[C++] Gra statki

(Sami 10) #1

Muszę napisać grę statki. Pisze w Visual Studio 2008. Nie mam pojęcia jak zabrać się za robienie tej gry. W programowaniu jestem początkujący. Na razie chcę zrobić player vs. cpu. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Mi się wydaje żeby na początku zrobić 4 tablice... Tylko, nie wiem czy tak będzie dobrze. Proszę o jakieś wskazówki jak to ruszyć. Z góry dziękuję za pomoc.

([alex]) #2

Wystarczy jedna tablica: unsigned Statki[2][10];

Nie wytłumaczyłeś z czym masz problem.

(Sami 10) #3

Jedna tablica?

A nie będzie zadeklarowana tak int plansza [10][10]; i takie 2 tablice dla gracza i komputera.

Mam problem z ruszeniem tej gry. Z tymi tablicami... bo na resztę koncepcję mam ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce :wink: Czas mam do końca listopada więc muszę się sprężyć.

([alex]) #4

Dla każdej klatki potrzebujesz dwie informacji:

1. Czy jest tam jakiś statek

2. Czy był dokonany strzał w to miejsce

te informacje da się zapisać w 2 bitach, liczba unsigned ma 32 bity, więc można w jednej liczbie unsigned zakodować wiersz planszy. Takich wierszy potrzebujesz 10 dla każdego gracza. Stąd wystarczy unsigned Statki[2][10];

(Sami 10) #5

Jednak tablica unsigned Statki[2][10]; nie wystarczy.

Moja koncepca jest taka że do tablicy przypisuje się wartośći:

0 - nie ma statku

1 - jest statek

2- statek trafiony

3- statek zatopiony

4- pole gdzie można dostawić kolejny element statku

5- pole zablokowane, nie mozna postawić żadnego elementu statku.

Jednak zrobiłem 2 tablice:

class tablica

int gracz[10][10]

int komputer[10][10]

zrobiłem w main obiekty clasy

int tab;

tab.gracz;

tab.komputer;

i jak mam te dwie tablice to mam problem żeby się odnieść do nich przy wywoływaniu metod.

np. polozenie::sprawdzanie(tablica &tab)

i jak zrobić żeby przy wywoływaniu metody/funkcji w nawiasie wpisać tylko nazwe gracz lub komputer zależnie dla kogo będzie ta metoda wywoływana.

([alex]) #6