Kod błędu:

***STOP:0x0000008E(0xc0000005, 0x89b40003,0xb5e39cd8, 0x00000000)

Mój system operacyjny to Windows XP sp3.

Dodam, że blue screen pojawia sie przy kazdej probie uruchomienia systemu w normalnym trybie, caly czas ten sam blad. Jedynie w trybie awaryjnym system sie uruchamia. W ostatnim czasie nie zmienialem oprogramowania,sterownikow, nie instalowalem nowych programow.

Mój sprzęt to:

Nvidia geforce 8600 gt, 256 mb

intel pentium dual cpu e260 2x1,8 ghz

ram kingston 2 gb

Z niecierpliwoscia czekam na odpowiedzi i z groy dziekuje za pomoc.

Sprawdz czy w lokalizacji:

C:\Windows\Minidump są jakieś pliki, jeśli tak odczytaj je tym programem:

http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.zip

i podaj raporty z każdego ze zrzutu (Po otwarciu progam automatycznie zlokalizuje pliki DMP. Zanzacz plik i wybierz:

File -> Save Selected Items

Wklej tutaj raport.

Analiza niebieskich ekranów: blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248

Przejrzyj ogólnie (ogólnie, bo część rad dotyczy Windows Vista /7, a część jest niejako uniwersalna i dotyczy też XP) temat: padniety-system-asus-k50ij-vista-sp1-t491471.html

Skoro system uruchamia się w trybie awaryjnym, to znaczy, że problem najprawdopodobniej powoduje sterownik, program, coś innego. W trybie awaryjnym nie są ładowane wszystkie sterowniki ani nie są uruchamiane wszystkie programy. Dlatego system może działać w trybie awaryjnym a w normalnym mogą być problemy, bo w normalnym trybie uruchamiane są również aplikacje/sterowniki, które powodują problemy. Dlatego trochę bez sensu wydaje mi się przeinstalowanie systemu bez utraty danych (instalacja-nakladkowa-windows-t486919.html), bo nie ma pewności, że jeżeli przykładowo teraz problem powoduje wersja X sterownika do karty sieciowej, to po ponownej instalacji systemu znowu możesz zainstalować wersję X sterownika do karty sieciowej i problem dalej będzie występować. Gdybyś teraz zdiagnozował problem i ustalił, że problem powoduje wersja X sterownika i aktualizacja do wersji Y rozwiązuje problem, to miałbyś problem z głowy.

I pamiętaj, że warto robić kopie zapasowe - narzędzia windowsowe http://www.dobreprogramy.pl/Odzyskiwani … 11269.html albo firm trzecich: paragon-backup-recovery-2012-free-obrazy-dyskow-t485887.html Tak to działa; przykładowo program robi obraz dysku albo partycji (można go zapisać na inny dysk, inną partycję albo np. pendrive), a kiedy np. system padnie, to można odtworzyć ów obraz i wszystko jest w takim stanie, w jakim było w momencie tworzenia obrazu dysku lub partycji. Jest żart, że ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopie zapasowe i na tych, którzy dopiero będą je robić. Narzędzia, o których piszę są bezpłatne.

Powodzenia i daj znać o efektach.

Pozdrawiam!

Folder minidump w Windowsie jest pusty. Przypomniała mi się jedna informacja, która może się przydać. Mianowicie sprawdzałem błędy w podglądzie zdarzeń w narzędziach administracyjnych w źródle pisze “DCOM”. Już sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Pozdrawiam

EDIT: W dzienniku zdarzeń występuje także błąd który ma w źródle “service control manager”. Po naciśnięciu “właściwości” wyskakuje następujący opis:

Nie można załadować następujących sterowników startu rozruchowego lub systemowego:

Aavmker4

aswSnx

aswSP

aswTdi

Fips

intelppm

kl1

klif

Aby znaleźć więcej informacji, zobacz http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp w Centrum pomocy i obsługi technicznej.

Jeżeli ktoś mógłby to zinterpretować, to byłbym bardzo wdzięczny.

Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonkę Mojego komputera >>> przejdź na kartę Zaawansowane >>> kliknij Ustawienia znajdujący się w części Uruchamianie i odzyskiwanie >>> odznacz opcję Automatycznie uruchom ponownie. W części Zapisywanie informacji o debugowaniu wybierz Mały zrzut pamięci. Następnie potwierdź ustawienia klikając OK.

http://imgup.pl/di-HJ5Y.png

http://imgup.pl/di-R6G9.png

Wtedy sprawdź zawartość folderu minidump. W razie gdyby były tam jakieś pliki i nie byłbyś w stanie ich odczytać, przekopiuj te pliki na pulpit, możesz dodatkowo spakować i wrzuć np. na http://www.sendspace.pl/.

Jeżeli katalog minidump dalej będzie pusty, możesz sprawdzić rady stąd bsody-pusty-folder-minidump-t489452.html i stąd: http://blogs.technet.com/b/askperf/arch … files.aspx (za http://www.fixitpc.pl/forum-7/announcem … nformacje/)

Jeżeli powyższe rady zawiodą, zobacz tutaj: http://www.fixitpc.pl/forum-7/announcem … nformacje/, konkretnie na część Pełne Dzienniki zdarzeń. Przy okazji gdybyś mógł podać orientacyjnie kiedy i o której godzinie wystąpił niebieski ekran.

Jeżeli chciałbyś zgrać pliki dzienników, ale byłyby problemy z uruchamianiem systemu nawet w trybie awaryjnym (po co? żeby zdiagnozować problem na przyszłość, chociaż w takiej sytuacji pozostaje reinstalacja instalacja-nakladkowa-windows-t486919.html), to można uruchomić komputer z płyty typu Ubuntu LiveCD (bez instalacji). Szczegóły znajdziesz w tym temacie (patrz od akapitu “Ja bym spróbował ściągnąć np. Ubuntu”): vista-nie-laduje-sie-t484584.html Albo zamiast Ubuntu lżejsza dystrybucja: http://www.damnsmalllinux.org/ - mniejszy rozmiar, szybciej ściągniesz obraz płyty ISO z Internetu. Do nagrania ISO z np. Ubuntu możesz użyć bezpłatnego programu Active ISO Burner http://www.ntfs.com/iso-burning.htm. Im mniejszą prędkością nagrywasz, tym lepiej. Podobno wpływa to na jakość zapisu.

Pozdrawiam!

Zrobiłem tak jak radziłeś i zrestartowałem komputer w normalnym trybie. Oczywiście BSOD, wszedłem w awaryjny, w minidump pojawił się jeden plik, wstawiam go spakowanego aby ktoś kto się na tym znam mógł go obejrzeć

Czekam z niecierpliwością na efekty.

Wygląda na problem ze sprzętem, konkretnie z dyskiem.

W internecie niektórzy rozwiązują problem z fltmgr.sys zmieniając kartę ATI na kartę NVIDIA, ale u Ciebie odpada taka możliwość. U niektórych winny był Norton. Też odpada.

Jaki masz dysk? Czy jeżeli to dysk SATA to w BIOSie masz ustawione IDE czy AHCI?

Kiedy problem zaczął występować? Może zaktualizowałeś jakiś sterownik (świadomie bądź nieświadomie przez aktualizacje automatyczne jeżeli są włączone - do sprawdzenia - prawy przycisk myszy na Mój komputer - Właściwości - karta Aktualizacje automatyczne). Mogło zdarzyć się, że zainstalowana została nowsza wersja sterownika do któregoś z podzespołów (karta graficzna, karta sieciowa, karta dźwiękowa, cokolwiek) i to ona powoduje problem. W starszej wersji tego sterownika problemu nie było, a zatem nie było niebieskich ekranów. Jeżeli pamiętasz kiedy problem zaczął pojawiać się, to skorzystaj po prostu z Przywracania systemu. Jeżeli instalowałeś ostatnio jakiś programy albo nowsze wersje sterowników i po tym rozpoczęły się problemy - usuń je albo wróć do starszych, sprawdzonych wersji.

Możesz poczekać na kolejne niebieskie ekrany i przejrzeć je według instrukcji zamieszczonej pod linkiem: blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248, możesz zerknąć: http://www.wss.pl/forum/watek/niebieski … emu,581926

Sprawdź sprzęt, zwłaszcza dysk twardy poprzez HDTune http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Pro … 12177.html . Zobacz moją wiadomość w tym temacie: komputer-zawiesza-sie-przy-ladowaniu-biosa-t485738.html#p3097465

Checkdisk - sprawdzanie błedów na dysku optymalizacja-odchudzanie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html#p545541

SFC:

źródło: optymalizacja-odchudzanie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html#p545555

Zobacz co pokazują dzienniki i pokaż tutaj na forum. Start >>> uruchom >>> eventvwr >>> pokaż szczegóły błędów występujących najczęściej; oznaczonych na czerwono; o typie System error lub aplication error. Najlepiej występujących orientacyjnie wtedy gdy pojawiały się niebieskie ekrany. Możesz wykonać zrzut ekranu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1294532.html i wrzucić go np. na http://fotosik.pl/ lub http://fotosik.pl/. Albo zgraj pliki dzienników zdarzeń, szczegóły: http://www.fixitpc.pl/forum-7/announcem … nformacje/ (zobacz część Pełne Dzienniki zdarzeń) i podaj kiedy i o której godzinie wystąpił niebieski ekran.

Skoro to problemy ze sprzętem, to sugeruję kliknąć w ikonę wykrzyknika w prawym górnym rogu Twojej wiadomości i poprosić moderatora o przeniesienie tematu do działu Hardware, Sterowniki, a potem w razie potrzeby z powrotem. W dziale dotyczącym sprzętu ktoś może szybciej i lepiej Ci pomóc. Albo możesz napisać gdzieś jeszcze, np. http://groups.google.com/group/pl.comp. … pics?pli=1 albo może na którejś ze stron, do której w międzyczasie podawałem linki. Chodzi o to, żebyś rozwiązał problem.

Powodzenia!

Aktualizacja:

Jeszcze coś z wiadomości rozpoczynającej temat:

http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

http://support.microsoft.com/kb/957319/pl?sd=gn

Zobacz też tutaj: http://www.hotfix.pl/bledy-systemu-wind … od-a11.htm (źródło problem-bluescreenami-t490137.html#p3086927)

Wciśnij CTRL + F (wyszukiwanie w przeglądarce) i wpisz 0x00000050. Albo normalnie przewiń stronę w poszukiwaniu informacji. Zobaczysz informacje na temat tego błędu.

http://imgup.pl/di-GNFK.png

Problem pojawił sie po raz pierwszy w piątek około godziny 6:30 rano. wzesniej wszystko było ok, wieczorem normalnie komputer działał i go wyłączyłem a rano bum. Aktualizacje automatyczne mam wyłączone, recznie tez nie aktualizowałem. Wostatnim czasie także nie instalowałem sterowników ani programów.

Co do Twojego postu w temacie który zlinkowałeś- u mnie tryb awaryjny działa bez zarzutów, tylko w normalnym trybie sa problemy i to spore.

W dzienniku błędów od chwili wystapienia problemu pojawiaja sie 2 błędy:

*DCom:Model DCOM odebrał błąd „Tej usługi nie można uruchomić w trybie awaryjnym ” podczas próby uruchomienia usługi EventSystem z argumentami „” w celu uruchomienia serwera:

{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF}

mniemam ze ten bład dotyczy niemożności uruchomienia niektorych aplikacji w trybie awaryjnym

*SERVICE CONTROL MANAGER:Nie można załadować następujących sterowników startu rozruchowego lub systemowego:

Aavmker4

aswSnx

aswSP

aswTdi

Fips

intelppm

kl1

klif

Teraz sprawdzam dysk hd tunem, dam znac o wynikach. Już nie wiem co mam robić, ręce opadają:/

Aktualizacja:

Na niebieskie ekrany nie muszę czekać, pojawiają sie one za każdym razem gdy próbuje włączyć komputer w normalnym trybie, tuż przed ekranem powitalnym “zapraszamy”

W hd tune w zakładce healht wszystkie statusy pokazują “ok”, error scan przeskanował jak narazie jakeiś 60 % wszystko na zielono (ok).

