BSOD xF4 podczas normalnej pracy komputera


(Piotrekjunior) #1

Witam,

Zakupiłem niedawno płyte główną, pamięci ram, procesor oraz karte graficzną. TUtaj więcej o nowym sprzęcie:

upgrade-starego-sprzetu-t511691.html

Ni z tego ni z owego pojawiają sie BSOD-y oraz komputer się zawiesza.

Przed chwilą włączyłem film na YT i odszedłem od komputera i wyskoczył BSOD, po restarcie komunikat:

Podpis problemu:

  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.0.6002.2.2.0.768.2

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	f4

  BCP1:	0000000000000003

  BCP2:	FFFFFA8007433AE0

  BCP3:	FFFFFA8007433D18

  BCP4:	FFFFF800024A5870

  OS Version:	6_0_6002

  Service Pack:	2_0

  Product:	768_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\Mini102113-01.dmp

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER-33212-0.sysdata.xml

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WERE1F5.tmp.version.txt


Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415

Co robić ? :frowning: I teraz kolejny BSOD:

Podpis problemu:

  Nazwa zdarzenia problemu:	BlueScreen

  Wersja systemu operacyjnego:	6.0.6002.2.2.0.768.2

  Identyfikator ustawień regionalnych:	1045


Dodatkowe informacje o problemie:

  BCCode:	f4

  BCP1:	0000000000000003

  BCP2:	FFFFFA8007225C10

  BCP3:	FFFFFA8007225E48

  BCP4:	FFFFF800024A3870

  OS Version:	6_0_6002

  Service Pack:	2_0

  Product:	768_1


Pliki pomagające opisać problem:

  C:\Windows\Minidump\Mini102113-02.dmp

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER-30435-0.sysdata.xml

  C:\Users\Junior\AppData\Local\Temp\WER9896.tmp.version.txt


Przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji:

  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0415

Z taką częstotliwością to jeszcze tego nie było od momentu kupna nowych części.


(rgabrysiak) #2

Dlatego też proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.


(falcon89) #3

Czy przeinstalowałeś system?

Sprawdź za pomocą BlueScreenView co powoduje błąd (wstaw screena z programu).


(Piotrekjunior) #4

Oczywiście że system postawiony na czysto od nowa. Pierwszy BSOD wyskoczył podczas instalacji Framework 4.0.

Screeny poniżej:

1 BSOD

r6hm.th.png

2 BSOD

0qrm.th.png

Dodane 22.10.2013 (Wt) 19:30

Żeby bezczynnie nie czekać postanowiłem poczytać trochę w necier na ten temat.

Większości odpowiedzi kierowała do:

http://support.microsoft.com/default.as … l%3B330100

A tam:

:arrow: Wymieniłem kabel SATA dysku

:arrow: Odłączyłem DVD całkowicie - żeby nie było konfliktu podrzędny/nadrzędny

:arrow: Twardziela odłączyłem od gniazda SATA1 na płycie głównej (oznaczonego dodatkowo SATA 6GB) i podłączyłem do gniazda SATA4 (gdzie oznaczenia 6GB nie ma)

Jak macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie.

Link do screena płyty głównej i mojej kombinacji z kablami

Nie wiem czy moja kombinacja miała sens, ale nic nie szkodziło mi spróbować.

Niestety komputer nadal się zawiesza bez powodu :confused:


(adam9870) #5

To wygląda na problem sprzętowy, ale żeby upewnić się uruchom system w trybie awaryjnym i sprawdź jak będzie. Jeżeli w trybie awaryjnym będzie identycznie, to problem sprzętowy.

Sprawdź kody błędów na http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

  • sprawdzenie temperatur

w HWiNFO jest moduł Sensory, który pozwala logować stan temperatur do pliku

Ogólne rady

Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.

Sprawdzenie dysku

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HDD Scan (Old Version)

  • zaznacz opcje tak jak na obrazku i kliknij Start

  • poczekaj aż skanowanie zostanie zakończone i wykonaj zrzut ekranu albo zdjęcie

  • W HDD Scan (Old Version) kliknij S.M.A.R.T i wykonaj rzut ekranu albo zdjęcie

hirensboot1.th.jpg

hddscan.th.jpg

Kliknij w dany obrazek aby powiększyć

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstaw … 25460.html

Analiza bluescreenów na własną rękę:

blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248

komputer-sie-wylacza-t498828.html#p3137602


(Piotrekjunior) #6

Cześć,

Rzuć okiem NA TO FORUM zadałem tam identyczne pytanie i odpowiedź jedna - dysk do wymiany. Czy możesz to potwierdzić na podstawie SMART z tamtego forum?


(adam9870) #7

Wykonaj kopię zapasową ważnych danych dopóki dysk działa i myśl o zakupie nowego dysku twardego.


(Piotrekjunior) #8

Czyli rozumiem że nie muszę już robić tych testów co napisałeś powyżej.

Chyba zakupie:

http://www.morele.net/dysk-seagate-dysk … 03-432403/


(adam9870) #9

W wolnej chwili możesz sprawdzić pamięć i zasilacz, ale na 99,9% to tylko dysk jest winowajcą Twoich problemów. Z drugiej strony, widziałem uszkodzone dyski i inne podzespoły, do awarii których przyczynił się niestabilny zasilacz.

Dysk ok, ale jeżeli dysponujesz odrobinę większym budżetem, to proponuję coś z serii WD Black z 5 letnią gwarancją.

http://www.morele.net/dysk-western-digi … ex-298834/


(falcon89) #10

Dysk z 3 letnią gwarancją Western Digital Red 1TB


(Piotrekjunior) #11

Zakupiłem:

http://www.morele.net/dysk-western-digi … ex-298834/

Zrobiłem posektorową kopie dysku.

Stary dysk miał 640 GB, nowy 1TB.

Po utworzeniu kopii komputer widzi tylko 640GB.

Jak odzyskać “zgubione” GB ??


(falcon89) #12

Uruchom Zarządzanie dyskami (w menu start wpisz diskmgmt.msc kliknij prawym i Uruchom jako administrator), kliknij prawym w nieprzydzielone miejsce i Nowy wolumin prosty.