Dokupienie pamięci RAM

Witajcie,

 

Posiadam strasznie leciwy, a właściwie zabytkowy komputer, w którym prawie nic nie było wymieniane od nowości. Posiadam płytę główną  Shuttle AK32A, a pamięci Ram mam 512mb. Czy mógłbym dokupić pamięć do tej płyty głównej, jeśli tak to do jakiej granicy 2GB? i czy mógłby mi ktoś powiedzieć jaką pamięć warto kupić.

Nie napisałeś do czego ten komputer, nie podałeś dokładnych parametrów, wróżek tu chyba nie ma.

Komputer jedynie do surfowania po internecie, czasem oglądanie filmów i słuchanie muzyki.

A jaki masz teraz procesor? No i jaki budżet na rozbudowę?

Powiem tak, komputer ma mi nie służyć do gier, więc nie potrzebuje super grafiki. Ram chciałem dokupić na początek jedynie, aby przyszpieszyć obsługę komputera, co do procesora wartałoby go wymienić, ale nie znam się za bardzo na tym i nie wiem na jaki. Budżet około 600zł

Jeśli chcesz mieć Windowsa 7 nie ma co ładować pieniędzy w ten zabytek. Moja propozycja:

Procek: Intel Pentium G3220 ~200PLN

Płyta: MSI H81M-E33 ~150PLN

Pamięć: Pamięć Kingston HyperX 4GB 1600MHz DDR3 ~120PLN

Jaki masz teraz zasilacz i dysk?

 

To też do wymiany jest - Dysk 55GB, a zasilacz nie wiem jaki mam.

Dysk: Western Digital Caviar Blue, 3.5’’, 500GB, SATA III ~180PLN

 

Dysk, aż tak duży nie jest mi potrzebny 160GB wystarczy, ale chyba dużo zaoszczędzić na tym mi się nie uda.

Jaką kartę graficzną proponujesz, może przekroczyć budżet, stopniowo będę dokupywał części no i jeszcze jaka obudowa?

Nie ma sensu kupować tak małego dysku, 1GB pojemności wtedy wychodzi dużo drożej. Dyski 500-1000GB są obecnie najbardziej opłacalne. Obudowę możesz wykorzystać tą co masz, a karta graficzna jest zintegrowana z procesorem.

Gdyby chodziło o komputer 690zł, win7 pro i nie do wymagających nowych gier, to moim zdaniem, jest nawet jakaś gwarancja i pewność większa, niż w allegro, co do sprzętu, to nie zawahałbym się przed kupnem tego: