Ni z tego ni z owego pojawiają sie BSOD-y oraz komputer się zawiesza.
Przed chwilą włączyłem film na YT i odszedłem od komputera i wyskoczył BSOD, po restarcie komunikat:
Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6002.2.2.0.768.2
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: f4
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA8007433AE0
BCP3: FFFFFA8007433D18
BCP4: FFFFF800024A5870
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1
Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\Mini102113-01.dmp
C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER-33212-0.sysdata.xml
C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WERE1F5.tmp.version.txt
Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415
Co robić ? I teraz kolejny BSOD:
Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6002.2.2.0.768.2
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: f4
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA8007225C10
BCP3: FFFFFA8007225E48
BCP4: FFFFF800024A3870
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1
Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\Mini102113-02.dmp
C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER-30435-0.sysdata.xml
C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER9896.tmp.version.txt
Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415
Z taką częstotliwością to jeszcze tego nie było od momentu kupna nowych części.
To wygląda na problem sprzętowy, ale żeby upewnić się uruchom system w trybie awaryjnym i sprawdź jak będzie. Jeżeli w trybie awaryjnym będzie identycznie, to problem sprzętowy.
w HWiNFO jest moduł Sensory, który pozwala logować stan temperatur do pliku
Ogólne rady
Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.
rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)
po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku
Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością
uruchom komputer z płyty którą nagrasz
w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+
Jak sprawdzać pamięć
Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.
Rzuć okiem NA TO FORUM zadałem tam identyczne pytanie i odpowiedź jedna - dysk do wymiany. Czy możesz to potwierdzić na podstawie SMART z tamtego forum?
W wolnej chwili możesz sprawdzić pamięć i zasilacz, ale na 99,9% to tylko dysk jest winowajcą Twoich problemów. Z drugiej strony, widziałem uszkodzone dyski i inne podzespoły, do awarii których przyczynił się niestabilny zasilacz.
Dysk ok, ale jeżeli dysponujesz odrobinę większym budżetem, to proponuję coś z serii WD Black z 5 letnią gwarancją.
Uruchom Zarządzanie dyskami (w menu start wpisz diskmgmt.msc kliknij prawym i Uruchom jako administrator), kliknij prawym w nieprzydzielone miejsce i Nowy wolumin prosty.