Doradztwo - dobór sprzętu szyfrującego (TPM, Yubikey) + VPS?

Hej
Nie mam doświadczenia w tych sprawach, więc wolę się dopytać.

  1. Gdzie znajdę moduł TPM do płyty głównej Gigabyte, z tego co mi się wydaje, to będzie taki jak na zdjęciu (GA GC-TPM2.0), a przynajmniej zgadza się ilość pinów na płycie głównej do ilości gniazd na te piny w module TPM:


    Tutaj się upewnię, wersja systemu Windows nie ma znaczenia do obsługi szyfrowania (w sensie starter/enterprice)? Oraz w systemie linux będzie możliwość wykorzystania modułu?

  2. Security Key NFC by Yubico 139,90
    USBYUBIYUBIBYKEYNFC-1
    Czy taki klucz Yubikey bez problemu się podłączy do USB komputera i co? Bez problemu się zaloguje do Facebooka itd.? Jak w praktyce to wygląda? Głupie pytanie ale podejrzewam, że to się nosi przy przysłowiowych gaciach jak karty, więc świta mi logowanie do komputera, możliwe/sensowne? Bo w założeniu tylko ja z tego będę korzystał, a służy co prawda do autoryzacji serwisów internetowych, ale z tego co wiem, można coś podobnego zrobić z komórką po bluetooth i PC (i po odejściu- straceniu sygnału bluetotoh konkretnej komórki, komputer się wylogowuje lub jest taka opcja), więc tak mi się skojarzyło.

Oraz po NFC będzie można korzystać z tych samych serwisów na komórce (w sensie zalogować się kluczem)? W sensie wpółpracuje z komórkami po NFC?