Dysk sieciowy „ginie” w sieci domowej

Witam
Mój dysk sieciowy „ginie” w sieci domowej. Przestaje być widoczny dla managerów plików (iPhonie/laptop). Nie widzi go także drukarka /skaner HP (przestaje działać skanowanie do foldera sieciowego). Dysk jest widoczny jedynie z poziomu przeglądarki internetowej (PC/tel) po wpisaniu odpowiedniego adresu (192.168…).
Po restarcie dysku znów jest widoczny dla wszystkich urządzeń i aplikacji ale tylko do następnej próby (dzień lub 2+ później). Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Dodam ze zauważyłem ta zmianę po ostatniej lub przedostatniej aktualizacji dysku.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Piotr

Nie podałeś żadnych konkretów poza opisaniem swojej historii.
Jeśli problem wystąpił po aktualizacji to pewnie jej wina i tylko tyle z tego postu można wywnioskować.

ps.
Temat założyłeś w dziale promocje i rabaty x-kom.pl - przeniosę go bo coś się nie możesz skupić :wink:

Hej,

  • A jaki router posiadasz?
  • Co to dokładnie za dysk sieciowy?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Hej,
Dzięki za zainteresowanie i sorki za niewystarczająca ilość szczegółów oraz wrzucenie posta do błędnego działu. Dysk jest Seagate (Personal Cloud 5TB) a router Virgin Media Hub3 (UK). Otrzymałem właśnie odpowiedz od Seagate. Zalecają zrobić twardy reset (szpilką). Tak tez zrobiłem. Trochę się nasiedZialem przy ponownej konfiguracji, dwa razy dysk aktualizował się (???). Cóż, jutro sprawdzę czy teraz będzie widoczny i dam znać.
Pozdrawiam serdecznie.

W takim razie czekamy na wyniki. :slight_smile:

Support zawsze zaleca twardy reset, a nie zawsze można sobie na to pozwolić. Zacznij od sprawdzenia routera/switcha. Uruchom ponownie usługi. Grzebałeś coś w shellu? Może hosty mają problem z usługami w sieci? Firewall? Pętla w sieci?

Ewentualnie przed wykonaniem resetu warto zrobić back-up ustawień urządzenia. Jeśli twardy reset nic nie da, łatwiej przywrócić ustawienia niż ponownie konfigurować wszystkie opcje.

1 polubienie

A wiec tak…zrobiłem twardy reset. Oczywiście bez backapu czyli miałem trochę dodatkowej pracy (aktualizacje itd) najważniejsze jednak jest to, ze cały proces na marne :frowning: czyli ponownie dysk jest niewidoczny
https://i.imgur.com/KZa6Jhw.png

Hej,

Sprawdź, czy w sytuacji, gdy dysk nie jest widoczny dla systemu, widoczny jest jako urządzenie sieciowe w routerze. Możesz się do routera bezproblemowo zalogować i sprawdzić takie informacje?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Hej
Sprawdzę to dziś w domu :slight_smile:
Ale …nie znam się zbyt…ale czy skoro dysk jest widoczny z poziomu przeglądarek internetowych (PC/tel) to czy problem nie leży gdzie indziej? Tak tylko głośno myśle :wink:

Być może - ale trzeba kolejno eliminować elementy, które mogą być źródłem problemu - będzie łatwiej znaleźć to, czego szukamy.

Oki, sprawdziłem. Niestety (albo stety) dysk jest widoczny w sieci domowej po zalogowaniu się do rutera. Dodam ze dysk podłączony jest z ruterem kablem.
Dziękuje Wam za pomoc i jako laik jestem otwarty na wszelkie sugestie.
Pozdr
Ps. Dostalem dziś odpowiedz od Seagate…czy będzie równie mało pomocna jak pierwsza?
Nie do końca rozumiem co mam sprawdzić z innymi urządzeniami. Nie mam z nimi problemów w sieci. Nie działa mi tylko (aż) połączenie z dyskiem poprzez aplikacje (menadżera plików) oraz nie chce łączyć się z dyskiem drukarka/skaner.
Gdyby ktoś mądrzejszy mógł zerknąć to byłbym wdzięczny:
„…Please check if your different devices are configured on the same network

For example, same wifi network with the same DNS (Like : 192.168.0.1 or 192.168.0.254)

If not, your devise losts the connection from your Personnal Cloud…”

Przeglądarką to raczej dostajesz się do panelu zarządzania, a SMB może nie jest w ogóle włączone. Sprawdź to w pierwszej kolejności. W drugiej sprawdź uprawniania do zasobów.

No tak. Ale skoro po restarcie dysku wszystkie aplikacje i drukarka łączą się bez problemu a następnego dnia już nic to nie mam pojęcia co może byc nie tak.
Jak rozumieć poniższe zalecenie?
„… ***For example, same wifi network with the same DNS (Like : 192.168.0.1 or 192.168.0.254)…”
Pozdr

DNS ma tu bardziej znaczenie, gdy do NASa odwołujesz się po nazwie domenowej, np. nas.local o ile masz własny DNS, np. na routerze lub NASie.

Czy mógłbyś mi proszę napisać łopatologicznie co powinienem sprawdzić po zalogowaniu się do routera? Nie jestem niestety biegły w te klocki a jak już raz to zrobię to będę wiedział na przyszłość :slight_smile:
Pozdrawiam

Nie na routerze. W konfiguracji NASa zobacz czy SMB (Samba) masz w ogóle włączoną i czy masz uprawniania dla użytkownika gość (guest). Jeśli uprawniani masz na użytkownika z hasłem, to podaj na kliencie ścieżkę do zasobu i zobacz czy pyta Cię o poświadczenia.

1 polubienie

Dzięki @roobal
Jeśli wiec chodzi o usługę SMB to jest ona włączona w NAS
Nie mam ustawionego konta gość a jedynie te z userem i hasłem.
Gdy próbuje od nowa skonfigurować klienta (np. Remote Files w iPhonie) to pojawia się okno usera/hasła. Jednak po wpisaniu prawidłowych danych pojawia się komunikat o błędzie:
„Connection failed with the error:
Socket error: 54”

Niezrozumiałe jest dla mnie ze po restarcie (przy poprawnej konfiguracji) NAS łączy się bez problemu a następnego dnia już nie i również wtedy pojawia się podwyższy komunikat.

Wygląda to na jakiś babol w oprogramowaniu Apple.

https://discussions.apple.com/thread/7565716

Chyba nie tylko to :frowning:
Tak jak wspominałem drukarka/skaner hp również nie może połączyć się z dyskiem (z wyjątkiem krótkiego okresu po restarcie Seagate). Również skróty na pulpicie w lapku - 2 rozne (jeden to zmapowany dysk a drugi nie pamietam ale później sprawdzę we właściwościach)…działają tez tylko po restarcie dysku :frowning:
Dzięki za cierpliwość :slight_smile:
Wierze ze wspólnymi siłami uda nam się rozwiązać ten problem. A co jeśli chodzi o ta sugestię supportu Seagate dotycząca DNS? Jak mogę pójść tym tropem? Czy wogole jest sens?
Pozdrawiam