DP - nowe otwarcie

Zastanawialiście się, kto opowiada teraz za DP? To ja. Od 10 marca jestem nowym redaktorem naczelnym obszaru Technologie w Wirtualnej Polsce, tzn. że jednym z serwisów, którymi się zajmuję są dobreprogramy.pl. Od drugiego tygodnia maja osobiście zaangażowałem się we wszystkie prace nad zmianami na DP, a raczej w korektę przybranego wcześniej kursu.

Czytam forum i komentarze pod artykułami i widzę, że chcecie, żeby DP były jak najlepszym serwisem na temat oprogramowania i IT. Ja też tego chcę, dlatego zaplanowałem kilka istotnych zmian, które zdefiniują, czym będą teraz DP:

  • Wracamy do korzeni - piszemy i będziemy pisali coraz więcej o dobrych programach - to nasz podstawowy kierunek rozwoju.

  • Przeczytacie na DP więcej o sprzęcie, w przyszłości będzie więcej recenzji i testów.

  • Na stronę główną wrócą blogi, chciałbym, aby na głównej było jak najwięcej treści tworzonych przez społeczność DP.

  • Na stronie głównej będziemy publikowali tylko część naszych tekstów. Zobaczycie tam głównie artykuły ściśle związane z tematyką serwisu.

  • Planujemy kolejne cykle materiałów o sprzęcie i oprogramowaniu. Niektóre będą miały proste formy, jak seria TOP5 najlepszych programów, którą widzicie na portalu od kilu dni. Nad innymi musimy popracować dłużej, dlatego zachowujemy je na razie w tajemnicy.

  • Na stronie głównej będzie mniej ciekawostek luźno związanych z tematyką serwisu. Nie oznacza to, że zupełnie z nich rezygnujemy. DP czytają ponad cztery miliony ludzi. Piszemy dla wszystkich, ciągle szukamy nowych czytelników. Chcemy nadal być największym portalem o IT w Polsce.

Już teraz mogę też zadeklarować, że są rzeczy, których nie zrobimy:

  • Nie usuniemy reklam z portalu, nie jesteśmy organizacją non-profit.

  • Nie zrezygnujemy z pisania tekstów rozwiązujących problemy początkujących użytkowników, większości z nich nie zobaczycie jednak na stronie głównej. Pomaganie początkującym to nasza wspólna misja, redakcja robi to w tekstach, pozostała część społeczności od dawna pomaga w ten sposób prowadząc blogi i rozwiązując problemy na forum.

Wspólnie z zespołem IT zrealizujemy też znaczną część postulatów powtarzanych na forum, szczególnie tych związanych z funkcjonalnościami na blogach. W tym tygodniu zobaczycie również nowe forum. O postępach prac na bieżąco informowali będą @Kristov_pl, @Snow_Rainy i @Docent, ale częściej zobaczycie tu też resztę redakcji. Wkrótce przedstawimy dokładny plan zmian, wraz z terminami wdrożenia poszczególnych funkcjonalności.

DP to tylko część mojej pracy, dlatego na co dzień częściej będziecie rozmawiali z pozostałymi redaktorami. Jest z nami Rafał Szramowiat, jeden z założycieli DP. Niedawno do zespołu dołączył Konstanty Młynarczyk, były redaktor naczelny Chipa. Dobrze znacie Krzysztofa Fiedora, Karolinę Kowasz, Oskara Ziomka, Kubę Krawczyńskiego i Wojtka Kowasza, który zajmuje się DP od strony technicznej. Z redakcją współpracują nadal również Kamil Dudek i Kamil Rogala. To tylko część redakcji naszej technologicznej, dlatego na DP często widzicie artykuły (szczególnie newsy) również innych autorów, ciągle też dołączają do nas nowi ludzie.

Postawiłem redakcji nowe wymagania, ale DP tworzymy wspólnie, mam więc prośbę również do Was. Wyluzujcie trochę na forum i w komentarzach, szczególnie odnosząc się do naszych redakcyjnych koleżanek. W naszej społeczności nie ma miejsca na hejt i ataki ad personam.

HotZlot odbędzie się prawdopodobnie we wrześniu, jeśli pandemia nam tego nie uniemożliwi. Więcej informacji na ten temat wkrótce.