Skoro jest tak jak piszesz to proponuję skorzystać z przywracania systemu, żeby przywrócić system do stanu kiedy wszystko było w porządku.

Błędy, które podałeś są dla mnie bez znaczenia. Bo to normalne, że system w trybie awaryjnym nie uruchamia wszystkich programów i sterowników. System w trybie awaryjnym ładuje tylko rzeczy niezbędne do działania. Dlatego czasem system działa w trybie awaryjnym podczas gdy w trybie normalnym są problemy. Czyli np. Avast (aswSnx, aswSP, aswTdi) w trybie awaryjnym nie musi być ładowany, ale w trybie normalnym jest uruchamiany.

Co robić? Popatrzeć na komunikaty błędów (moja poprzednia wiadomość i patrz od “Aktualizacja - Jeszcze coś z wiadomości rozpoczynającej temat:”), sprawdź sprzęt ze szczególnym wskazaniem na dysk, wykonaj chkdsk, wykonaj sfc/scannow, sprawdź podgląd zdarzeń (może jest tam coś jeszcze), przejrzyj pliki minidump (może będzie z nich coś innego niż to co ja znalazłem) o ile pojawią się kolejne niebieskie ekrany. O tym wszystkim piszę w poprzedniej wiadomości.

W ostateczności reinstalacja bez utraty danych: instalacja-nakladkowa-windows-t486919.html, ale nie wiem na ile to może pomóc w Twojej sytuacji (system jest w porządku, w trybie awaryjnym działa, wygląda na problem z jakimś sterownikiem albo programem i reinstalacja nie musi załatwić sprawy - patrz moją pierwszą wiadomość w tym temacie).

Powoli dasz radę. Trzymam kciuki. Daj znać o efektach.

Rada na przyszłość - jeżeli napiszesz jedną wiadomość na forum, nikt nie odpisze i Ty znów napiszesz, to Twoje wiadomości złączą się, temat zostanie kolokwialnie mówiąc przygnieciony przez nowsze, aktywne tematy. Jeżeli w przyszłości by Ci się tak zdarzało, to polecam skopiować sobie treść swojej wiadomości, kliknąć w ikonę iksa w prawym górnym rogu Twojej wiadomości (usunąć post), a potem opublikować wiadomość na nowo z tym wszystkim co chciałbyś jeszcze umieścić. Inaczej posty zostaną złączone, nikt nie zobaczy, że coś napisałeś w temacie, jeżeli na forum jest dużo innych tematów.

Edycja:

Co do HDTune:

Spójrz proszę na aktualizacje w moim poprzednim poście. Patrząc na pliki minidump 2 sa zaznaczone na czerwono jeden od kaspersky’ego(ktorego nie uzywam, ale nie mozna go odinstalowac, a konkretnie plik klif.sys, drugi natomiast na czerwono to plik ntoskrnl.exe.

Ja sie zbytnio na tym nie znam więc może Ty znajdziesz jakieś roziwazanie, i może podpowiesz mi jak pozbyć sie kasperskyego bo nie da sie go odinstalowac, wyskakuje blad o braku uprawnien, a i tak go nie uzywam od ponad roku bo sie licencja skonczyla.

Aktualizacja: Przywracania systemu nie moge zrobic, bo mam wyłączone a w trybie awaryjnym nie mozna właczyć. Natomaist każda próba wejścia do normalnego trybu kończy sie blue screenem. tak jak napisałem hd tune narazie pokazuje ze wszystko jest ok ale error scan jeszcze trwa.

Super. To jest to co może powodować problem. Chodzi mi o Kasperskiego. W trybie awaryjnym Kaspersky nie jest ładowany i nie powoduje problemów.

Natomiast ntoskrnl.exe to plik jądra Windows, zwykle wskazuje na problemy ze sprzętem.

