Podczas próby włączenia aplikacji Epson Scan (urządzenie wielofunkcyjne to Epson L220) pojawia się komunikat: „Nie można skomunikować się ze skanerem. Upewnij się, że skaner jest włączony, poprawnie skonfigurowany i że został podłączony bez wskazań błędów. Aby uzyskać szczegółowe informacje, patrz rozdział Rozwiązywanie problemów w Przewodniku użytkownika.”. Aplikacja zainstalowana na laptopie z systemem Windows 11. Dodam, że próbowałem reinstallu aplikacji. Nie pomogło.
Przy uruchomionym skanerze, uruchom ponownie system i sprawdź czy ruszy.
Miałem to samo, musisz usunąć z profilu dodany skaner i dodać go ponownie. BTW. Apka Skanowanie Windows z MS store działa lepiej. To powinno zadziałać na Windows 11 jak na Windows 10.
Spróbuj postawić system na nowo i daj znać.
Po co? Jeżeli wystarczy usunąć dodany skaner w epson scan i dodać ponownie sam skaner.
Format i cofka do 10 to raczej obejście problemu jaki może wrócić w 2026 jak olejemy a skaner będzie serwisowany by nie zdechł.
Pomogło?
Testowałem kiedyś 11 ze zmodyfikowanym iso abym mógł zainstalować na starym sprzęcie i epson scan też robił te same cyrki na 10. I wystarczy usunąć dodany skaner w profilu tej aplikacji i dodać na nowo. I to działa. Bądź można zainstalować apkę skanowanie windows z Microsoft Store. System 10 czy 11 nie ma tu znaczenia.
Mi pomogło.
Tylko, że nie mogę wejść w aplikację, bo wyskakuje sam komunikat. Sposobu ze skanerem z Windows store próbowałem ale apka nie wykrywa w ogóle Epsona
Co Ci pomogło?
A włączony ten skaner? Aplikację odpala się jako administrator. Ewentualnie spróbuj przeinstalować Epson scan, ale z uprawnieniami administratora.
To co powiedziałem.
Powiedziałeś kilka czynności.
99% problemów nie ma rozwiązania jedno krokowego.
Myślałem, że fora są do pomocy, ale widzę, że się myliłem.
Ale co źle zrozumiałeś? W Windows 10/11 Epson scan wymaga uruchomienia jako administrator. Jeżeli coś się z nim dzieje, powinno pomóc usunięcie z profilu dodanego skanera i dodanie go ponownie. Czasami może być potrzebne przeinstalowanie tylko aplikacji również jako administrator. I powinno rozwiązać problem. A ty, bo coś nie działa, odsyłasz do formatu całego systemu. To jest tylko pójście drogą, że potem tracisz czas w konfiguracji wszystkiego dla jednego małego detalu, który można naprawić szybciej i bez formatowania.
Właśnie chcę naprawić bez formatu. Usuwałem sterowniki, robiłem wszystko i nie działa.
Usuwając sterowniki Epson usunąłeś wszystko co w nazwie Epson? I czy reinstalacja była jako administrator i włączona drukarka/skaner?
Tak robiłem wszystko. Ja mam HP LaserJet Pro MFP M125a