Czy warto w ogóle uczyć się tych języków?

Witam.

Na początek chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony i nie mam pojęcia o żadnym języku którym można by było napisać stronę, ale dość już mam szablonów i gotowców.

Chciałbym się nauczyć przynajmniej podstaw jakiś przydatnych języków np. html czy php itp. by móc spróbować samemu napisać jakąś stronkę internetową. Nie wiem czy w ogóle jest sens zabierania się za to. Zdaję sobie sprawę że to nie jest takie proste.

Od czego zacząć? Jakie kursy przestudiować? Czy można takie rzeczy opanować samemu w domowych warunkach czy jest to raczej niemożliwe? Czy na podstawie takiej wiedzy można później zbudować coś sensownego?

Czy to po prostu strata czasu? Prosze o pomoc.

W sieci znalazłem taki kurs: kurshtml.boo.pl. Pobrałem darmowy edytor html Notepad++ (podobno dobry do nauki).

Co to za pytanie “Czy warto”?

Zawsze lepiej jest coś umieć, niż tego nie umieć.

Poza tym, jak najbardziej można to, a nawet więcej samemu opanować. Materiałów w sieci jest od groma o choć by wspomniany kurs na początek, a potem ćwiczyć w praktyce. Tylko musisz chcieć.

Cóż, jak już komuś napisałem programowanie nie jest dla każdego ale jak nie spróbujesz to się tego nie dowiesz.

Na początek zacznij od nauki html bo to jest podstawa, inne odpuść sobie dopóki nie tego nie opanujesz.

Aby poprawnie tworzyć strony należy pamiętać o standardach które są opisane na http://www.w3.org/

Potem musisz poznać podstawy javascript, php zostaw sobie na koniec bo to już wyższa szkoła jazdy.

Co do edytora to mogę ci polecić phpDesigner (jest wersja starsza darmowa i nowsza płatna), jest to edytor tekstowy podobnie jak Notepad++ ale ma funkcje pozwalające na łatwe wstawianie kodu we właściwej składni co znacznie pomaga w nauce (możesz wstawić fragment kodu i podejrzeć jaką powinien mieć składnię).

Oczywiście ma też numerowanie linii, kolorowanie składni i sprawdzanie poprawności składni kodu w wielu językach.

Pozdrawiam, i życzę sukcesów w nauce.