Kaspersky Lab Products Remover

http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208279463

i pobierasz http://support.kaspersky.com/downloads/ … emover.zip i po pobraniu prawy przycisk myszy na kavremover.zip i opcja wyodrębnij

albo od razu pobierasz plik wykonywalny http://support.kaspersky.com/downloads/ … emover.exe

Jeżeli nie uda się usunąć Kasperskiego przez Kaspersky Lab Products Remover to usuwanie ręczne. Czyli wykonaj log w OTL: analiza-dezynfekcja-zestaw-narzedzi-nieingerencyjnych-t485632.html#p3059741 albo OTLPE gdy system nie działa: http://www.fixitpc.pl/topic/4414-diagno … h-windows/

Następnie możesz kliknąć w ikonę wykrzyknika w prawym górnym rogu Twojej wiadomości i poprosić moderatora o przeniesienie tematu do działu Bezpieczeństwo (a potem możesz z powrotem). Tam najszybciej ktoś sprawdzi log i poda Ci instrukcję usunięcia Kasperskiego.

Wtedy też pokaż o jaki komunikat z brakiem uprawnień chodzi. Czy logujesz się na konto z uprawnieniami administratora? Wykonaj zrzut ekranu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1294532.html i umieść np. na http://imgup.pl/ albo http://fotosik.pl/.

Kiedyś kiedy jeszcze wszystko ok próbowałem usunąć kaspersky’ego wyskakiwał błąd, lecz nie pamiętam czy byłem na adminie czy nie. Teraz próbowałem w trybie awaryjnym wyskakuje błąd, że w trybie awaryjnym nie można usunąć. Użyłem removera wyskocyzło że został usuniety i trzeba zrobić restart. Poczekam aż hd tune skończy skan wtedy zrestartuje kompa i dam znać o wynikach.

OK. Ogólnie antywirusy nie jest łatwo odinstalować, nic dziwnego, że pokazywał Ci się błąd, gdy próbowałeś go odinstalować w tradycyjny sposób (zapewne poprzez Dodaj/Usuń programy, teraz to i tak nieistotne). Gdy uruchomisz komputer ponownie, zobacz czy już normalnie uruchamia się w trybie normalnym.

W razie gdyby nie udało się z Kaspersky Lab Products Remover, to zajmij się logami z OTL.

Pamiętaj o możliwości kliknięcia w wykrzyknik w prawym górnym rogu wiadomości i poproszenia moderatora o przeniesienie tematu do działu Bezpieczeństwo (żeby ktoś pomógł usunąć Kasperskiego), albo do działu Hardware, gdybyś chciał analizować problemy ze sprzętem.

Jeżeli Kaspersky został dobrze usunięty, ale dalej są problemy, system nie uruchamia się w trybie awaryjnym, to pamiętaj o tym co napisałem 16 czerwca 2012 18:27:44 i 16 czerwca 2012 17:34:02

Zwróć uwagę w jaki sposób piszesz na forum gdyby nikt nie odpisywał:

W miarę możliwości postaram się zerknąć tutaj jeszcze, niekoniecznie dzisiaj.

A więc tak: scany w hd tune pokazały że dysk jest w porzadku wsystko ok. Po użyciu kaspersky removera zrestartowałem kompa i …

jak narazie wszystko w porządku. Kaspersky usuniety systemu w normalnym trybie uruchomiony chyba żeby z czasem coś sie działo, ale tego teraz nikt nie jest w stanie przewidzieć. Najwyraźniej kaspersky sprawiał problemy, ale to już przeszłość. Wielkie dzięki Adam, jestem i Ci winny browca :slight_smile:

Problem rozwiązany temat do zamknięcia.

Nie ma sprawy, najważniejsze, że wszystko działa.

A tak z ciekawości? Czy nie instalowałeś Avasta i wtedy zaczęły pojawiać się problemy? Albo zaktualizowałeś? Mam na myśli to, że Avast i Kaspersky mogły zacząć sobie przeszkadzać. Powinienem wcześniej zobaczyć, że masz na liście dwa antywirusy (Aavmker4 aswSnx aswSP aswTdi (Avast) Fips intelppm kl1 klif (Kaspersky)). Teraz jest to nieważne.

Gdybyś miał problem, to pisz śmiało tylko pamiętaj, że wiadomości złączają się.

Miłego wieczoru.

Avasta instalowałem rok temu albo i lepiej. Aktualizacje awasta mam włączone ale tylko bazy wirusów.