2 polubienia

Fajnie, a wiemy mniej więcej kiedy?

Czyli rozumiem że tematyka PornHuba nie będzie już raczyć głównej?

Wrócą filmy?

No i tutaj pies pogrzebany. Szkoda że nie możecie zrobić to tak jak wcześniej - ukłon dla tych co się angażują.

Owszem zgadza się. A w komentarzach na głównej?

Trafne przykrycie fali problemów na forum. Chociaż karkówkę okrapianą piwem bym zjadł :slight_smile:

1 polubienie

Do tej pory było tak, że zalogowani do serwisu użytkownicy, o potwierdzonej przez serwis aktywności, reklam nie widzieli. Nadal tak będzie?

Myślę, że to już za późno na wracanie do korzeni. Ludzie zainteresowani tematyką IT trochę bardziej zaawansowaną niż aktualizacje do fejsbooka już dawno sobie ten portal odpuścili i tylko garstka blogerów czy ludzi po prostu ze sobą w jakiś sposób zżytych tutaj zostało. Testów próbowaliście jeszcze kilka miesięcy temu i wnioski były dla Was proste - kiepska klikalność co dam zauważył ówczesny tester. Albo zrobicie giga wydarzenie, zainwestujecie masę czasu w promocję zmian i odpowiednio się do wszystkiego przygotujecie, albo to będzie niewypał jak występ Polaków na tegorocznej Eurowizji. Myślę, że nikt Wam nie da takiej kasy do przepalenia na niepewny biznes.

A samo zluzowanie w komentarzach. Nie widziałem by ktoś tam naprawdę nieziemski dym robił. Po prostu nie podoba się Wam to, że odbiór zmian jest bardzo kiepski i użytkownicy to punktują. Znowu były obiecacank-macanki, a wyszło gorzej niż ostatnio gdzie też nie szczędzono Wam negatywnej krytyki.

Co do reklam to nikt nie zakładał, że zostaną usunięte. Raczej mają nadzieję, że nie będą wklejane w każdym możliwym miejscu i to jeszcze nie będąc powiązane w jakikolwiek sposób z tematyką IT.

No i chyba najwazniejsza kwestia. Po choinkę jest tyłu redaktorów czy newsmanów? Dzięki temu DP zalewa masa niepotrzebnego chłamu, bo każdy chce się dorobić na ilości tekstów. Naprawdę za dużo jest tych tekstów o niczym tym bardziej tych szczujących cycem.

4 polubienia

Fajnie, a wiemy mniej więcej kiedy?

Powinny wrócić za dwa tygodnie. @Docent będzie informował na bieżąco. Pokaże też harmonogram przywracania innych funkcjonalności.

Czyli rozumiem że tematyka PornHuba nie będzie już raczyć głównej?

Raczej nie będzie, chyba że wdrożą jakieś przełomowe oprogramowanie. :wink:

Wrócą filmy?

Wrócą, ale to potrwa.

No i tutaj pies pogrzebany. Szkoda że nie możecie zrobić to tak jak wcześniej - ukłon dla tych co się angażują.

Korporacje utrzymują się z reklam. Na DP są mało inwazyjne jak na serwis komercyjny. Dzięki temu mamy środki np. na zorganizowanie HotZlotu. Będą inne ukłony w stronę zaangażowanych.

Owszem zgadza się. A w komentarzach na głównej?

Nie rozwiążemy wszystkich problemów polskiego internetu. Jeśli ustawimy mocniejszą moderację, może zacząć znikać część dobrych komentarzy. Pracujemy nad tym i szukamy złotego środka.

Trafne przykrycie fali problemów na forum. Chociaż karkówkę okrapianą piwem bym zjadł

To odpowiedź na liczne pytania z forum. Jak widzisz, niczego nie przykrywam, tylko walę wprost.

I bardzo dobrze czynisz. Nie tolerujemy podchodów.

2 polubienia

Będą jakieś konkursy jak kiedyś?

Biznes jest bardzo pewny, oglądalność też. Erozja społeczności jest widoczna prawie wszędzie od lat, a jednak zostałeś w DP, zamiast przenieść się na Facebooka czy LinkedIna. Po oglądalności poszczególnych tekstów widzę, że zaawansowani użytkownicy również do nas przychodzą, dlatego będziemy pisali więcej tekstów przydatnych właśnie dla nich.

