Dell Latitude e7440 - problem z uruchomieniem

Witam.
Zakupiłem laptopa Dell Latitude e7440 oczywiście poleasingowego i podczas oglądania wszystko było git. Po powrocie do domu, poleżał 2 dni i zaczął pojawiać się problem, a mianowicie nie chce uruchamiać się za pierwszym razem. Na początku uruchamiał się za 2-3 razem, a teraz udaje się czasami nawet za 12 :confused: Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje :confused: Sprzęt jest naprawdę fajny i śmiga tylko z tym uruchomieniem jest straszny problem. Przy hibernacji włącza się bez problemu, przy ponownym uruchomieniu tak samo. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o te sprawy i szukając dłuższy czas rozwiązania nie natrafiłem na nic co by mi pomogło :frowning:

System?

Jaka wersja BIOS?
Najnowsza?
Czy są najnowsze zainstalowane sterowniki?
Dobrze by było nagrać krótki filmik obrazujący problem. Bedzie lepiej pomóc.
Czy problem występuje na baterii czy na podłączonym zasilaczu?
Jak masz możliwość, reklamuj (masz rok rękojmi).

Wszystko było git bo sprzedający go “nagrzał”. Opisywane objawy sa klasyczne przy wychnietych kondensatorach w zasilaczu, w przypadku laptopa to albo zasilacz, albo płyta.
Niedługo najprawdopodobniej przestanie całkowicie wstawać.
Jeżeli jest mozliwość, to radzę zwrócić.

1 polubienie

Można jeszcze spróbować na innym zasilaczu i jeśli to tylko jego wina, to dogadać się ze sprzedawcą, żeby zwrócił za jego wymianę.

@anon7248146 Nie obraź się, wymądrzasz się, nie widząc problemu.
Może być to zarówno system (uszkodzony sektor rozruchowy) lub płyta główna.

Gdyby problem był powtarzalny, to można by podejrzewać system operacyjny, w tym wypadku ewidentnie widać, że jakiś element komputera zmienia swoje właściwości pod wpływem obciążenia/temperatury - taki objaw dają uszkodzone kondensatory, a sektor rozruchowy kompletnie nie rozumiem jak miałby wywoływać takie efekty. Może podejrzewasz uszkodzenie dysku twardego?

Windows 10

@anon741072 też tak może być…