Czy warto poznać C#


(radmar) #1

witam, czy warto poznacz przynajmniej podstawy tego języka, jakie on mi da możliwości, on przecież chyba w ogóle nie funkcjonuje na linuxie, do prawda?


(foreste) #2

ale w avr tak , programowanie układów.


(Marcindodo) #3

jak chcesz na inne systemy to moze Java


(radmar) #4

a co może ciekawego zaoferować C# czego nie moze java i C++


#5

Jakby co, Mono ruszy aplikacje .NET na Linuksie i OS X, więc może warto poznać, jest to łatwy język a i środowisko jest fajne, i darmowe (Visual Studio Express).


(Ryan) #6

Czego nie ma Java? Hierarchii typów wywodzących się od jednego obiektu, wszystkie typy mogą być nullable, właściwości, zdarzenia, prawdziwe generyki, klasy częściowe, wyrażenia lambda, struktury przekazywane przez wartość, przekazywanie parametrów przez referencje, parametry wyjściowe, nazwane parametry, marshalling i przypinanie obiektów.

Czego nie ma C++? Sensu.

I tak, warto się uczyć C#. Każdego języka warto. Niestety także Javy.


(kamil_w) #7

C# jest bardzo wygodnym językiem dla programistów i oszczędza czas podczas tworzenia programów. Pod Linuksem też można korzystać z C# dzięki bibliotekom Mono.


(Dimm Dna) #8

Dzięki Panowie za ten temacik. Nigdy nie sądziłem że Visual C# jest tak przyjemnym środowiskiem Oo. Strasznie mi się podoba budowa oparta wyłącznie na klasach, a dodatkowa bogata biblioteka MSDN wszystko upraszcza. Uzupełnianie języka również działa bardzo przyzwoicie. Muszę chyba sobie zakupić do tego jakąś książkę.


(foreste) #9

Nie używaj visual c od microsoftu tylko czysty c :slight_smile:


(somekind) #10

No i co z tego, że nie funkcjonuje na systemie, którego nikt nie używa?

BTW, Banshee jakoś istnieje i działa.

A co ma jedno do drugiego? Zwłaszcza, że pierwsze nie istnieje...


(Ryan) #11

Czyste C nie istnieje? To w czym ja koduję. :frowning:

:wink:


(somekind) #12

Śmiej się śmiej, ja po prostu nigdy nie słyszałem o czymś takim jak: "visual c od microsoftu".


(Ryan) #13

Bo nie ma osobnego kompilatora. Pliki z rozszerzeniem .c są przez VC++ traktowane jako pisane w ANSI C.


(somekind) #14

Jasne, ale czegoś takiego jak "visual c" nie ma, ani takiego języka, ani takiego IDE.

Wiem, czepiam się, ale autor tamtej wypowiedzi chyba C od C++ nie odróżnia, dlatego daje dziwne "porady" i może wprowadzić kogoś w błąd.


(Ryan) #15

Ach, o ten konkretny zwrot foreste Ci chodzi. To jasne, masz rację. :slight_smile:


(Airborn) #16

foreste , w tym wątku w ogóle troszkę miesza chyba. Na które niby mikrokontroley z rodziny AVR można pisać w C#?:>


(foreste) #17

Ja pisałem na atmel atmega8 a będę pisał na atmega 16


(Marcin E Pc) #18

Ryan - wiem że trochę nie na temat, ale dlaczego niestety także Javy? Wiem mało się znam - ale jak dla mnie to całkiem przyjemny język.

Pozdrawiam


(Ryan) #19

Na każdy? MicroFramework jest naprawdę micro. :wink: W C# można dłubać np. na szalenie popularnej linii Arduino.

Jestem uprzedzony i bardzo nie podoba mi się to, jak JRE "integruje" się z systemem. Tylko lub aż tyle.


(Airborn) #20

Masz na myśli Netduino? Jeżeli tak, to to coś tylko przypomina Arduino, tak naprawdę jest klonem portowanym na 32bitową platformę (Arduino w oryginale jest przystosowane do 8bitowych mikrokontrolerów).

Nie bardzo mam teraz czas szukać wymagań MicroFramework'a, ale wg. angielskiej wiki wynika, że wymagania to minimum "256 KBytes of flash and 64 KBytes of RAM". Naprawdę mało który mikrokontroler z rodziny AVR spełnia te wymagania. foreste pisze o ATmega8, a tam mamy: 8KB flash, 1KB SRAM i 512KB EEPROM czyli troszkę mniej niż wymaga .NET MF, chyba że znajdziesz gdzieś jakieś bardziej wiarygodne wymagania.