Można krytykować redakcję, zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony, czasami niezadowolona jest większość. Tak też się zdarza i to jest ok. Ale przegięcia były i wolałbym do nich nie wracać.

Niepotrzebnego dla Ciebie, a serwis jest dla różnych grup użytkowników. Myślałem, że mamy właśnie za mało ludzi. :slight_smile: Autorzy nie dorabiają się na ilości tekstów.

Będą. Nad tym też pracujemy, ale wolę nie opowiadać o szczegółach dopóki nie będę miał 100% pewności, co i kiedy się odbędzie.

2 polubienia

Czy artykuły sponsorowane będą oznaczone w sposób widoczny i czytelny?

4 polubienia

Wszystkie artykuły sponsorowane mają oznaczenie „Materiał partnerski” na górze, przy nazwisku autora i na końcu tekstu. Sprawdzamy to dokładnie i nie ma możliwości publikowania nieoznaczonych reklam. W Grupie WP obowiązują co do tego jasne zasady, nie ma od nich wyjątków. Jeśli masz wątpliwość co do jakiegoś tekstu, pisz śmiało, sprawdzimy.

1 polubienie

Witam. Dobrze by było, aby na blogu DP przywrócono fachowe funkcje - chodzi mi tu głównie o licznik wyświetleń, od chwili wydania wpisu. Ale i też kolumny najpopularniejsze i najczęściej komentowane itp. Bo sam straciłem po ogołoceniu bloga z tych funkcji całkowicie motywacje do publikowania wpisów - a miałem w ostatnim czasie wiele głównych WP i Wykopu. Inni popularni blogerzy - nie piszący tutaj dla kasy tylko z pasji - podobnie myślą.

1 polubienie

Pocolog miał zdaje się na myśli publikowanie takich materiałów z konta Informacja prasowa, kiedy to są materiały sponsorowane. Na stronie głównej jest to mylące, bo tylko taki przypis widnieje. Natomiast wchodząc w artykuł widzi się jednocześnie napis o informacji prasowej i materiale partnerskim.

Zostałem dla forum, na portalu udzielam się sporadycznie, a czytam naprawdę niewiele z tego co tam jest. Z Facebooka świadomie zrezygnowałem kilka lat temu.

Za to trolling i chamskie komentarze że strony anonimów już Was mocno nie drażnią choć od dawna mówi się by tylko zalogowanym zezwolić na komentarze - wypleni to 99% agresorów.

Komentarze czytelników mówią co innego, a jeżeli wartościowym odzewem nazywasz ten chłam co się odwala momentami w komentarzach to nie wiem czy się dogadamy.

1 polubienie

Informacja prasowa, czy materiał partnerski to co innego niż: materiał zawiera płatną promocję.

Materiałem partnerskim może być artykuł z gadzetomania.pl czy komorkomania.pl, ale rozumiem przez tę odpowiedź, że zmiany w tym względzie nie ma w planach.

Planujemy przywrócenie tych funkcji, ale to jeszcze trochę potrwa. Jak już pisałem @Docent będzie informował o postępach prac na bieżąco.

Do wakacji pasowałoby to ogarnąć. Portal dobreprogramy tylko na tym skorzysta. Bo sam Lordjahu bloga Wam nie utrzyma. :slight_smile:

Materiał partnerski wskazuje, że tekst powstał przy współpracy z zewnętrznym partnerem. To standardowe oznaczenie w mediach. Co do informacji prasowej, to też standardowe określenie na informację przesyłaną do mediów np. przez producentów sprzętu czy oprogramowania. To jednak rzeczywiście warto doprecyzować, żeby nie było wątpliwości. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Do wakacji damy radę.

Drażnią, szukamy rozwiązania problemu. Trudno uregulować tę kwestię bez oskarżeń o stosowanie cenzury.

Informacja zwrotna od czytelników to też np. czas spędzony w artykule. Nie oceniamy treści w oparciu o jeden wskaźnik. Gdybyśmy pisali tylko teksty, które podobają się 100% użytkowników, serwis byłby pusty.