Wczoraj wyłączyłem prawidłowo komputer i jak to bywa z rzeczami martwymi dzisiaj już jest z nim problem, problem z nikąd. Próbuję włączyć komputer i jak pokaże się pulpit, po około 3-4 sekundach wywala BlueScreen. Poniżej szczegóły, które udało mi się zapisać w trybie awaryjnym:
Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: 51
BCP1: 0000000000000001
BCP2: FFFFF8A000024010
BCP3: 000000000139C000
BCP4: 0000000000000374
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1
Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\110513-24133-01.dmp
C:\Users\Krzysiek\AppData\Local\Temp\WER-41075-0.sysdata.xml
Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415
Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt
Co może być tego przyczyną? Od razu piszę, że nie instalowałem wczoraj żadnych aplikacji i nie wymieniałem podzespołów.
Może przywrócić kopię zapasową np. sprzed dwóch dni?
Sprawdź za pomocą BlueScreenView co powoduje błąd (kliknij Ctrl+A następnie Ctrl+S i zapisz jako coś.txt, otwórz plik skopiuj całość i umieść na http://wklej.org/ podaj link na forum).
w HWiNFO jest moduł Sensory, który pozwala logować stan temperatur do pliku
Ogólne rady
Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.
rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)
po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku
Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością
uruchom komputer z płyty którą nagrasz
w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+
Jak sprawdzać pamięć
Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.
Panownie, dziwna sytuacja bo komputer sam się naprawił. Nie rozumiem tego… Włożyłem płytę z Windows 7 i wybrałem naprawianie systemu. Bez skutku bo narzedzie nic nie znalazło. Nie mogłem też przywrócić stanu systemu z punktu bo nie taki punkt nie był utworzony. W końcu zrezygnowany wziąłem test pamięci, poszedł prawidłowo po czym komputer się uruchomił. Czekam na BSOD, czekam, czekam i nic. I do tej pory działa więc wytłumaczcie mi o co chodzi?