F1 Challenge 2007 - ustawienia bolidu

chciałem sie spytać czy ktoś wie jak ustawić odpowiednie komponenty bolidu aby podkręcić osiągi ?

czy te podstawowe są jak najbardziej najlepsze ?

podstawowe są najlepsze, można tam zwiększyć w opcjach bolidu osiągi, ale będzie się gorzej jechało

Akurat ja się nie zgodzę z tym co napisałeś, wiele osób(jeździłem w różnych ligach z gorszymi i lepszymi od siebie) Paru gości na prawdę umiało podkręcić swój boild b. dobrze i w efekcie mieli dużo lepsze czasy.

Dużo zależy też od trasy i jaki to boild(Ferrari, McLaren).

To już musisz mniej więcej sam znaleźć sobie ustawienia do Twojej jazdy i toru, oraz pogody.

Pamiętaj tylko żeby na prostych już w połowie nie grzało silnika na 7…

Bo to powinno występować na ułamki sekundy na dohamowaniu, najlepiej wcale(ograniczenie RPM obrotów). Za Biegi raczej się nie bierz bo to trzeba siedzieć godzinami żeby coś wykombinować. Ale Przyśpieszenie prędkość, ciężar to można przesuwać ;] oraz blokadę kierownicy na iluś stopniach. Tylko nie dawaj zawsze 23 stopnie bo na zakrętach opony pościerasz w mak. Wszystko to kwestia ustawień i dużej liczby obkrążeń.

Ja swoje doświadczenia i to co tutaj opisałem opieram na starszej wersji, nie pamiętam dobrze jaka ale jakiś mod F1-99+masa błędów poprawiona. Ale fizyka chyba ta sama.

Nie grałem w tą grę, ale mogę dodać co pamiętam z doświadczeń z innych symulatorów:

I. Przed treningiem:

  1. Dobór opon odpowiedni do nawierzchni i pogody

II. W czasie treningu (zmieniasz ustawienia i testujesz i tak w kółko, aż do ideału):

  1. Ustawienie nachylenia przednich / tylnych spoilerów zależnie od ilości i kąta zakrętów. Trzeba też uwzględnić, czy zakręt jest na szczycie pagórka (potrzebna większa siła docisku), czy nie (mniejsza siła). Jeżeli zakrętów na szczycie pagórka jest więcej niż normalnych, to oczywiście potrzebna będzie większa siła docisku, ale takie zakręty to zazwyczaj rzadkość.

  2. Następnie ustawiasz skrzynię biegów tak aby silnik nie osiągał maxymalnych obrotów na prostych (chyba, że przez moment) i tak aby mieć jak największe przyspieszenie.

  3. Potem ustawienia chamulców tak, aby podczas wchodzenia w zakręty nie zarzucało tyłu bolidu i aby podczas chamowania samochód można było kontrolować (aby możliwe bylo skręcanie).

Jeśli ustawisz zbyt dużą siłę chamowania na tył, to przy wchodzeniu w zakręt tylnie koła będą się blokować i tył bolidu wpadnie w poślizg. Z kolei zbyt duża siła na przód będzie skutkować blokowaniem przednich kół i zamiast skręcić po zmniejszeniu prędkości, bolid pojedzie prosto.

  1. Ilość paliwa - wystarczająca tylko na ukończenie wyścigu. Zbut dużo paliwa będzie niepotrzebnie obciążać samochód. Możnaby zastosować rozwiązanie “od pit-stopu do pit-stopu” ale wtedy może ci zabraknąć paliwa…

To najważniejsze rzeczy.

Potem można dopasować czułość układu kierowniczego i inne elmenty.

No i oczywiście co pogoda to inne ustawienia, ale generalnie wg tej kolejności bym to zrobił :dres:

Ustawienia domyślne są dobre jak jedziesz trening. W przypadku pełnodystansowego wyścigu z domyślnymi ustawieniami na 30 okrążeniu padnie ci silnik lub hamulce.

mam jeszcze jedno pytanko czy da sie wyłączyć gdzieś uszkodzenia nadwozia lub zużycie hamulców bo jak jechałem to po 14 okr zaczęły słabo hamować ;/;/ (nie chodzi mi o nie zliszczalność bolidu)

Złączono Posta : 25.09.2007 (Wto) 20:09

chciałem sie spytać jak ustawić suwak między przyspieszeniem a Predkościa max. i tym poniżej zeby mieć dobre przyspieszenie i wmiare predkość na prostych

A czy ktoś wie jak zmienić opony podczas wyścigu? Mam wielki problem gdy podczas wyścigu spadnie deszcz a ja mam opony na suchą nawierzchnię, gdy zjadę do pit stopu to zmienią mi opony na takie same jakie miałem założone wcześniej a nie np na deszcz

Witam! a ja mam problem taki. Mam F1 Challenge 2007. Na monzie mój bolid wyciągnie maksymalnie 310 km (ferrari), dlaczego tak mało, czy coś mam przestawione czy co? proszę o szybką odpowiedź dlaczego tak mam? pozdro. 8)

tyle to ja spaykerem jeździłem :stuck_out_tongue:

no widzisz dobre heh a tak poważnie to co to może być za problemos?

Acha i jeszcze jedno. ma ktoś może nowy tor w Belgii?

pojeźdź troche na treningu i ustaw takie suwaki 1. na tak około 1/3 w lewo, 2. tyle samo tylko w prawo 3. zostaw tak jak jest 4. zależy od toru :stuck_out_tongue:

Opony w trakcie jazdy: domyślnie enter i wybierasz sobie rodzaj, także spojler i paliwo na pit stopie możesz sobie ustawić.

Co do samochodów i prędkości. Mamy różne mody. Niektórzy autorzy wypuszczając mod na 07 rok skupili się tylko na grafie (pozostają osiągi z oryginalnej wersji), a niektórzy wprowadzają także set-upy mniej więcej takie jakie są w realu (czyli np. ferrari i merce najszybsze). Więc trzeba wejść na forum dotyczącym modów i dokładniej się rozeznać.

Polskie, dość obszerne forum: http://www.f1wm.pl/forum/.

a ma ktoś jakiś bardzo dobry setup na każdy tor ?? aby osiągać super czasy ?

a samemu trudno pojeździć troche i poustawiać :x

trudno …

w tej grze nawet niema co ustawiać

:x :o

w ogóle widziałes tą gre :shock:

ej mam pytanie tylko to nie jest zwiazane z ustawieniami bolidu:

po pierwsze:nie moge grac ani mistrzostw ani wyscigu z za duza liczba przeciwnikow, mistrzostwa rozgrywam tylko z trzema, najwiecej jakich mialem w wyscigu t0 7 czy 8, jesli ustawie za duza liczbe to podczas ladowania toru zielony pasek u gory staje i bardzo powoli sie przesuwa, w koncu po paru przesunienciach wyskakuje blad i gra sie wylacza. co mam zrobic?

po drugie:za nic nie moge wziac bolidow williamsa, zawsze wszystko mi sie psuje. co mam zrobic?

po trzecie:Gdy jade bolidem mclarena albo obok niego wyskakuja dziwne zaklocenia w jego bolidzie rozne zielono-czerwone paski. co mam zrobić

bardzo prosze o pomoc !

grafa sie przegrzewa ?

nie wiem, wokol mclarena sa rozne dziwne slupy, czy cos w tym stylu