BSOD xF4 podczas normalnej pracy komputera

Witam,

Zakupiłem niedawno płyte główną, pamięci ram, procesor oraz karte graficzną. TUtaj więcej o nowym sprzęcie:

upgrade-starego-sprzetu-t511691.html

Ni z tego ni z owego pojawiają sie BSOD-y oraz komputer się zawiesza.

Przed chwilą włączyłem film na YT i odszedłem od komputera i wyskoczył BSOD, po restarcie komunikat:

Podpis problemu:

  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.0.6002.2.2.0.768.2

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	f4

  BCP1:	0000000000000003

  BCP2:	FFFFFA8007433AE0

  BCP3:	FFFFFA8007433D18

  BCP4:	FFFFF800024A5870

  OS Version:	6_0_6002

  Service Pack:	2_0

  Product:	768_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\Mini102113-01.dmp

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER-33212-0.sysdata.xml

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WERE1F5.tmp.version.txt


Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415

Co robić ? :frowning: I teraz kolejny BSOD:

Podpis problemu:

  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.0.6002.2.2.0.768.2

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	f4

  BCP1:	0000000000000003

  BCP2:	FFFFFA8007225C10

  BCP3:	FFFFFA8007225E48

  BCP4:	FFFFF800024A3870

  OS Version:	6_0_6002

  Service Pack:	2_0

  Product:	768_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\Mini102113-02.dmp

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER-30435-0.sysdata.xml

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER9896.tmp.version.txt


Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415

Z taką częstotliwością to jeszcze tego nie było od momentu kupna nowych części.

Dlatego też proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.

Czy przeinstalowałeś system?

Sprawdź za pomocą BlueScreenView co powoduje błąd (wstaw screena z programu).

Oczywiście że system postawiony na czysto od nowa. Pierwszy BSOD wyskoczył podczas instalacji Framework 4.0.

Screeny poniżej:

1 BSOD

r6hm.th.png

2 BSOD

0qrm.th.png

Dodane 22.10.2013 (Wt) 19:30

Żeby bezczynnie nie czekać postanowiłem poczytać trochę w necier na ten temat.

Większości odpowiedzi kierowała do:

http://support.microsoft.com/default.as … l%3B330100

A tam:

:arrow: Wymieniłem kabel SATA dysku

:arrow: Odłączyłem DVD całkowicie - żeby nie było konfliktu podrzędny/nadrzędny

:arrow: Twardziela odłączyłem od gniazda SATA1 na płycie głównej (oznaczonego dodatkowo SATA 6GB) i podłączyłem do gniazda SATA4 (gdzie oznaczenia 6GB nie ma)

Jak macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie.

Link do screena płyty głównej i mojej kombinacji z kablami

Nie wiem czy moja kombinacja miała sens, ale nic nie szkodziło mi spróbować.

Niestety komputer nadal się zawiesza bez powodu :confused:

To wygląda na problem sprzętowy, ale żeby upewnić się uruchom system w trybie awaryjnym i sprawdź jak będzie. Jeżeli w trybie awaryjnym będzie identycznie, to problem sprzętowy.

Sprawdź kody błędów na http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

  • sprawdzenie temperatur

w HWiNFO jest moduł Sensory, który pozwala logować stan temperatur do pliku

Ogólne rady

Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.

Sprawdzenie dysku

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HDD Scan (Old Version)

  • zaznacz opcje tak jak na obrazku i kliknij Start

  • poczekaj aż skanowanie zostanie zakończone i wykonaj zrzut ekranu albo zdjęcie

  • W HDD Scan (Old Version) kliknij S.M.A.R.T i wykonaj rzut ekranu albo zdjęcie

hirensboot1.th.jpg

hddscan.th.jpg

Kliknij w dany obrazek aby powiększyć

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstaw … 25460.html

Analiza bluescreenów na własną rękę:

blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248

komputer-sie-wylacza-t498828.html#p3137602

Cześć,

Rzuć okiem NA TO FORUM zadałem tam identyczne pytanie i odpowiedź jedna - dysk do wymiany. Czy możesz to potwierdzić na podstawie SMART z tamtego forum?

Wykonaj kopię zapasową ważnych danych dopóki dysk działa i myśl o zakupie nowego dysku twardego.

Czyli rozumiem że nie muszę już robić tych testów co napisałeś powyżej.

Chyba zakupie:

http://www.morele.net/dysk-seagate-dysk … 03-432403/

W wolnej chwili możesz sprawdzić pamięć i zasilacz, ale na 99,9% to tylko dysk jest winowajcą Twoich problemów. Z drugiej strony, widziałem uszkodzone dyski i inne podzespoły, do awarii których przyczynił się niestabilny zasilacz.

Dysk ok, ale jeżeli dysponujesz odrobinę większym budżetem, to proponuję coś z serii WD Black z 5 letnią gwarancją.

http://www.morele.net/dysk-western-digi … ex-298834/

Dysk z 3 letnią gwarancją Western Digital Red 1TB

Zakupiłem:

http://www.morele.net/dysk-western-digi … ex-298834/

Zrobiłem posektorową kopie dysku.

Stary dysk miał 640 GB, nowy 1TB.

Po utworzeniu kopii komputer widzi tylko 640GB.

Jak odzyskać “zgubione” GB ??

Uruchom Zarządzanie dyskami (w menu start wpisz diskmgmt.msc kliknij prawym i Uruchom jako administrator), kliknij prawym w nieprzydzielone miejsce i Nowy wolumin prosty.